zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Mercedes C 220 CDI - luksus dla dwojga

Mała limuzyna ze Stuttgartu stała się dłuższa, szersza i mocniejsza w porównaniu z poprzednikiem. Starannie wykonane wnętrze i wysoki komfort jazdy to główne atuty opisywanej wersji Elegance, która, w odróżnieniu od sportowej Avantgarde, zachowała tradycyjny, wystający znaczek. 170-konny diesel zapewnia bardzo dobre osiągi, ale w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów jest mało ekonomiczny.

Nowa klasa C ma przywrócić prymat Mercedesa w gronie marek premium klasy ś›redniej. W zakresie stylistyki nadwozia z pewnością uczyniono krok w dobrym kierunku. Auto prezentuje się okazale i wydaje się wię™ksze niż jest w rzeczywistości. Z tyłu dostrzec można nawet pewne podobieństwa do S-klasy, np. lampy czy masywny zderzak. Tradycyjna stylistyka nadwozia z pewnością zostanie dobrze odebrana przez typową klientelę Mercedesa, czyli osoby w ś›rednim i starszym wieku.

W porównaniu z poprzednikiem nowa C-klasa jest dłuższa i szersza ale niekoniecznie pojemniejsza. Z przodu mamy teraz dużo miejsca i zmieszczą się tutaj nawet dwumetrowcy. Szkoda tylko, że zagłówki bę™dą dla niech o kilkanaście centymetrów za krótkie. Z tyłu miejsca jest znacznie mniej, a wygodnie podróżować tam mogą osoby o wzroście ok. 180 cm. Wyższe uderzać bę™dą kolanami o oparcie przedniego fotela. Z kolei na środku siedzie㇠można tylko awaryjnie. Bagażnik o pojemności 350 l (+55 l w miejscu na koło zapasowe) nieco rozczarowuje. Zegary są… czytelne, a kierownicę dzię™ki regulacji w dwóch „płaszczyznach" da się optymalnie ustawić. Nawigacją i radiem sterujemy za pomocą joysticka umieszczonego koło skrzyni biegów, przypominającego i-drive z BMW.

Z przodu podróżuje się bardzo wygodnie. Wprawdzie zawieszenie jest stosunkowo twarde, ale zestrojone komfortowo. Głośno pracuje tylko przy przejeżdżaniu dużych poprzecznych nierówności. Generalnie samochód został stworzony do wygodnego, najlepiej w miarę spokojnego, przemieszczania się, w czasie którego można wręcz odpocząć. Statecznej jeździe sprzyja także układ kierowniczy, zestrojony najwyraźniej pod kątem kierowców o dość wolnym refleksie, żeby nie powiedzie㇠począ…tkujących. Mimo to jest precyzyjny, a manewry wymijania nagle pojawiającej się przeszkody C-klasa wykonuje bez problemów. Stosunkowo wcześnie włącza się ESP, które nie pozwala na zbyt ostre wchodzenie w zakręty.

Widoczność do przodu jest bardzo dobra, ale do tyłu ledwie wystarczająca i parkowanie bywa trudne. Szerokie słupki C (z tyłu) sprawiają, że można przeoczy㇠nie tylko pieszego, ale nawet rowerzystę. Tylne zagłówki dodatkowo zmniejszają pole widzenia – nie widać przodu auta za nami. Za to samo manewrowanie jest stosunkowo proste, a ś›rednica koła skrętu 10,8 metra to bardzo dobry wynik, jak na auto o długości 4,6 m.

170 konny silnik Diesla zapewnia bardzo dobrą dynamikę ważÄ…cej z kierowcą ponad 1,6 tony limuzynie – maksymalny moment obrotowy 400 Nm osią…gany jest już przy 2 tys. obr./min., a najwię™ksza wartość mocy przy 3,8 tys. obr./min. Wibracje są… niewyczuwalne, a kultura pracy zasługuje na sł‚owa pochwały. Co ważne, auto przyspiesza także przy dużych prędkościach, umożliwiając sprawne wyprzedzanie np. na autostradzie. Drobne zastrzeżenia można mie㇠do wyciszenia kabiny. W samochodzie renomowanej marki premium nie powinno by㇠słychać nawet lekkiego warkotu Diesla w czasie ruszania albo jazdy z małymi prędkościami. Chwilami to przeszkadza, np. w czasie kruzowania w letnie upalne wieczory. Trzeba jednak zauważyć‡, że konkurenci także mają z tym problem.

Do wyboru mamy 6-biegową przekładnię manualną i 5-biegową automatyczną. Ta druga świetnie sprawdza się w mieście, zwłaszcza w czasie jazdy po korkujących się ulicach Warszawy. Na trasie wolałem jednak zmieniać biegi samemu (prawo-lewo). Nie dość, że lepiej dobierałem przełożenia do warunków jazdy, to jeszcze zużywałem przy tym mniej paliwa przy tej samej ś›redniej prędkości jazdy. Spalanie okazało się zresztą jedną ze słabszych stron opisywanego modelu – by㇠może za sprawą automatu. Na trasie, przy spokojnej jeździe, wynosił‚o ok. 6,2 l ON/100 km, a w mieście (Warszawie) od 8,6 do ponad 9 l/100 km. W mieście automat jest bardzo wygodny, ale jeś›li ktoś jeździ głównie w trasie powinien raczej wybrać 6-biegową ręczną przekładnię – spalanie poza miastem powinno by㇠o 1 litr mniejsze.

Nowa C-klasa w wersji 220 CDI Elegance z automatyczną skrzynią biegów kosztuje ok. 169 tys. zł, a najtańsze 220 CDI (Classic), oznacza wydatek ok. 150 tys. zł. To więcej niż w przypadku konkurencyjnych niemieckich limuzyn tej klasy, ale Mercedes oferuje za to wię™kszy komfort jazdy i więcej miejsca dla podróżujących z przodu. Standard wyposażenia jest bogaty, ale np. za skórę, system Pre-Safe, czy skrętne światła (sterowane zależnie od kąta skręcenia kierownicy i prędkości) trzeba dopł‚acić. Posiadanie samochodu z gwiazdą na masce zawsze miał‚o swoja cenę i renomę.

Wyniki pomiarów przeprowadzonych za pomocą urządzenia DriftBox firmy RaceLogic Przyspieszenie 0-60 km/h – 4,1 s Przyspieszenie 0-100 km/h – 9,1 s (wg danych producenta 9,0 s) Rozpędzanie 50-90 km/h – 4,1 s Rozpędzanie 30-70 km/h – 3,3 s Hamowanie 100-0 km/h – 41,5 m Hamowanie 100-0 km/h – 3,7 s


Autor: Robert I. Bielecki
Fot. Robert I. Bielecki
AutoCentrum.pl

 

AutoCentrum.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.