zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

(Czy) Warszawa da się lubić

 

Polska stolica. Jej odległe miejsce w rankingu niemieckiego MM zaskoczyło menedżerów i headhunterów. Ich zdaniem, to bardzo atrakcyjne miasto do robienia kariery i nie najgorsze miejsce do życia.

Elżbieta Filipiak. Fot. Arek Zbizek Elżbieta Filipiak. Fot. Arek Zbizek

Jeszcze nie tak dawno wielu menedżerów traktowało Warszawę wyłącznie jako trampolinę™ do pracy w regionalnych strukturach.

 

- Powoli zaczyna być jednak miejscem, do którego chce się wracać - uważa Jerzy Potocki, prezes AIMS Polska, firmy executive search. Tym bardziej że notowania Polski i naszych menedżerów ciągle rosną.

 

- Warszawa to naturalna baza wypadowa na Wschód, a nikt nie dogada się z menedżerem z Rosji czy Ukrainy lepiej niż znający ich język i mentalność Polak - mówi Jerzy Potocki.
Pawła Piwowara z Oracle najbardziej cieszy... powrót do normalności, jaki stał się udziałem Warszawy.

 

- Przez wiele lat należała do zaścianka Europy, co - in minus - odróżniało ją… od tętniących życiem i biznesem innych stolic - wspomina. - Od jakiegoś czasu te różnice się zacierają…, a Warszawa staje się miastem, w którym zachodnie korporacje chętnie lokują… oddziały na cały region.

 

Najlepszym przykładem jest sam Oracle - gdzie Paweł Piwowar, po niedawnym awansie, z warszawskiego biura dowodzi operacjami firmy w całym regionie Europy Centralnej.
- Znam bardzo wielu menedżerów z Europy i USA, którzy świetnie czują się w Polsce i traktują ją jak drugą ojczyznę - dodaje Piwowar.

 

Mimo to Warszawa zajęła w rankingu MM trzydzieste miejsce, a najgorzej oceniono możliwości kariery. Czy rzeczywiście jest z nami tak źle? - Nie do końca - twierdzi Barbara Korczyńska z firmy doradztwa personalnego HAYS. - Polska to specyficzny rynek, na którym nie tak łatwo stosować narzędzia sprawdzone w innych krajach.

 

Daleka pozycja Warszawy w rankingu MM zmartwiła Pawła Bochniarza, prezesa firmy doradczej IDEA-MC. Przyznaje, że jako tubylec może by㇠nieobiektywny, ale uważa, że to bardzo dobre miasto do pracy.

 

- Potwierdzają to statystyki: Warszawa jest magnesem nie tylko w skali kraju, ale i Europy - przekonuje. - Z roku na rok rośnie liczba cudzoziemców decydujących się na karierę w Polsce także dlatego, że praca na rozwijającym się rynku daje im adrenalinę, której nie doświadczyliby u siebie.

 

Bochniarz lubi w Warszawie to, że ma wszystko, czego należy wymagać od nowoczesnej aglomeracji, a jednocześnie jest ona na tyle mała, iż na ulicy wpada się przypadkiem na znajomych. Z tego samego powodu dobrze w polskiej stolicy czuje się Philip Dunne, dyrektor finansowy Jones Lang LaSalle na Europą Środkowo-Wschodnią i Rosją.

 

- Sprawiedliwsze dla Warszawy byłyby okolice 20. miejsca - ocenia. Miejsce naszej stolicy w niemieckim rankingu nie dziwi Hanny Szczepańskiej z firmy doradztwa personalnego dkGroup. Uważa wręcz, że gdyby Polską w rankingu reprezentował Kraków, wypadłby znacznie lepiej.

 

- Warszawa nie ma wiele do zaproponowania, jeśli chodzi o tradycję, zabytki, życie rodzinne, a ludzie są pochłonięci pracą, pogonią za karierą i pieniędzmi - uważa Szczepańska. - Obcokrajowców odstrasza też brak kultury i dobrych obyczajów, odczuwalny na ulicach, parkingach, w sklepach.

 

- Dlatego wciąż za wcześnie, by mówić, że Warszawa zerwała z wizerunkiem miasta, które obcokrajowcy zaliczają tranzytem, w drodze na wyższe stanowiska w którymś z zachodnich krajów - dodaje Tomasz Narloch z firmy doradztwa strategicznego A.T. Kearney.

 

Do szczególnych entuzjastów uroków Warszawy nie należy także Dirk Aarts, Holender, dyrektor marketingu Browaru Belgia. Docenia możliwości, jakie stwarza ona menedżerom (rola w regionie, mnogość dużych i ciekawych projektów, łatwość zabłyśnięcia w korporacji), ale uważa, że cena za to wszystko dla wielu może być nie do zniesienia.

 

- W porównaniu z innymi stolicami Warszawa nie ma wiele do zaoferowania cudzoziemcom - uważa Aarts. - Dlatego to miejsce dla osób skoncentrowanych bardziej na szybkiej karierze niż jakości życia. Przerażająca jest indolencja władz stolicy, które nie robią nic, by uczynić to miasto choć odrobinę bardziej atrakcyjnym pod względem infrastruktury (komunikacja!) czy architektury. Okolice PKiN, Dworca Centralnego i wymarłe brzegi Wisły przy odrobinie dobrej woli mogłyby być wizytówką stolicy.

 

Mieszane uczucia Polska wzbudza też u Adama Chazanowa, dyrektora zarządzającego firmy logistycznej Exel (urodzony w Wielkiej Brytanii, od 10 lat w Polsce). Jego najbardziej w Polsce uwiera biurokracja, drogi i brak prawdziwie tanich lotów, tak by można było w weekend wyrwać się w jedno z atrakcyjnych turystycznie miejsc. Chazanow wierzy, że w kolejnym rankingu Warszawa wypadnie lepiej.

 

- Widać powolne, ale jednak pozytywne zmiany we wszystkich badanych przez ranking MM aspektach; Warszawa da się lubić, ale nie od pierwszego wejrzenia - puentuje.

 

I zauważa wśród swoich kolegów-ekspatów pewną prawidłowość: ci, którzy zostają tu nie tylko 'tranzytowe' dwa lata, zaczynają z biegiem czasu dostrzegać ukryte walory tego miasta i chętnie osiadają na dłużej.

 

Kariera w Polsce

Przed dekadą jej synonimem była stolica. Dziś wielki biznes nie kończy się na Warszawie. Wielu menedżerów świadomie decyduje się na przeprowadzkę do innego miasta. Co ciekawe, są wśród nich także i ci, którzy zasmakowali już życia w Wielkim Mieście. Ich doświadczenia pokazują, że są w Polsce miejsca, gdzie praca przynosi podobną satysfakcję, a jakość i komfort życia mogą być nieporównywalnie wyższe. Pracownicy stłoczeni w warszawskich biurowcach i stojący w korkach pewnie zazgrzytają zębami, gdy przeczytają, że można koordynować pracą oddziałów w Hongkongu i Singapurze, siedząc z laptopem na plaży albo że można mieć do pracy dwie minuty piechotą.

 

O plusach i minusach życia w pozastołecznych aglomeracjach opowiadają nam menedżerowie zakochani w Trójmieście, Poznaniu, Łodzi, Krakowie, Wrocławiu i Górnym Śląsku.

 

Manager Magazin
Małgorzata Remisiewicz - Manager Magazin
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.