zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Networkowcy o zasadach skutecznego networkingu

Historia networkingu sięga półtora miliona lat wstecz, gdy okazało się, że dwa kamienie stojące obok siebie nie niosą… specjalnej wartości, ale już potarte o siebie - potrafią… skrzesać ogień. Czł‚owiek podobnie - w pojedynkę™ niewiele zdział‚a, dopiero konfrontacja z drugą osobą staje się początkiem prawdziwej przygody.
Grzegorz Turniak, fot. michał‚ Gmitruk Grzegorz Turniak, fot. michał‚ Gmitruk
Grunt to pozytywne nastawienie

Wię™kszość z nas ma tendencję™ do niedoceniania własnej wartości. Intuicyjnie boimy się odrzucenia, a nasz umysł znajduje setki usprawiedliwień„, byśmy pierwsi nie wycią…gnę™li rę™ki do nieznajomego. Nieracjonalnie wmawiamy sobie, że: 'nigdy nie potrafić™ wymyśli㇠nic sensownego, aby podtrzymać rozmowę™', 'oni mnie nie lubią…' lub 'wszyscy są… tacy wyluzowani, tylko nie ja'. Proponuję przegoni㇠z głowy tego wewnę™trznego krytyka, który powstrzymuje nas przed zawarciem wielu nowych i zapewne ciekawych znajomości. Jedyną metodą… na przezwycią™żenie własnych obaw jest przecież zmierzenie się z nimi. Brzmi banalnie, ale to jedyny skuteczny sposób. Zacznijmy od zmiany sposobu myś›lenia. Od dziś nie wmawiajmy sobie, że 'nie nadają™ się do networkingu', ale precyzyjnie formułujmy nasz problem, choćby: 'mam trudności z rozpoczynaniem rozmowy'. Potem już tylko przełamujemy wewnę™trzny opór i Ƈwiczymy, Ƈwiczymy, Ƈwiczymy. I cał‚y czas pamię™tamy, że pozytywne nastawienie to klucz do skutecznego networkingu.
Grzegorz Turniak, prezes BNI Polska

Ważna zdolność tworzenia "chemii"

Nie wyobrażam sobie, by osoby piastują…ce najwyższe stanowiska lub aspirujące do nich nie miał‚y doskonałych zdolności interpersonalnych. Prezes czy dyrektor tylko wtedy jest dobry, gdy ma autentyczną… chę㇠i umieję™tność tworzenia odpowiedniej tzw. chemii w kontaktach z pracownikami, partnerami, otoczeniem biznesowym; także w ś›rodowisku mię™dzynarodowym - to bezwzglę™dny wymóg w globalizującej się gospodarce. Ubolewam, że wielu polskich menedżerów w toku edukacji nie miał‚o szans doskonalenia mię™kkich umieję™tnoś›ci, bo o ile merytorycznie niejednokrotnie biją… na gł‚owę swoich zachodnich kolegów, o tyle często nie mają tej ich 'lekkości' w kontaktach mię™dzyludzkich. Ale bardzo szybko się uczą…, więc nie mam wątpliwości, że z czasem i my dołączymy do grona światowych mistrzów networkingu.
Urszula Szostek, Szostek & Partners (firma executive search)

Daj, zanim weźmiesz

Historia networkingu sięga półtora miliona lat wstecz, gdy okazało się, że dwa kamienie stojące obok siebie nie niosą… specjalnej wartości, ale już potarte o siebie - potrafią… skrzesać ogień„. Czł‚owiek podobnie - w pojedynkę™ niewiele zdział‚a, dopiero konfrontacja z drugą osobą staje się począ…tkiem prawdziwej przygody. Networking nie jest więc żadnym kolesiostwem, mafią czy sektą (słyszał‚em i takie określenia), ale najlepszym sposobem na twórczą… wymianę, możliwość konfrontacji swoich opinii z szerszym gronem osób. Widzimy to najlepiej podczas szkoleń„, które gromadzą menedżerów L'Oréala z całego świata - efekty ich interakcji ciągle nas zaskakują…. Dlatego dobrze, jeś›li budowana przez nas sie㇠kontaktów oplata ludzi z różnych krajów i kultur, od Tokio do Nowego Jorku. Umieję™tność patrzenia na ś›wiat z globalnej perspektywy ma dziś w biznesie absolutnie krytyczne znaczenie. Menedżerowi, któremu brakuje umieję™tnoś›ci naturalnego networkingu, jest zdecydowanie trudniej. Choćby wtedy, gdy chce lub musi zmieni㇠pracę™. 'Rusz siecią… swoich kontaktów' - to pierwsza rada, którą… usłyszy. Warto tu podkreślić‡, że w tym uruchamianiu nie ma nic zdrożnego. Prawdziwy networker nigdy nie poleci osoby, co do której miał‚by cień„ podejrzenia, że nie sprawdzi się na danym stanowisku. Trzeba przy tym pamiętać, że różnice pomię™dzy kandydatami z najwyższej menedżerskiej pół‚ki są… czysto subiektywne. O sukcesie projektów rekrutacyjnych na tym szczeblu decyduje przede wszystkim to, czy dany typ osobowości wpisze się w filozofią™ organizacji. Referencje zaufanej osoby w znaczący sposób zwię™kszą… trafność takiego doboru.
Czy sztuki networkingu można się nauczyć‡? Wiele zależy od edukacji, ale z pewnością można tą umieję™tność szlifować. Dowód? Chociażby to, że Polacy tak świetnie sobie radzą w mię™dzynarodowym ś›rodowisku pracy, mimo że - jak słyszał‚em - nauka mię™kkich kompetencji nie jest mocną… stroną polskiego systemu oświaty. Skuteczny networking wymaga głównie otwartej głowy i autentycznej ciekawości świata. I, jakkolwiek naiwnie by to brzmiał‚o, prawdziwej chęci zrozumienia i pomocy innym. Chcesz by㇠dobrym networkerem? Najpierw daj coś z siebie - np. dobrą radę czy pomoc koledze, zanim on sam zda…ży o nią poprosić‡. W ten sposób stworzysz znacznie skuteczniejszą… siatkę kontaktów, niż kolekcjonując wizytówki topowych menedżerów.
Nie był‚bym Francuzem, gdybym nie wspomniał‚, że kalkulacja 'komu warto pomóc' jest bliższa anglosaskiej kulturze networkingu. Moim zdaniem, europejski model - bardziej bezinteresowny, nieformalny, nieprzewidywalny, żywiołowy - jest dużo skuteczniejszy, bo głębszy i intensywniejszy. Przykład? W Procter & Gamble funkcjonuje stowarzyszenie byłych pracowników - ex-Procterianie mają książkę z telefonami, adresami, zdję™ciami, notkami biograficznymi. Ex-L'Oréalianie nie potrzebują ani formalnej organizacji, ani bazy danych - lata wspólnej pracy wytworzył‚y w nich tak silne, naturalne więzi, że wiedzą…, gdzie i jak się odnaleźć‡.
Jean -Claude le Grand, odpowiada za mię™dzynarodową… rekrutację™ w koncernie L'Oréal. Wcześ›niej przez pięć lat był dyrektorem dział‚u HR w Olivettim.

Manager Magazin, Numer 5 (18) Maj 2006

 


Manager Magazin

 

Małgorzata Remisiewicz, Krzysztof Garski - Manager Magazin
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.