zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Kontrakty za kontakty, czyli networking

Choć dla niektórych to dziwne, bynajmniej nie liczby są… decydujące w biznesie, ale umieję™tność nawiązywania i pielę™gnowania właściwych znajomości. Wystarczy się tego nauczyć‡, by nowe zlecenia i oferty pracy zaczęły do nas przychodzić‡... same.
Fot. Darek Iwański Fot. Darek Iwański

ښroda, 6.30. Biznesowa Warszawa jeszcze ś›pi, a w Klubie Bankowca przy Smolnej już gromadzą… się pierwsi goście. Gospodarzem jest BNI, czyli polski oddział‚ najwię™kszej na ś›wiecie organizacji referencyjnej. Tylko w zeszł‚ym roku jej członkowie przekazali sobie ponad 3,3 mln rekomendacji, wartych 1,5 mld euro. O ile praktyką wielu bankietów czy przerw podczas konferencji jest to, że gros uczestników wzmożoną konsumpcją… maskuje brak odwagi, by podejść i porozmawiać z nieznajomą… osobą, o tyle podczas spotkać„ BNI ludzie takich oporów nie mają. Na obawy po prostu nie ma czasu, ponieważ wszyscy przyszli tu w określonym celu - chcą… nawią…zać kontakty, które w przyszłoś›ci przełożą… się na kontrakty.
Jan Sokalski, jeden z członków Klubu, który po wielu latach pracy w IBM założył‚ własną firmę™ (gadżety reklamowe), pamię™ta rozczarowanie, gdy okazało się, że tradycyjne formy dotarcia do klienta nie dawały żadnych efektów. Wysłał tysiąc katalogów z ofertą - zainteresowanie wyraził‚o raptem kilka firm, z których tylko jedna zdecydował‚a się zł‚oży㇠zamówienie.
- Kontakty pozyskane w BNI dużo szybciej i skuteczniej przekładają… się na wię™kszą… sprzedaż - mówi Jan Sokalski.
Może dlatego że ma komfort wyłą…czności na swoje usługi - żelazną… zasadą BNI jest to, że w jednej grupie nie mogą uczestniczy㇠przedstawiciele dwóch konkurujących ze sobą firm (np. dwaj agenci ubezpieczeniowi). Jak mówi Grzegorz Turniak, prezes BNI Polska i jednocześnie modelowy networker, koszt uzyskania przychodu dzię™ki BNI nie przekracza 2 procent. Wymagające wpłaty 2,4 tys. zł członkostwo owocuje, jak wynika z klubowych statystyk, 120 tys. zł‚ przyrostu sprzedaży. Członkami grup jest zwykle kadra zarządzają…ca mniejszych firm oraz przedstawiciele wolnych zawodów.
- Typowa grupa liczy 30 członków - mówi Turniak. - Niech każdy z nich ma kolejnych 30 znajomych. To automatycznie tworzy siatkę™ okoł‚o tysiąca odbiorców, którzy z dużym prawdopodobień„stwem skorzystają… w przyszłoś›ci z usług klubowicza. Oczywiś›cie, pod warunkiem że produkt czy usługa są… naprawdę najwyższej jakości.
I to zastrzeżenie jest tu kluczowe. Networking, często rozumiany jako 'kolesiostwo', nie oznacza, że zlecenia trafiają automatycznie do znajomych. Uczestnicy spotkań„ staną się bezpł‚atną… ekipą handlową wyłą…cznie wtedy, gdy bę™dą w 100 proc. przekonani do profesjonalizmu swoich partnerów.
- Nie jest tak, że wystarczy rozdać wizytówki i zlecenia same popłyną… - ocenia Grzegorz Turniak. - Poziom zaufania, pozwalający na podpisanie pierwszych umów, pojawia się z reguły po szóstym, siódmym spotkaniu klubu.

