zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Salonowiec

Co to za samochód dziwili się niektórzy oglądając „małą” koreańską limuzynę. Sonata, dzię™ki słusznym rozmiarom, prezentuje się okazale, a wyciszenie wnętrza zasługuje na uznanie. To jeden z nielicznych bogato wyposażonych i dużych samochodów w cenie poniżej 100 tys. zł. Najbardziej atrakcyjna wydaje się wersja CRDi z silnikiem Diesla typu common rail.

Wprowadzona do sprzedaży w 2005 roku aktualna generacja Sonaty, to klasyczny sedan o 4,8 m długości, który w opisywanej, bogato wyposażonej wersji, może pełnić nawet funkcje reprezentacyjne. Tym bardziej, że jakość wykonania zasługuje na sł‚owa pochwały – materiał‚y są… dobrze spasowane i nie „skrzypią" na nierównych drogach i ulicach. Wrażenie obniżają nieco szare plastiki kokpitu, które wyglądają trochę gorzej niż ich odpowiedniki w konkurencyjnych autach klasy ś›redniej, zwłaszcza niemieckich. Te ostatnie są… jednak znacznie droższe i mniejsze w środku od Sonaty.

Komfortowy w amerykań„skim stylu

Kabina oferuje dużo miejsca i zmieszczą się także osoby o dużej masie ciała. Fotele sprawdzają się w czasie wielogodzinnych jazd, mimo, że nie zapewniaja trzymania bocznego. Kabina została dobrze wyciszona i nie słychać silnika, z wyjątkiem wysokich obrotów, dzię™ki czemu we wnętrzu panuje „cisza" umożliwiająca rozmowę bez podnoszenia głosu. Dobrze słucha się tu dowolnego gatunki muzyki, nawet klasycznej.

Z tyłu, mogł‚yby wygodnie podróżować nawet trzy osoby, ale ukształtowanie tapicerki powoduje, że w praktyce komfortowo poczuje się tam tylko dwójka. Za to miejsca, zwłaszcza na boki, bę™dzie miał‚a aż nadto. Miejsca w bagażniku także nie zabraknie (523 l).

Sonata zapewnia wysoki komfort podróżowania resorując przy tym w amerykań„skim – miękkim i lekko bujanym – stylu. Na drogach o równej nawierzchni podróżuje się komfortowo, a podwójne wahacze z przodu oraz niezależne wahacze ze sprężyną spiralną z tyłu spisują się bez zarzutu. Za to na krętych trasach, zwłaszcza o nierównej nawierzchni jest już gorzej, a duże nierówności pokonywane są… dość twardo. Trzeba jechać wolniej niż europejskimi autami, bo inaczej wydaje się, że auto nie utrzyma się na drodze, a prowadzenie utrudnia przy tym brak trzymania bocznego foteli. Generalnie lepiej nie przekraczać zbytnio dopuszczalnych prędkości poza głównymi wyprofilowanymi drogami i wygodnie podróżować. Trzeba zaakceptować, że Sonata jest autem salonowym, do spokojnego i wygodnego przemieszczania się, a nie do ścigania się na drodze czy szybkiego przejeżdżania krętych lokalnych dróg.

Oszczędny diesel

Pod maską testowanej Sonaty znalazł się dwulitrowy silnik Diesla o mocy 140 KM. To dość oszczędna jednostka spalająca ś›rednio 6,1-6,2 l ON/100 km, a „na trasie" nawet poniżej 5 l ON/100 km, pod warunkiem spokojnego operowania pedałem przyspieszenia. W przypadku dynamicznej jazdy, z częstym rozpędzaniem się i zwalnianiem, np. na skutek wyprzedzania, zużycie paliwa wyniesie więcej – 7,5-8,5 l/100 km. W mieście, przy małym ruchu, bez problemu da się spalić znacznie mniej niż deklarowane przez producenta 8,2 l (i to nawet o ponad 2 l), ale w czasie „przebijania się" przez Warszawę w godzinach szczytu, przy włączonej klimatyzacji, zużycie paliwa przekroczy㇠może 9 l ON/100 km.

Maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 305 Nm i jest dostę™pny w zakresie 1800-2500 obr./min. W praktyce kierowca odczuwa, że nieco powyżej 2 tys. obr./min. zaczyna mocno ciągnąć. Generalnie motor Diesla typu common rail bardzo dobrze radzi sobie z ważÄ…cym prawie 1,7 t (z kierowcą) pojazdem. Osobom dużo jeżdżÄ…cym polecam manualną 6-biegową skrzynię biegów. Po mieście wygodniejszy bę™dzie automat, ale wybór ten wiąże się to ze znacznie wię™kszym zużyciem paliwa.

Prawie pełna opcja

Opisywana wersja 2.0 CRDi Style kosztuje 92,2 tys. zł, a jej wyposażenie obejmuje m.in.: ABS z EBD, 6 poduszek gazowych, ESP, komputer, automatyczną klimatyzację, centralny zamek i aluminiowe 16-calowe felgi. System audio składa się z radioodbiornika, odtwarzacza CD z obsługa MP3 oraz odtwarzacza kaset – sterowanymi z koła kierownicy. W testowanym egzemplarzu radioodbiornik nie miał‚ RDS-u, ale w autach z rocznika 2007 ma to by㇠już standard. O 10 tys. droższa jest wersja Premium, m.in. ze skórzaną tapicerką (dobrej jakości), wykończeniami drewnopodobnymi lub imitującymi metal, ogrzewanymi fotelami i czujnikiem cofania.

Sonata to ciekawa propozycja dla osób szukających dużego i wygodnego samochodu z silnikiem Diesla. „Amerykańskie" zawieszenie opisywanego auta raczej nie bę™dzie odpowiadać osobom preferującym sportowy styl jazdy, ale Hyundai najwyraźniej postawił na klientów cenią…cych komfort, trzyletnią gwarancję i umiarkowaną cenę przy dużych gabarytach samochodu. Opisywana wersja 2.0 CRDi Style kosztuje o 4 tys. więcej niż tak samo wyposażona odmiana z podstawowym dwulitrowym silnikiem benzynowym, a 2.0 CRDi Premium jest o 6 tys. tańsza niż wersja z jednostką typu Otto 2,4 l, dlatego zdecydowanie polecam wybór diesla.

Wyniki pomiarów przeprowadzonych za pomocą urządzenia DriftBox firmy RaceLogic (podano najlepsze wyniki osiągnięte w czasie kilku prób): Przyspieszenie 0-60 km/h – 3,5 s Przyspieszenie 0-100 km/h – 10,4 s (wg danych producenta 10,7 s) Rozpędzanie 50-90 km/h – 6,0 s Rozpędzanie 30-70 km/h – 5,3 s Hamowanie 100-0 km/h – 41,3 m (wg danych producenta wersja 3.3 o zbliżonej masie 43,5 m) Hamowanie 100-0 km/h – 3,2 s


Autor: Robert I. Bielecki
Fot. Robert I. Bielecki
AutoCentrum.pl

 

AutoCentrum.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.