zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Jak wybrać firmę executive search

 

Szkoda, że w wielu polskich firmach nigdy nie padnie pytanie, co by było, gdyby zamiast szwagra kierować‚ nimi Jack Welch.

Jacek Siwicki. Fot. PR Jacek Siwicki. Fot. PR

Barierą dostępu do największych firm executive search jest nie tyle cena ich usługi, ile wynagrodzenie, jakiego oczekują prezentowani przez nie kandydaci. Lista przedsiębiorstw, które mogą pozwolić sobie na to, by rocznie płacić menedżerom od 100 tys. euro wzwyż, jest w Polsce mocno ograniczona.

 

Jak więc wybrać dobrą firmę z tej branży? Zależy kto i kogo szuka. Jeśli chcą kupić 10 euro, nie muszą angażować do tej operacji dealera walutowego. Z kolei firmy, która ma istotny problem z przywództwem, nie stać na współpracę z przeciętnym doradcą. Z naszego doświadczenia wynika, że akurat w tej profesji wysoka cena rzeczywiście odzwierciedla jakość. Bynajmniej nie oznacza to, że bezkrytycznie wybieramy największych (czytaj: najdroższych) globalnych dostawców; bardzo chwalimy sobie współpracą także z lokalnymi firmami. Poza tym zawsze warto dobrze żyć z ludźmi z tej branży, gdyż mało kto ma tyle wiedzy o trendach w poszczególnych sektorach.

 

Reputacja doradcy przyciąga lepszych kandydatów - to rzecz bezsporna. Jednak już z dużo większym dystansem podchodzą do przekazu, że tylko globalne przedsiębiorstwo potrafi dać mi dostęp do globalnej bazy kandydatów. Pięćdziesiąt rozsianych po całym świecie filii nie jest dla mnie żadnym argumentem, jeśli poszukują prezesa do polskiej firmy. Tu akurat nie mam złudzeń - chcemy tego czy nie, firmami ulokowanymi w Polsce jeszcze przez wiele lat będą kierować Polacy (albo przynajmniej osoby, które mieszkają tu od lat). To kwestia nie tylko bariery językowej, różnic kulturowych, ale i specyficznej, lokalnej wiedzy.

 

Zastanawia mnie zarzucany czasem projektom rekrutacyjnym brak finezji w doborze kandydatów. Pytanie: ile w tym 'szufladkowaniu' ręki doradcy, a ile - oczekiwań jego klienta. Ba, sam łapią się przecież na tym, że jak szukam prezesa, to preferują kandydatów z doświadczeniem na tym stanowisku! To trochę tak jak z reklamami proszków - zżymamy się na 'kreatywność' agencji reklamowych, widząc setny raz panią domu lamentującą nad plamą na koszuli, ale to przecież nie wina agencji, że ludzie właśnie to chcą oglądać. Choć może i w branży executive search ktoś dokona wyłomu na miarę serii reklam z udziałem Kabaretu Mumio?

 

Zachęcanie rdzennie polskich firm do korzystania z profesjonalnych usług rekrutacyjnych to ciągle jeszcze spore wyzwanie. Prawda jest taka, że dobór kadr często odbywa się w nich głównie na zasadach rodzinno-towarzyskich. To największy błąd. Każdy człowiek jest do wzięcia, z Billem Gatesem oraz Jackiem Welchem włącznie, o ile złożymy odpowiednio atrakcyjną propozycję. Tylko że 99 proc. polskich przedsiębiorców nigdy nie zada sobie pytania, co by było, gdyby do firmy zamiast szwagra Józka przyszedł Jack Welch. Myślenie scenariuszowe - a o nie się wszystko rozbija - nigdy, niestety, nie było mocną stroną polskich przedsiębiorców.

 

Jacek Siwicki od 14 lat pracuje w Enterprise Investors, największej firmie private equity w Europie Środkowo-Wschodniej, od 6 lat jest jej partnerem zarządzającym. Zrealizował inwestycje funduszy w takie firmy, jak: Zelmer, W.Kruk, Stomil Sanok i LPP.

 

Manager Magazin, Numer 3 (16) Marzec 2006


Enterprise Investors

 

Jacek Siwicki - Enterprise Investors
Enterprise Investors


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.