zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Nowy Ford Mondeo Kombi

W czasach samochodów z kratką kombilimuzyna Forda cieszyła się olbrzymią popularnością. Później zainteresowanie nieco opadło, ale możliwoś›ci przewozowe nowego modelu sprawiają, że warto zwrócić uwagę™ na wersję kombi, zwłaszcza w zestawieniu z dynamicznym i oszczędnym dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym.

Mondeo Kombi, zachowując elegancki wygląd i świetne właściwości jezdne sedana i hatchbacka, pod wzglę™dem możliwoś›ci przewozowych z powodzeniem konkurować może z wieloma vanami. Po złożeniu tylnej kanapy, podłoga bagażnika staje się płaska, a autem możemy przewieźć‡ ładunek o pojemności 1745 litrów. To o 45 litrów więcej niż w poprzednim modelu. Na podłodze z tyłu pojazdu znajdują się cztery zaczepy do mocowania przewożonych przedmiotów, a w płatach wykończenia przestrzeni bagażowej zamontowano również haczyki. Pomyślano także o gnieździe zasilania 12V. Dla porównania nowy hatchback ze złożoną tylną kanapą pomieścić może ładunek 1448 litrów, a sedan 535 litrów.

Masa całkowita Mondeo Kombi 2.0 TDCi, bez kierowcy, ale z pełnymi zbiornikami płynów i zbiornikiem paliwa napełnionym w 90% wynosi od 1501 do 1668 kg. Przy dopuszczalnej masie całkowitej 2275 kg i masie kierowcy 75 kg daje to ładowność od 532 do ok. 700 kg, w zależnoś›ci od wyposażenia pojazdu.

Dwulitrowy silnik wysokoprężny Duratorq TDCi oferowany jest w wersji o mocy 140 KM oraz 130 KM. Maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 320 Nm w zakresie od 1750 do 2240 obr./min., a funkcja overboost pozwala nawet na krótkotrwałe zwię™kszenie momentu obrotowego do 340 Nm. Silnik o mocy 140 KM dostę™pny jest standardowo z mechaniczną 6-stopniową skrzynią biegów, a w przypadku wersji 130-konnej w późniejszym okresie 2007 r. bę™dzie można wybrać nową 6-stopniową automatyczną skrzynię biegów Durashift.

Dwulitrowy diesel wydaje się optymalną jednostką napędową dla nabywców zamierzających pokonywać rocznie dziesiątki tysięcy kilometrów. Przy bardzo dobrych osiągach i kulturze pracy silnika zapewnia umiarkowane zużycie paliwa. Wedł‚ug producenta powinno to by㇠ś›rednio 5,9 l ON/100 km. Poza terenem zabudowanym, czyli „na trasie" silnik 2.0 TDCi zużywać ma zaledwie 4,9 l ON/100 km, co przy 70-litrowym zbiorniku paliwa daje to teoretyczny zasięg ponad 1400 km na jednym baku. W górzystym terenie, w jakim przyszło nam odbywać jazdy testowe, przy włączonej klimatyzacji, spalanie ś›rednie wynosił‚o 6,5-7 l ON/100 km. W płaskim terenie może to by㇠nawet o 1 l mniej, a jeżdżÄ…c ekonomicznie można ten wynik poprawić. W ruchu miejskim z osiągnięciem 7,6 l/100 km nie ma problemu, a przy umiarkowanym ruchu w małych miasteczkach, gdzie odbywały się jazdy, było to o ok. 1 litr mniej. Maksymalna prędkość Mondeo Kombi 2.0 TDCI 140 KM wynosi 205 km/h, tj. o 5 km/h mniej niż dla wersji cztero- i pięciodrzwiowej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje odpowiednio 9,8 sekundy, wobec 9,5 sekundy dla sedana i hatchbacka.

Pozytywnym zaskoczeniem było spalanie przy bardzo dynamicznej jeździe, z częstym rozpędzaniem się pod górę z wykorzystaniem całego potencjału silnika, – „tylko" 8,2 l ON/100 km. Motor 2.0 TDCi to zatem odpowiednia jednostka dla osób z tzw. ciężką nogą. To o tyle ważne, że bardzo dynamiczny i elastyczny silnik „zachęca" do częstego wyprzedzania i szybkiego rozpędzania się po wyjechaniu z terenu zabudowanego. Pod wzglę™dem osiągów opisywana wersja nie może równać się z odmianą 2.5T, ale pod wzglę™dem kosztów eksploatacji jest znacznie tańsza – pali ok. 1,5 razy mniej paliwa przy zbliżonym tempie jazdy.

Ceny nowego Mondeo Kombi 2.0 TDCi 140 KM zaczynają się od 94 tys. zł za wersję Ambiente, m.in. z ręczną klimatyzacją, ABS z EBD, stabilizatorem toru jazdy ESP i 7 poduszkami gazowymi. Z opcji warto zastanowić się nad układem płynnej kontroli pracy zawieszenia (4,4 tys. zł), radioodtwarzaczem CD (od 700 zł) czy podgrzewanymi fotelami przednimi (900 zł).


Autor: Robert I. Bielecki
Fot. Robert I. Bielecki
AutoCentrum.pl

 

AutoCentrum.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.