zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Skłonność do zmiany pracy

 

W 2001 roku ś›rednio niemal 9% pracujących Polaków było zainteresowanych zmianą pracy. Pięć lat później już tylko 6,5% zatrudnionych chciał‚o podjąć wyzwanie. W kolejnych latach coraz mniej pracowników deklarowało gotowość do zmiany pracodawcy. Wedł‚ug najświeższych danych, w pierwszym kwartale 2010 roku jeden na 22 zatrudnionych poszukiwań innej pracy.
fot. shutterstock fot. shutterstock

Z punktu widzenia pracodawców informacje na temat skłonności Polaków do zmiany miejsca pracy są przydatne zarówno na etapie pozyskiwania zasobów ludzkich, jak i szacowania prawdopodobieństwa odejść. Szczególnie w dobie rosnącego deficytu na wykwalifikowanych pracowników mogą być wykorzystywane jako narzędzia wspomagające planowanie zatrudnienia oraz prognozowanie wskaźników fluktuacji.

Z najnowszego raportu przygotowanego przez Dział Analiz Rynku Pracy Sedlak & Sedlak wynika, iż w latach 2006-2009 wyraźnie zmniejszyła się skłonność Polaków do zmiany pracodawcy. Liczba osób poszukujących innej pracy skurczyła się o 42,4%. Największy spadek zainteresowania zmianą przyniosły lata 2007 i 2008. Wyhamowanie tendencji malejącej nastąpiło wraz z pogorszeniem sytuacji na rynku pracy w 2009 roku.  Wykonane analizy potwierdziły, iż skłonność do zmiany pracy jest cechą silnie zależna od wieku. Im pracownik starszy, tym mniej skłonny zmianą pracy. Wyraźnie wyższą od przeciętnej dla ogółu pracujących gotowość do zmiany przejawiają  osoby przed 35 rokiem życia.

W całym analizowanym okresie najbardziej zainteresowane zamianą pracy były osoby z wykształceniem policealnym i średnim zawodowym. Z kolei wśród zatrudnionych po zasadniczej szkole zawodowej  udział osób gotowych zmienią miejsce pracy najbardziej zmniejszył się w latach 2006-2009. W 2007 i 2008 roku najłatwiej było spotkać osobę™ chętna podjąć nowe wyzwanie wśród pracujących z wyższym wykształceniem. Jednak już w 2009 roku ich zainteresowanie zamianą pracy nie przekraczało przeciętnego. Tylko jeden na 29 pracowników z dyplomem uczelni wyższej deklarował, że poszukuje innej pracy.

W latach 2006-2009, przy ogólnej tendencji spadkowej, skłonność Polaków do zmiany pracy podlegała niewielkim wahaniom o charakterze sezonowym. Największe prawdopodobieństwa spotkania osoby chętnej do zmiany pracy występowało w miesiącach wiosenno-letnich.

Szczegółowe dane na temat gotowości Polaków do zmiany miejsca pracy można znaleźć w raporcie "Skłonność Polaków do zmiany pracy - lata 2006-2009", dostępnym dla wszystkich abonentów portalu rynekpracy.pl

 

 

rynekpracy.pl
 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.