zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Najładniejsze z brzydkich kaczątek

Jakiś czas temu, na łamach naszej redakcji mieliśmy do czynienia z marką pochodzącą z dalekiego wschodu. Wtedy był to niezbyt urodziwy Kyron. Tym razem, dbając o nasze gusta, wybraliśmy na test chyba najładniejsze auto z rodziny SsangYongów.

Rexton to jeden z czterech modeli SsangYonga oferowanych na polskich rynku. Niewątpliwie jest to najładniejszy model terenówki jaki spotkamy w salonie tej egzotycznej marki. Linia nadwozia nawiązuje do mniejszego Kyrona. Przód jest masywny, z dużym chromowanych grillem. Światła dodają nieco potęgi i zbliżają wygląd samochodu do ciężkiej terenówki. Tył Rextona jest, na szczꙶ›cie, mniej ekstrawagancki niż ten w mniejszym bracie Kyronie. Tu możemy zaobserwować rozwagę i ostrożność stylistów w puszczaniu wodzy fantazji. Samochód wygląda po prostu ładnie. Nie jest to może szczyt motoryzacyjnych marzeń, ale europejskie normy piękności zostały spełnione. Próżno jest nam doszukiwać się jakichkolwiek terenowych dodatków. Samochód jest z założenia bardziej SUV-em, niż pojazdem przeznaczonym w teren. Dlatego też dla przykł‚adu można wspomnieć‡, że koło zapasowe nie jest eksponowane na tylnej klapie. Znajduje się pod bagażnikiem, co powoduje lekkie trudności, gdy złapiemy gumę. Słowem podsumowania karoseria nie wygląda ani agresywnie, ani dynamicznie. Jest to samochód o obłych kształtach dla ustatkowanego czł‚owieka, który nie szuka wyróżnienia na ulicy, a chce mie㇠pseudo terenówkę.

Wnętrze także nie szokuje wyglądem. Jest zaprojektowane dość ergonomicznie. Powiedzmy, że narysowane zostało prostymi liniami. No może z wyjątkiem dźwigni zmiany biegów, która wystaje jak kołek spomię™dzy siedzeń, psuje pozytywne wrażenie o całości. materiał‚y użyte do wykończenia nie zachwycają swoją jakoś›cią…. miał‚o by㇠tanio i jest. W Rextonie siedzenia są… wygodne, ale pojęcie trzymania bocznego, nie istnieje. Jeżeli ktoś wybierze się w lekki teren, to bę™dzie kołysał się, tak jak auto mu zagra. Podobnie jest z zakresem regulacji foteli, które w pionie przesuwają się raczej symbolicznie. W opcji mamy także do wyboru tapicerkę skórzaną, która raczej tylko z nazwy jest skórzana. Jej jakość nie jest zachwycająca. Pozostaje tylko wierzyć‡, że szybko nie stanie się twarda i błyszcząca. Nad naszym komfortem czuwa automatyczna klimatyzacja, która występuje we wszystkich opcjach wyposażenia. Jest ona skuteczna, ale czasami zachowuje się, krótko mówiąc, jak szalona i dmucha powietrzem bez powodu. Na tylnej kanapie można zasiąść wygodnie. W sumie pięć osób podróżować bę™dzie wygodnie.

Możliwości przewozowe Rextona można ocenić bardzo pozytywnie. Bagażnik ma pojemność 935 litrów. Jeżeli mamy przewieść wię™kszy ładunek, to bez wię™kszych problemów składamy tylne oparcia i uzyskujemy imponujący rozmiar 1524 litrów. Całe auto waży, w zależnoś›ci od silnika, od 1897 kg do 2032 kg. Ogólnie miejsca w aucie jest sporo. To jest właśnie jeden z plusów Rextona.

