zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Sportowe (mega)kombi

Optycznie model XL różni się od zwykłej Altei jedynie wydłużoną tylną partią nadwozia. Podwójne lampy nadają mu jednak swoistego uroku, sprawiając że auto oglądane od tyłu wygląda teraz znacznie ciekawiej. Najważniejsza różnica w środku to ogromny bagażnik i możliwość przesuwania kanapy w drugim rzędzie.

Altea XL powstała na bazie Altei poprzez wydłużenie nadwozia o 18,7 cm, przy czym przód pojazdu oraz wię™kszość kabiny pozostała nie zmieniona. Dzięki temu uzyskano wię™kszy bagażnik i nieco więcej miejsca z tyłu, chociaż już w zwykłej Altei było go tam bardzo dużo. Z przodu miejsca jest dość dużo, ale w drugim rzędzie jest znacznie lepiej – gdyby nie przetłoczenia w tapicerce foteli tylnej kanapy, wygodnie podróżować tym autem mogłoby 5 dorosłych osób, czego nie da się powiedzie㇠np. o wię™kszoś›ci kombi, nawet klasy ś›redniej. Do dużych atutów Altei XL należy bagażnik, standardowo mieszczący 532 l (Altea 409 l). Powię™kszy㇠go można do 635 l lub 1604 l, przesuwając siedzenia tylne do przodu o 16 cm albo je składając. Po maksymalnym przesunięciu tylnej kanapy, w drugim rzędzie miejsca na nogi nie ma zbyt wiele.

Na równych drogach autem podróżuje się wygodnie – to zasługa zastosowania twardych sprężyn i miękkich amortyzatorów, chociaż nie ma mowy o komforcie francuskich vanów – to kombi stworzone do sportowej i dynamicznej jazdy. Na drogach o gorszej nawierzchni zawieszenie skutecznie tłumi nierówności, ale pracuje przy tym głośno. Przy przejeżdżaniu garbów czy „dziur" pasażerowie mogą narzekać na zbyt niski komfort. Za to Altea XL niemal „poł‚yka" zakręty i zachowuje się w nich bardzo stabilnie nawet przy przejeżdżaniu ich z mocno wciśniętym pedałem przyspieszenia. Auto prawie nie pochyla się w szybko przejeżdżanych zakrętach, co w vanach, nawet kompaktowych, nie trafia się często.

Pod maską (na razie) bez zmian

Paletę silników otwiera jednostka benzynowa 1,6 l o mocy 102 KM. Z silników Otto ciekawszy wydaje się dwulitrowy FSI, który nie wiadomo dlaczego oferowany jest wyłącznie w komplecie z automatyczną skrzynią Tiptronic. Ekonomiczniejsze są… diesle – 1.9 TDI 105 KM, a zwłaszcza 2.0 TDI 140 KM, do którego można zamówić opcjonalnie skrzynię DSG. Później ofertę uzupełnią dwie jednostki benzynowe – 1.4 TFSI 125 KM i 1.8 TFSI 160 KM – i diesel 2.0 TDI 170 KM (350 Nm przy 1800 obr./min.). Ten ostatni, w odróżnieniu od wersji 2.0 TDI 140 KM ma pompowtryskiwacze z elementem piezoelektrycznym (do 4 wtrysków w trakcie cyklu), dzię™ki czemu łagodniej ma rozwijać moc, podobnie jak jednostki common rail.

Ile pali Altea XL? Seat udostępnił nam wersję z silnikiem 2.0 TDI z ręczną skrzynią biegów, wydającą się optymalną jednostką dla osób lubią…cych dynamiczną jazdę i chcąćych efektywnie wyprzedzać inne pojazdy na trasie. W czasie jazd mieszanych, z ok. 30-procentowym udziałem jazdy miejskiej, w tym czꙶć przez Warszawę, mniej więcej z prędkościami określonymi przez przepisy, auto spalało 5,9-6,1 l ON/100 km. To dobry wynik, biorąc pod uwagę™, że czꙶć trasy stanowiły kręte drogi – tu świetne zawieszenie Altei okazało się bardzo pomocne.

