zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SILVERSOM JEST TRUDNIEJ NA RYNKU PRACY

Dojrzałym pracownikom trudniej jest zmienić pracę i rozwijać się zawodowo. Takiego zdania jest nie tylko 90 proc. profesjonalistów biorących udział w sondażu Hays Poland, ale również eksperci rynku pracy. Osoby w wieku 50+, mimo że wyróżniają się dojrzałością biznesową, wysoką sprawczością oraz bogatym doświadczeniem zawodowym, to na rynku pracy są często niezauważane lub intencjonalnie pomijane w rekrutacjach. Problem ten wciąż jest aktualny, a zmiany negatywnego postrzegania Silversów postępują zbyt wolno.

Zysk z dojrzałości

Pochwal się tym co robisz dla osób 50+ w swojej organizacji/firmie! Zdobą…dź tytuł‚ „Pracodawcy lub instytucji przyjaznej pracownikom 50+ w roku 2010” . Zapraszamy do udziału w KONKURSIE !!!

Sabbaticals wspierają karierę

Z Piotrem Pą…gowskim, dyrektorem dział‚u Entertainment & Devices w Microsoft Polska, wcześ›niej szefem Intela w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej rozmawia Paweł‚ Berł‚owski

Ucieczka z błogosławieństwem pracodawcy

Długi urlop (sabbatical) to okazja do podsumowania dotychczasowej kariery i podję™cia decyzji o zmianie lub czas na nał‚adowanie akumulatorów i umocnienie motywacji do pracy. Korzysta z niego rocznie ok. 4 tys. pracowników Intela. W Polsce na taki krok odważają się nieliczni.

Jak konkurować o pracę z młodszymi

 

Trzy sztuczki na przekonanie do siebie headhuntera

  1. Na rozmowach "starszaki" zazwyczaj wypadają świetnie, ale muszą dostać taką szansę. Jak ją zdobyć, skoro wiek ciągle jest nieformalnym kryterium selekcji CV? są specjalne szkoły pisania życiorysów, pozwalające zatuszować nieco metryką: eksponowanie doświadczenia z ostatnich lat (maks. 20) i skwitowanie wcześniejszych np. zdaniem: "przed 1987 r. pracowałem na samodzielnych stanowiskach związanych z...".
  2. W przypadku wieloletniej pracy w jednej firmie (czasami jedynej), warto zatrzeć złe wrażenie strachu przed zmianą. Niezłym wybiegiem jest podzielenie doświadczenia zawodowego na podokresy. Nie każdy head-hunter kojarzy związki miedzy firmami i markami, więc np. bardzo nęcąco wygląda CV Jana Dąbka, który ostatnie sześć lat spędził we Francji jako dyrektor regionalny na Europą jednej z dywizji grupy Michelin, wcześniej był prezesem Stomilu Olsztyn, a w końcu lat 80. Pracował dla libijskiej firmy Aman Trypolis. W istocie, wszystkie one były lub są powiązane ze Stomilem Olsztyn, w którym Jan Dąbek, jeszcze jako student, zaczynał pracę pod koniec lat 60.
  3. Podczas rozmowy należy przełamać trzy stereotypy: że osoba dojrzała będzie mniej elastyczna (należy zaprezentować się jako człowiek, którego cieszę zmiany), iż nie odnajdzie się w kulturze zdominowanej przez młodych (wśród cenionych wartości warto wymienił wzajemne uczenie się osób różnych od siebie; pół żartem, pół serio obiecać, że na pewno nie będziemy "mentorzyć" i pouczać) oraz że będzie droższa.

 

Manager Magazin, Numer 10 (35) Październik 2007


Manager Magazin

 

Małgorzata Remisiewicz - Manager Magazin
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.