Pora na silnik, który po czꙶ›ci jest już nam znany. Pod maską pracowała pięciocylindrowa jednostka Diesla o pojemności 2,7 litra. Moc jaką uzyskano, jest przeciętna. 165 KM (przy 4000 obr.) wystarcza, żeby rozpędzać Rextona do setki 13,2 s (13,4 skrzynia automatyczna). Zastrzeżeń co do silnika mie㇠raczej nie można. A to dla tego, że wszystko co pracuje pod maską produkowane jest na licencji Mercedesa. Zużycie paliwa, dla skrzyni manualnej wynosi około 10 litrów, natomiast dla skrzyni automatycznej około 12 litrów. Nasz Rexton wyposażony był w pięciobiegowy automat. Niewątpliwie plusem tej skrzyni jest jej kultura pracy. Na dźwigni nie odczuwamy żadnych drgań, a zmiana biegów odbywa się niezwykle płynnie. Może nie jest to przekładnia pierwszej młodości, zachwycająca szybkością przełożeń, ale do klimatu Rextona pasuje. W końcu poruszamy się sporym autem, można nawet nazwać go koreańskim krążownikiem.

Napęd SsangYonga przekazywany jest stale na wszystkie koła. Podczas jazdy na utwardzonej nawierzchni moc przekazywana jest głównie na oś tylną, a oś przednia uczestniczy w cał‚ym procesie napędowym, raczej symbolicznie. Gdy jednak poczujemy zew natury i postanowimy poszale㇠w terenie, wtedy moment rozdziela się proporcjonalnie na obydwie osie. Takie rozwią…zanie w Rextonie nazywa się TOD (Torque on Demand – moment na żadanie). Cały proces dołączania napędu odbywa się bez ingerencji kierowcy. Wszystko co musi on robić, to wciskanie pedału gazu. Ale i tu nie można przesadzać. Wszak Rexton to nie auto terenowe i ni jak sprawuje się w ciężkich warunkach. Podczas jednego z przejazdów na włączonym reduktorze, w niespecjalnie trudnych warunkach, skrzynia biegów nieco się pogubiła i postanowiła zablokować się do jazdy w tył. Sytuacja unormowała się, gdy całość przestygła. Po tym zdarzeniu postanowiliśmy zaprzestać prób w terenie i sprawdzić walory Rextona na asfalcie.

Zawieszenie naszego samochodu to podwójny wahacz i sprężyny śrubowe z przodu i sztywna oś zawieszona na sprężynach śrubowych z tyłu. Oczywiś›cie jak na pojazd udający terenówkę, konstruktorzy postanowili osią…gnąć kompromis pomię™dzy jazdą w terenie (niezbyt trudnym), a normalnymi warunkami eksploatacji pojazdu. I tak Rexton prowadzi się miło i przyjemnie. Dobrze znosi małe nierówności i polskie dziury. Jednak gdy postanowimy poszale㇠nim na zakrętach lub wjechać na nierówności z wię™kszą prędkością, to ogarnie nas niemiłe rozczarowanie. Autem po prostu buja na wszystkie strony, a zakręt możemy pokonać z dużymi problemami. Ale przyznać trzeba, że na autostradzie narzekać nie bę™dziemy.

A na koniec przyszła pora na cenę. SsangYong to podobnież tania alternatywa dla europejskich producentów. Wydaję się jednak, że Rexton przeczy tej teorii. Cena podstawowego modelu ,,Comfort" z silnikiem diesla 2,7 l to wydatek 129 900 zł. Najbogatszy diesel kosztuje 176 900 zł. Klienci mają do wyboru jeszcze jeden silnik, tym razem benzynowy o pojemności 3,2 litra (220KM). Rexton z tą jednostką to wydatek 185 900 zł (wersja Premium). Pojawia się pytanie, czy to dużo, czy to mało? W moim przekonaniu za takie pienią…dze możemy mieść auto znanej nam marki, która produkuje samochody z wię™kszą dbałością o szczegóły. Rexton to niewątpliwie najciekawsza propozycja SsangYonga na polskim rynku, ale jakość i prestiż nie idą w parze z ceną. Tylko cztery poduszki powietrzne, trzeszczące plastiki, nie stawiają wizerunku samochodu i jego właściciela w dobrym świetle.


Autor: Piotr Dziemdziela
AutoCentrum.pl

 

AutoCentrum.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.