zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Jak wyjaśnić przerwy w historii zatrudnienia?

Obawa przed problemem "przerw w życiorysie" ma źródł‚o w swoistym kulcie cią…głości pracy przeniesionym mentalnie jeszcze z socjalizmu, kiedy to nawet drobna przerwa w życiorysie zawodowym była kwalifikowana niemal jak przestę™pstwo. Z latami jednak kwestia ta blednie, przynajmniej w swej najbardziej niezdrowej, inkryminującej formie i coraz rzadziej trzeba ją… wyjaśniać, zwłaszcza w przypadku wysokich pozycji menedżerskich.
Fot. Shutterstock Fot. Shutterstock

Niemniej i na dojrzewającym, kapitalistycznym rynku pracy pytanie o dł‚uższe przerwy w karierze pada prawie zawsze. Jeśli rekrutujący jest profesjonalistą… jego intencją… nie jest jednak jakieś› oskarżenie, a po prostu chę㇠rzetelnego zbadania przebiegu drogi zawodowej kandydata. Chodzi o to, by ustalić, na ile jest ona spójna i na ile pasuje do przyszłych wyzwań„.
Jak długa przerwa jest rzeczywiś›cie obiektem takiego zdrowego zainteresowania?
W ostatnich latach wzrasta zrozumienie faktu, że procesy rekrutacyjne na najwyższe stanowiska są… długie - trwają 4-8 miesięcy, a odprawy wypłacane odchodzą…cym menedżerom wystarczają… przynajmniej na 6-12 miesię™cy. Stą…d pozostawanie w okresie poszukiwań„ nawet i przez rok, w przypadku menedżera wysokiego szczebla, praktycznie nie dziwi.
Amerykańscy konsultanci mawiają "getting a good job takes time". My w tym kierunku szybko zmierzamy. Ciꙿar trudności pytania w przypadku przerwy krótszej niż roczna przesuwa się na badanie przyczyny odejścia z poprzedniej pracy, a to temat na odrę™bny artykuł.
Jeżeli przerwa ma trwać dłużej niż rok, konsultanci zazwyczaj doradzają… menedżerom kompletowanie zgodnego z ich kwalifikacjami portfolio dział‚ań„. Mogą się na nie składać np. konsulting, wykł‚ady na wyższej uczelni, realizacja jakiegoś› ciekawego projektu związanego z prywatnymi pasjami czy pisanie artykułów. To bardzo pożądane działania nie tylko ze względów wizerunkowych. Niewykluczone, że wyniknie z nich coś, co może stać się pomysłem zawodowym alternatywnym do zatrudnienia w korporacji.

Niektórzy menedżerowie decydują się na takie działania, właśnie ze wzglę™dów wizerunkowych, bezpoł›rednio po zakończeniu pracy w ostatniej firmie. To z kolei może by㇠przedwczesne i rozpraszać w działaniach na rzecz poszukiwania nowego pracodawcy. Menedżerowie ł‚udzą… się, że uda im się w ten sposób ukry㇠prawdziwe przyczyny nagłego odejścia z firmy. Jednak takie działania nie zwiodą… headhuntera. Żaden doświadczony łowca głów nie uwierzy przecież menedżerowi, który twierdzi że rezygnował z pozycji CEO w wielkiej firmie po to, by prowadzi㇠wykł‚ady dla studentów zaocznych w prywatnej szkole wyższej i prowadzić projekt doradczy dla prywatnego importera rowerów.
Jeśli mamy pecha, że w naszej karierze w przeszł‚ości mieliś›my przerwy dł‚uższe niż rok, sytuacja jest nieco trudniejsza. Nieco nonszalanckie "zrobiłem sobie przerwę™" w wię™kszoś›ci przypadków nie robi dobrego wrażenia i jest powodem do domysłów i klasyfikacji osoby jako życiowo nierozważnej. Podobnie jest z tłumaczeniem "z przyczyn osobistych, o których nie chcą™ mówić". W naszej podejrzliwej rzeczywistości jest ono w najlepszym przypadku kojarzone z potrąceniem pieszego na pasach pod wpł‚ywem alkoholu i dochodzeniem prokuratorskim z ł‚agodnym zakończeniem. Też więc nie buduje reputacji. Wspomnienie o ciężkiej chorobie, choćby prawdziwej, niekoniecznie wspiera nasze starania o pełną… wyzwań i wymagającą sił‚ posadę™. Najlepiej w takim przypadku przygotować sobie formułkę™ w rodzaju: "stać mnie było, aby poś›więci㇠sporo czasu na znalezienie sensownego nowego zaję™cia, czegoś›, co naprawdę odpowiadało mi na tamtym etapie".
Wspomniane wyżej obserwacje dotyczą też stanowisk niższych, lecz oczywiś›cie długości "dozwolonych" przerw są… tu inne. Kierownik ś›redniego szczebla bę™dzie musiał‚ prawdopodobnie "tłumaczy㇠się™" z kilkumiesięcznej, a specjalista nawet z kilkutygodniowej przerwy w zatrudnieniu.


DBM Polska

 

Paweł Gniazdowski - DBM Polska
DBM Polska


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.