zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Kobieta na szczycie - co pomaga kobietom w biznesie?

 


 

 

Gdyby kobietom odebrać ambicje i konsekwencję pewno nie zawędrowałyby nigdy tak wysoko jak obecnie. Wyzwolone kobiety coraz częściej przedkładają karierę zawodową, sukcesy biznesowe ponad odwiecznie bliską kobiecie rodzinę i macierzyństwo.

 

Kobiety na szczytach biznesowych karier

 

Kobieta manager, prezes, bizneswomen to już nie rzadkość. Coraz więcej kobiet stawia na niezależność i równouprawnienie niejednokrotnie przeganiając swoich męskich rywali. Aktywność biznesowa kobiet jest trendem ogólnoświatowym. Szacuje się, że na świecie 126 milionów kobiet, prowadzi własną działalność gospodarczą, w Polsce jest to 35% przedsiębiorców. W USA funkcjonuje ponad 9 mln firm w rękach kobiet. Nie rzadko to własny biznes kobietom pozwala wyjść z domu, zmienić otoczenie, oderwać się od codziennych trosk, spełnić się. Potrzeby samorealizacji u kobiet są równie duże co u mężczyzn, nie wszystkie kobiety marzą o zostaniu kurą domową. Kobiety lubią być doceniane, wręcz chorobliwie wiele kobiet dąży do udowodnienia iż są wiele warte, ze potrafią być równie zaradne i przedsiębiorcze co mężczyźni. Ten upór z dozą konsekwencji jest miażdżący dla mężczyzn. W grupie siła, sam fakt iż aktywność biznesowa wśród kobiet jest tak mocna sprawia, że wiele kobiet decyduje się na ryzyko i zakłada własną firmę, nie rzadko niszową bądź próbując kreować popyt na całkowicie nowy produkt, usługę działalność.

 

Trudne i odważne początki

 

Kobiety swe kariery i majątki budują najczęściej na pożyczkach, kredytach i dofinansowaniach. Alternatywne źródła kapitału początkowego są domeną kobiet, które skutecznie potrafią zainwestować pieniądze i zrobić z nich użytek. Popularną formą działalności jakie podejmują kobiety są start up'y. Powodem, dla którego kobiety decydują się na zmianę jest najczęściej sytuacja materialna oraz rodzinna. W odróżnieniu od mężczyzn kobiety nie są wymagające i swoje firmy często mikroskopijne rozwijają od zera, kiedy mężczyźni otwierając firmę przeinwestowują się na megalomańskie pomysły. Kobiety częściej stawiają na nowoczesne technologie, ufając postępowi prowadzą biznes zdalnie, otwierając sklepy internetowe oraz świadcząc usługi online. Dzięki swej wytrwałości, cierpliwości i odporności na przeciwności losu nie zniechęcają się, a brną powoli ale do przodu osiągając nie rzadko sukces.

 

Social media w służbie kobiecie sukcesu

 

Nie do dziś wiadomo, iż kobiety to plotkary i znacznie lepiej radzą sobie w kontaktach międzyludzkich niżeli mężczyźni, ich wygadanie, przebojowość towarzyska sprzyjają prowadzeniu nowoczesnego biznesu w sieci. By jednak social media zdawały egzamin należy umieć słuchać klientów, informacja zwrotna w sieci jest ważna i bardzo szybka. W jednym z wywiadów znana aktorka, a obecnie również bizneswomen Jane Seymour powiedziała: 'Doszłam do wniosku, że wyzwania są okazją by dokonywać w życiu zmian. Moja matka, która była więziona przez Japończyków w czasie wojny, powiedziała, że życie stawia przed nami wyzwania. Jeżeli masz cel w życiu, wówczas rozwiązania same cię znajdą', co doskonale oddaje sedno biznesu kobiet. Jak się okazuje kobiety są o wiele silniejsze psychicznie od mężczyzn, głównie za sprawą swej otwartości na świat. Mimo iż kobiety częściej popadają w depresję to biorąc pod uwagę dane statystyczne uwzględniające procentowo kobiety i mężczyzn, którzy popadli w depresje i załamanie psychiczne w wyniku niepowodzeń zawodowych i biznesowych to mężczyźni znacząco wyprzedzają kobiety dowodząc swej słabości.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.