Wystarczy zaufane grono

Organizacje takie jak BNI to odmiana networkingu nastawiona przede wszystkim na zwię™kszanie sprzedaży.
- 'Czysty' networking nie zakłada automatycznego przełożenia kontaktów na biznes, to raczej filozofia życia, staroświecka sztuka współ‚istnienia z ludźmi, wiarygodności, zaufania, dotrzymywania sł‚owa, tyle że ubrana w nowe, modne słowo - są…dzi Roman Wendt, interim manager, który z Grzegorzem Turniakiem napisał‚ książkę 'Profesjonalny networking. Kontakty, które procentują'.
Przyznaje, że w jego zawodzie pracę™ można dostać tylko dzię™ki networkingowi. Dlatego choć w tygodniu pracuje w Pradze, czꙶć weekendów poł›więca 'sieciowaniu'.
- Networking rozumiem jako kontaktowanie się z ludźmi, z którymi przebywanie sprawia mi radość i przyjemność - mówi Roman Wendt.
Dobór Osób, z którymi chce się wejść w pogłę™bione relacje, jest ważny, ponieważ, jak pokazują badania, sensownie da się ogarnąć‡ (znać ich biografię™, śledzi㇠karierę™ zawodową, wiedzieć‡, czym się interesują…) grupę 120 - 150 osób. Dlatego skutecznego networkera nie ocenia się tylko po liczbie kontaktów w ksią…żce adresowej (ponoć rekordzistą… jest Grzegorz Turniak - 6 tys. wpisów), ale po tym, co z nimi robi. Jerzy Potocki, prezes AIMS Polska (branża executive search, 2,5 tys. wpisów), twierdzi, że chociaż networkingowi zawdzięcza 99 proc. zleceń„, to wykorzystuje zaledwie uł‚amek swojej bazy kontaktów.
- W zupeł‚ności wystarczy zaufane grono kilkudziesię™ciu osób, zwłaszcza jeś›li mają talent do rozmnażania swoich sieci kontaktów - wyjaś›nia.
Potocki łapie się na tym, że wykorzystuje każdą… wolną… chwilę™ na kontakty ze swoimi znajomymi.
- Kiedy jadą™ na spotkanie na siódmą… rano, to w samochodzie rozmawiam z ludźmi mieszkającymi w innych strefach czasowych - przyznaje.
- Coś w tym jest - ocenia Paweł‚ Grzą…bka, dyrektor ds. rozwoju Premium Internet, dawniej menedżer A.T. Kearney. - Networking uzależnia.
W efekcie wolną chwilę™ inni wykorzystują… na papierosa, on zaś na kilka telefonów.
- Bycie tam, gdzie chce się bywać i rozmowa z tymi, z którymi chce się rozmawiać - wyjaś›nia swoją wizję™ networkingu Jerzy Potocki.
Potwierdza jednocześnie, że networking faktycznie pomaga znaleźć‡ pracę™. I to nie tylko dlatego, że jedynie uł‚amek ofert trafia na rynek w postaci ogł‚oszeń prasowych.
- Przedstawiane przez kandydatów referencje często są… mocno na wyrost, nierzadko mijają… się z prawdą, a rekomendacja z zaufanego źródł‚a bardzo wzmacnia kandydaturę™ - tłumaczy Potocki.
I dodaje, że znaczna czꙶć rekrutacji, zwłaszcza na wyższe stanowiska i wśród specjalistów, odbywa się w ten właśnie sposób. Na przykł‚ad dla interim managera networking to podstawa funkcjonowania w zawodzie.
- Znajomych nie można jednak traktować jak biuro poł›rednictwa pracy - podkreśla zdecydowanie Roman Wendt. - Sprawdza się tylko podejście na zasadzie: wiem, że firma twoja lub twojego znajomego ma problem; może moje doświadczenie pomoże wam go rozwiązać? Stale pracują™ na swoją markę™, by polecający mnie miał‚ pełne przekonanie o moim profesjonalizmie.


Manager Magazin

 

Małgorzata Remisiewicz, Krzysztof Garski - Manager Magazin
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.