W czasie dynamicznej jazdy z częstym zwalnianiem spowodowanym koniecznością redukowania prędkości przed miejscowościami i szybkim rozpędzaniem się za nimi, spalanie wynosił‚o ok. 7,5 l ON/100 km. Z kolei jazda z częstym wykorzystaniem pełnej mocy silnika spowodowała znaczne przekroczenie 9 l ON/100 km. W czasie próby prędkości na pasie startowym lotniska nie udało się wprawdzie osią…gnąć deklarowanych przez producenta 201 km/h, a jedynie 186 km/h (ok. 195 km/h wg prędkościomierza), ale dużym utrudnieniem była mokra płyta pasu startowego lotniska, na którym odbywała się „ostra" czꙶć jazd testowych. Rozpędzanie do 100 km/h zajmować ma wersji 2.0 TDI 10 sekund.

Od ok. 64,6 tys zł, a nie 63 990 zł

Teoretycznie mamy do wyboru trzy wersje wyposażenia: Audience, Reference i Stylance oraz dodatkowo pakiet Sport-Up. Wyposażenie standardowe obejmuje m.in.: 6 poduszek gazowych, ABS, TCS (kontrola trakcji), asystenta hamowania i elektryczne sterowanie szybami z przodu. Począwszy od wersji Reference dochodzi do tego półautomatyczna klimatyzacja, radioodbiornik z odtwarzaczem CD/MP3, komputer, „elektryczne" lusterka i szyby z tyłu oraz tempomat. Z kolei w Stylance (na zdję™ciach) otrzymujemy m.in. automatyczną klimatyzację dwustrefową, przednie światła przeciwmgłowe, sterowanie radiem z koła kierownicy i relingi dachowe. Na liście opcji znalazło się m.in.: ESP, dwa dodatkowe airbagi i rewelacyjna skrzynia biegów DSG.

Ceny zaczynają się od ok. 64,6 tys. zł – dokładnie 63 990 tys. zł + 599 zł „za dostawę i obsługę" – za wersję 1.6 Audience, do której nie można dokupić klimatyzacji, a w standardzie nie ma radioodbiornika. Z kolei za 1.6 Reference, z klimatyzacją i radioodbiornikiem CD/MP3, zapł‚acić trzeba już ok. 71,1 zł, a 1.9 TDI Reference jest o 8 tys. zł droższy. 1.6 Stylance kosztuje 78,1 tys. zł, 2.0 FSI Tiptronic Stylance 94,1 tys. zł, 1.9 TDI Stylance 86,1 tys. zł, 2.0 TDI Stylance 94,1 tys. zł, a 2.0 TDI DSG Stylance 99,1 tys. zł.

Sportowe (mega)kombi

Główne auty Altei XL to oryginalna stylistyka nadwozia, wnętrze wielkości vana i świetne właściwości jezdne. Samochód jeździ tak, jak przystało na dobrą sportową markę. Trzeba od razu zauważyć‡, że jazda tym modelem nie ma nic wspólnego z jeżdżeniem vanem. Altea XL praktycznie wcale nie przechyla się na zakrętach i pewnie trzyma tor jazdy. Pod wzglę™dem komfortu znacznie ustępuje jednak francuskim kompaktowym vanom (Renault Scenic, Citroen Picasso), a w mniejszym stopniu także niemieckim (Touran, Zafira, S-Max). Jazda tym samochodem po krętych drogach w pagórkowatym terenie to jednak przyjemność sama w sobie, czego nie można powiedzie㇠o wię™kszoś›ci konkurentów.

Najwię™ksza wadą wnętrza Altei (XL) pozostaje ogromny plastikowy kokpit, w dodatku wykonany z ciemnego i twardego tworzywa. Wprawdzie kiedy patrzy się na drogę z fotela kierowcy nie zwraca się na to uwagi, ale inaczej bywa kiedy siedzi się obok albo z tyłu. U reprezentanta Grupy Audi to trochę razi i obniża bardzo dobre wrażenia z jazd testowych tym samochodem.


Autor: Robert I. Bielecki
Fot. Robert I. Bielecki
AutoCentrum.pl

 

AutoCentrum.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.