zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co drugi Polak zestresowany w pracy

Połowa Polaków odczuwa silny stres w pracy każdego dnia. Najbardziej zestresowane są kobiety, Zetki i osoby pracujące zdalnie. Do tego dochodzi brak wsparcia ze strony firm w zachowaniu równowagi między życiem prywatnym a zawodowym, na co skarży się co piąty pracownik. Co siódmy w ogóle nie identyfikuje się z wartościami firmy, w której pracuje. Chociaż ogólny obraz nie wygląda dramatycznie, 7 na 10 Polaków pozytywnie ocenia swój dobrostan, to szczegółowe dane ujawniają rosnące ryzyko wypalenia zawodowego wśród wielu grup pracowników.

3 na 10 pracowników nie ufa swojemu szefowi, a 4 na 10 rozważa odejście z pracy

Połowa zatrudnionych w Polsce doświadcza wysokiego poziomu stresu, a 4 na 10 nie czuje satysfakcji z obecnego miejsca pracy, tyle samo myśli o zmianie pracodawcy w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Co trzeci pracownik wierzy, że w tym czasie znajdzie nową pracę spełniającą jego oczekiwania. To tylko część wniosków z opublikowanego dziś raportu ManpowerGroup „Barometr Talentów 2025”, który analizuje kondycję pracowników w Polsce w oparciu o trzy kluczowe wskaźniki: wellbeing, satysfakcję z pracy oraz poczucie stabilizacji i pewności zawodowej.

Nowa definicja elastyczności, rewolucja kompetencji i cyfrowe wyzwania to kluczowe trendy rynku pracy 2025. Jak wpłyną na stanowiska i płace?

Przyszłość rynku pracy rysuje się w dynamicznych barwach – błyskawiczna cyfryzacja miejsc pracy, presja na nowe umiejętności i konieczność strategicznego planowania kariery to tylko niektóre z trendów, które zdominują 2025 rok. Wnioski te płyną z opublikowanego dziś „Raportu Trendów 2025. Wynagrodzenia i rynek pracy – przyspieszenie adaptacji”, przygotowanego przez Manpower. Publikacja identyfikuje 16 kluczowych zmian, które ukształtują świat pracy z perspektywy zarówno pracowników, jak i kandydatów. Partnerem raportu jest portal pracy rocketjobs.pl.

Według 4 na 10 liderów Gen Z nie są przygotowani do pracy. 7 na 10 z nich uważa, że działają nieetycznie

Do 2030 roku przedstawiciele generacji Z będą stanowić 1/3 globalnego rynku pracy, jednak 40% liderów biznesowych uważa, że nie są oni odpowiednio przygotowani do pracy. Młodzi ludzie mają trudności w śmiałym wkroczeniu w życie zawodowe ze względu na pandemię czy konflikty globalne.

Przygotować się na przyszłość - ubezpieczenie na życie

 

Ubezpieczenie na życie to produkt zaprojektowany dla stworzenia ochrony finansowej z myślą o osobach najbliższych. Zainteresowani, podpisując umowę z wybraną firmą ubezpieczeniową, mogą w ten sposób przygotować się na niepewną przyszłość. Dlaczego warto pomyśleć o polisie na życie?  
karieramanagera karieramanagera


 

Polisa na życie to znacznie więcej niż ochrona. Ponieważ nie każdy szukający optymalnej dla siebie oferty wie, czym kierować się przy wyborze, warto poznać zalety takich produktów. Jest to szczególnie ważne w dzisiejszych czasach, gdy polisy są powszechnie reklamowane. Szeroka oferta firm ubezpieczeniowych pozwala wybierać w ubezpieczeniach na życie - dostępne są produkty zarówno terminowe, jak i bezterminowe. Jakie zalety mają poszczególne polisy? Czego może oczekiwać osoba, która nabędzie jedną z nich?

 

Gdy prowadzisz działalność gospodarczą

Przedsiębiorcy znacznie częściej niż osoby fizyczne zaciągają zobowiązania w bankach czy instytucjach finansowych. To wynik podejmowanych decyzji - np. chęci rozwijania firmy i konieczności pozyskania środków na ten cel. Nabycie ubezpieczenia przez nich może być traktowane jako możliwość zbudowania specjalnej ochrony z myślą o najbliższych. Trzeba pamiętać, że polisy na życie są wyłączone z egzekucji komorniczej (wyjątek stanowią świadczenia alimentacyjne), nie mogą być też przejęte przez Skarb Państwa. W praktyce zatem ubezpieczenie na życie nabyte np. w PZU, 4Life Direct czy Allianz jest na mocy prawa wyłączone z majątku przedsiębiorcy, którym odpowiada on za zaciągnięte zobowiązania.

 

Aby uniknąć podatku od darowizny

Ubezpieczenia na życie są produktami skonstruowanymi w specjalny sposób. Ubezpieczony w każdym momencie może dokonać cesji polisy na drugą osobę bez konieczności uiszczania należnego podatku od darowizny. Dzięki temu w tym aspekcie polisy na życie oferowane przez Generali Życie czy 4 Life Direct opinie zdobywają bardzo pozytywne. Część osób - w odniesieniu do ubezpieczeń na życie - mówi o metodzie bezpodatkowego przekazywania oszczędności najbliższym, np. dzieciom. Zasada ta dotyczy również dokonywania cesji ubezpieczenia na osoby niespokrewnione - partnera czy przyjaciół. W praktyce zatem nabycie polisy na życie może być doskonałym zabezpieczeniem przyszłości.
 

 

KarieraManagera.pl
 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.