zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Przyjazna atmosfera to podstawa – tak deklaruje 4 na 10 pracowników

Co dziesiąty Polak nie lubi swojej pracy, a co trzeci chce ją zmienić w ciągu najbliższego roku. Nie chodzi jednak tylko o pieniądze. Ten smutny obraz mogłyby zmienić ciekawe dodatki pozapłacowe, więcej dni wolnych i większa elastyczność w zakresie czasu i miejsca pracy.

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

A Ty, co posiadasz bezcennego?

 

Bezcenność

 

To dobry moment, by o tym pisać. Deszcz spadł na rozgrzany asfalt, padał krótko i intensywnie. Wciąż trwa kalendarzowe lato, choć w wieczornym powietrzu wyczuwa się już zapach jesieni - dojrzewających śliwek i zaoranych pól. Wejście do mojego domu ozdabia bukiet z polnych ziół i kwiatów - stworzony z okazji kościelnego święta. Lubię tę tradycję. I moment, w którym tęcza ma początek w ogrodzie, pełnym aksamitek i ozdobnych słoneczników.

Sceneria, w jakiej przyszło mi pracować jest pierwszą bezcennością, którą otrzymałam w darze w zamian za spójność moich działań. I za odwagę, by nie robić czegokolwiek innego, tylko to.

 

A wracając do samej bezcenności. Definicja 'bezcenny' brzmi - taki, którego wartości nie da się określić w sposób materialny.

 

Właśnie... wartości

 

Moje wartości, towarzyszące sprawowanym obowiązkom, to swoboda, świadomość wpływania na sytuacje, zdolność aranżowania nieprawdopodobnych momentów, talent do wyzwalania w ludziach zastanowienia i poruszenia oraz zmysł do okrywania w ludziach tego, czego rzeczywiście pragną.

Nie są to wartości wycenialne. Często to poczucie, gdy mogę ich doświadczyć i nazwać po imieniu, jest rzadkie. Najczęściej jestem spięta, a poczucie misji odkrywam, kiedy jakimś cudem wydarzy się coś nieprawdopodobnego. Ty też, prawda? Zarabiamy na takie momenty. Staramy się dla takich momentów. Ale one nie są codziennością. I nie ma w tym nic smutnego. Ważne, by Twoje powody (ku temu, co robisz) były Twoje, nazwane i świadomie wdrażane.

 

Rzadko jest bezcennie

 

Rzadko zdarza mi się pić w letni wieczór herbatę z wiśniami, w restauracji o nazwie Dobry Rok, z kimś, kto twierdzi, że potencjał mojego spojrzenia na marketing jego marki jest czymś, czego nie może wygenerować nikt z zespołu. Tylko ja. To już częściej dostaję maila, w którym ktoś pisze mi, że moje przemyślenia były dla niego punktem zwrotnym. Bywa, że dzięki charakterowi mojej pracy wybieram się w oszałamiającą podróż. Albo poznaje ludzi, z którymi łączy mnie intymność zachwytów.

Znowu bezcenność. Jaka jest Twoja?

 

A Ty? Masz takie momenty? Odłóż teraz na moment myśli o prosperowaniu, wynikach finansowych i zwiększaniu zasięgów. Wycofaj się z efektywności. Zamknij gdzieś swój strach czy podołasz (własnym aspiracjom bądź wymaganiom Góry) razem ze słowami 'nadążanie', 'odpowiedzialność', 'poczucie sprawczości', 'rezultat'.

Przypomnij sobie wszystkie nieprawdopodobne początki i motywacje, które wyzwoliły w Tobie chęć do zajmowania się właśnie tym, co robisz.

 

Dokończ zdania:

  • W mojej pracy najbardziej fascynuje mnie...
  • Wierzę w...
  • Z prawdziwym przekonaniem kieruję się...
  • Wszystko, co robię, opiera się na...
  • Jako sens mojej pracy definiuję...

 

Dokąd teraz? Do źródeł, do źródeł. Czujesz się spełniona/ny? Masz wrażenie, że jesteś w odpowiednim miejscu? Czy jest coś, co byś cofnęła/cofnął ze swoich dokonań albo wcześniejszych motywatorów? Zagłęb się w swoje poczucie znaczenia, zanim znowu nadejdzie kolejny, pracowity dzień, który porwie Twoje talenty czy kompetencje i zamieni w brand, któremu się poświęcasz.

 

Wiem, że świat kręci się w kółko. Ale Ty stój w miejscu, Twoim miejscu.

 

Wiem, że kwestie nakładają się na siebie w zastraszającym tempie. Ale Ty się nie bój.

 

Wiem też, że dla otoczenia liczą się nasze propozycje i predyspozycje. Tym zaskarbiamy sobie ważność. A co liczy się dla Ciebie? Co jest dla Ciebie ważne?

 

Author photo
Justyna Poluta

Absolwentka podyplomowych studiów managerskich w Wyższej Szkole Biznesu (dyplom z personal brandingu) i socjologii na UŚ (tematyka pracy dyplomowej: wartości pracy zawodowej i indywidualne ścieżki kariery). Concept & content manager unikalnych autorskich biznesów i unikalnych marek osobistych. W codziennej aktywności zawodowej wspiera freelancerów i właścicieli małych biznesów w stworzeniu wyjątkowej koncepcji dla marki, jak również narracji. Szczególnie bliska jest jej idea poziomej kariery. Autorka bloga SLOWKARIERA.PL i inicjatorka fanpejdża na FB '1001 rad, wskazówek i inspiracji dla freelancerów'.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.