zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

4 rzeczy, jakie warto zrobić zanim przyjmiesz ofertę pracy

Właśnie odebrałeś telefon od rekrutera i otrzymałeś propozycję pracy. Czy warto od razu mówić “tak"?Jest kilka rzeczy, które warto zrobić przedtem, aby uniknąć rozczarowania.


O ile nie jest to firma, w której chciałeś pracować od zawsze i za wszelką cenę, wstrzymaj się z natychmiastową akceptacją. Postaraj się przesunąć odpowiedź w czasie. Oczywiście jest to trudne gdy przepełniają Cię emocje. Najlepiej powiedz rekruterowi, że cieszysz się, że zostałeś wybrany jednak potrzebujesz dodatkowego dnia na podjęcie ostatecznej decyzji.

 

Co powinieneś sprawdzić zanim przyjmiesz ofertę pracy?

 

1. Czy na pewno dowiedziałeś się wszystkiego o firmie?

 

Zapewne szukałeś już informacji o firmie przed pójściem na rozmowę kwalifikacyjną. Zrób to jeszcze raz bardzo uważnie i zastanów się, czy praca naprawdę będzie Ci odpowiadać.

 

Postaraj się dowiedzieć, czy wszystkie obietnice z ogłoszenia o pracę będą Cię dotyczyć.

 

Zobacz fragment oferty:


W tym przypadku Twoją uwagę powinno zwrócić szczególnie:

● najnowocześniejsze laboratoria testowe (czy aby na pewno będziesz mieć do nich dostęp?)

● szkolenia wewnętrzne i programy rozwojowe (spróbuj znaleźć bardziej szczegółowe informacje na ich temat)

● różnorodne ścieżki kariery (dowiedz się o nich więcej)

● nowoczesne biura z dostępem do stref relaksu (upewnij się, że będziesz miał czas z nich korzystać! W wielu firmach istnieją takie miejsca, ale są puste, bo czas na relaks nie jest przewidziany w planie pracy).
 

2. Jak najlepiej sprawdzić te informacje i gdzie ich szukać?
 

Prześledź kariery byłych i aktualnych pracowników. Zobacz, czy piszą w swoich komentarzach to samo, co specjaliści od employer brandingu w ogłoszeniu o pracę.

Gdy będziesz czytać opinie zwróć uwagę, czy pracownicy pracują długo w tej firmie oraz czy awansują.

 

Gdzie najlepiej szukać opinii?
 

Sprawdź wypowiedzi na Goldenline i na LinkedIn. Warto poszukać informacji na grupach dyskusyjnych.

 

Bierz pod uwagę tylko powtarzające się wypowiedzi. To właśnie one pokazują prawdziwą sytuację. Opinie, które czytasz nie powinny być starsze niż z przed 2 lat. W tym czasie wiele mogło się zmienić. Najlepiej szukaj najświeższych opinii.

 

Oto przykład z Goldenline:

 

Plusy i minusy podobne do zaznaczonych powtarzały się również w wypowiedziach innych użytkowników.

Dzięki temu już wiesz, że w tej firmie możesz spodziewać się dogodnych godzin pracy, ale także problemów z rozwojem ścieżki kariery.

Łatwiej będzie Ci podjąć decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu oferty jeśli wiesz, czego oczekiwać.

 

3. Spróbuj ugrać jak najwięcej.

 

Negocjuj. Przede wszystkim warunki finansowe. Sprawdź aktualne raporty o wynagrodzeniach dostępne w sieci. Jeśli nie uda Ci się wynegocjować wyższej pensji, spróbuj uzyskać inne korzyści. Jeśli pracodawca zafunduje Ci karnet na siłownię, zaoszczędzisz dzięki temu pieniądze.

 

Zobacz kilka przykładowych benefitów, o które możesz się starać:
 

● elastyczne godziny pracy lub możliwość pracy zdalnej

● miejsce parkingowe lub zwrot opłat parkingowych

● bony towarowe

● bezpłatne posiłki

 

Dowiedz się, jak negocjować wynagrodzenie na rozmowie kwalifikacyjnej tutaj.

 

4. Mało kandydatów korzysta z tej możliwości…

 

Najlepiej byłoby podpisać nową umowę o pracę przed złożeniem wypowiedzenia, nie zawsze jednak będzie to możliwe. W takiej sytuacji przydatny jest list intencyjny.

 

To jeszcze rzadko spotykana w Polsce praktyka. Jeśli zdecydujesz się przyjąć ofertę pracy, poproś o jego wysłanie. To szczególnie ważne, gdy aktualnie masz pracę.


List intencyjny nie wiąże on co prawda składającego ani przyjmującego, ale pokazuje Ci, że Twój przyszły pracodawca myśli o Tobie poważnie. Rzadko zdarza się, żeby firma nie wywiązała się z podpisanego dla kandydata listu intencyjnego.

 


Autor: Kamila Okulska

Nazywam się Kamila Okulska i pracuje w InterviewMe. Jestem miłośniczką języka francuskiego i morza w każdym wydaniu - spacerowym, leżakowym i żeglownym!

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.