zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Nowa Klasa E - pierwsze jazdy na torze Kielce

Po czterech latach na rynku i około milionie sprzedanych egzemplarzy, Mercedes-Benz zdecydował‚ się na odświeżenie Klasy E. Zmiany stylistyczne są… niewielkie, chociaż według producenta zastosowano ok. 2 tys. nowych bądź poddanych modernizacji elementów.

Klasa E okazała się numerem 1 wśród limuzyn kupowanych na potrzeby kadry kierowniczej w Europie Zachodniej w ubiegłym roku z 30-procentowym udziałem w rynku. Od wiosny 2002 roku sprzedano już milion sztuk tych pojazdów - 860 tys. limuzyn i 140 tys. kombi.

 

Pora na zmianę™ zdecydowali szefowie stuttgarckiej marki i w czerwcu br. pojawiła się w sprzedaży nowa Klasa E, oferowana aż w 29 wariantach (16 sedanów i 13 kombi). Korekty stylistyczne są… niewielkie, chociaż według producenta zastosowano ok. 2 tys. nowych bądź poddanych modernizacji elementów. Nowy model najłatwiej daje się rozpoznać po "światłach' przeciwmgłowych z przodu i lampach tylnych. Inne widoczne zmiany to m.in. wyższa atrapa chłodnicy, nowe reflektory i zderzaki.

 

Innowacje w służbie bezpieczeństwa

 

Żaden inny samochód klasy wyższej nie może pochwali㇠się tyloma innowacjami podnoszącymi poziom bezpieczeństwa. Mają one czyni㇠z Klasy E najbezpieczniejszy samochód w swoim segmencie. Czy tak jest w istocie wykażą… niezależne testy, np. zderzeniowe EuroNCAP, czy stowarzyszeń„ zachodnioeuropejskich ubezpieczycieli, ale niektóre z nich mieliśmy okazję wypróbować już teraz.

 

Nowa Klasa E prowadzi się odczuwalnie lepiej od poprzedniczki, zwłaszcza w potencjalnie niebezpiecznych sytuacjach. Układ kierowniczy jest bardziej precyzyjny, a mniejsza kierownica wygodniejsza. Poza tym elektronika stara się "przewidywać' i nie dopuszczać do niebezpiecznych zdarzeń„. Zaprawiony w rajdach kolega bez problemu ustawiał‚ "lekkim bokiem' starą… klasą… E i przejeżdżał‚ tak - z lekkim piskiem opon - cały długi łuk przed prostą… startową…, ale nowym modelem już nie był w stanie tego zrobić‡. Trzeba jednak pamiętać, że w dalszym ciągu samochód prowadzi kierowca, co pokazał‚ inny uczestnik jazd testowych, opuszczając tor w trakcie przejeżdżania Łuku i kosząc nieco trawnika po zewnętrznej, na szczęście bez szkody dla auta.

 

Elektronika ingeruje w przekazywana… moc na koła samochodu czy dohamowywanie kół‚ w sposób bardziej "kulturalny' niż w Klasie E przed liftingiem. Nie ma już gwałtownego załączenia się ESP (układu stabilizacji toru jazdy), a ingerencja systemu odbywa się o wiele bardziej płynnie, co ułatwia kierowcy szybki powrót do sterowania pojazdem bez udziału elektronicznego pomocnika.

 

Warto zwrócić uwagę™ na system presafe, który w sytuacji wykrycia potencjalnego zagrożenia wypadkiem, np. poślizgu, napina pasy (co się wyraźnie czuje, a zaskoczony pasażer może się odrobinę przestraszyć), poprawia żaglówek i domyka otwarte okna czy szyberdach. Podobnie dzieje się kiedy przy prędkości powyżej 70 km/h szybko wciśniemy pedał‚ hamulca. To wszystko służy㇠ma ograniczeniu potencjalnych obrażeń„ wypadkowych.

 

Komfort przede wszystkim

 

Na razie nie mogliśmy wypróbować zachowania nowej Klasy E na zwykłych drogach, zwłaszcza jej głównego atutu, czyli komfortu, ponieważ samochody nie były jeszcze zarejestrowane i nie można było wyjechać poza tor. Tłumienie nierówności na malej pętli Toru Kielce, podobnie jak na fragmentach wewnętrznej pętli kartingowej i fragmentu odcinka leśnego było bardzo dobre.

 

Ustawienie zawieszenia w najbardziej sportowy tryb nie oznacza w przypadku nowej Klasy E typowej dla części konkurentów sztywności czy dyskomfortu, lecz sprawia, że czujemy po jakiej drodze jedziemy, a to przy dynamicznej jeździe bardzo ważne. Wygodniej jest oczywiście w trybie komfort.

 

Paleta silników

 

Sześć silników nowej Klasy E to jednostki nowe albo poddane modyfikacjom. Silną… stroną… motorów ma by㇠niskie zużycie paliwa, np. 6,3 l ON/100 km, dla modelu E 200 CDI (100 kW/136 KM, 340 Nm) oraz E 220 CDI (125 kW/170 KM, 400 Nm). Paletę diesli uzupełniają: E 280 CDI (140 kW/190 KM, 400 Nm), E 320 CDI (165 kW/224 KM, 540 Nm), E 420 CDI (231 kW/314 KM, 730 Nm). Z kolei gama jednostek benzynowych obejmuje: E 200 Kompressor (135 kW/184 KM, 250 Nm), E 280 (170 kW/231 KM, 300 Nm), E 350 (200 kW/272 KM, 350 Nm) i E 500 (285 kW/388 KM, 530 Nm). Ofertę™ uzupełniają E 63 AMG (378 kW/514 KM 630 Nm) oraz zasilany sprężonym gazem ziemnym CNG - E 200 NGT (120 kW/163 KM, 240 Nm).

 

Modele 280 CDI, 320 CDI, E 280 i E350 dostępne są… także w wersji "czteronapędowej', tzw. 4Matic. Zaskakuje ona zwrotnością…, w porównaniu z "ośka…', i umożliwia jazdę niemal ze zwinnością… małego samochodu. Bardzo łatwo omija się nią… przeszkody na drodze, a autem daje się sterować nawet przy intensywnej pracy układu ESP. Napęd na cztery koła przyda się z pewnością… w zimie, zwłaszcza na słabo odśnieżanych lub oblodzonych drogach.

 


Autor: Robert I. Bielecki
Foto: Autor
AutoCentrum.pl

 

 
AutoCentrum.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.