zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Szukaj mentorów

Załóżmy taką… sytuację™: rozglądasz się za nową… pracą…, w dotychczasowej już dawno przestałeś› się rozwijać, masz wręcz poczucie, że się cofasz. Dokonałeś› autoanalizy własnych kompetencji, czego chcesz w życiu i w pracy, masz konkretny pomysł, w którym kierunku dalej iść, a teraz stoisz przed dylematem, jak to w praktyce wdroży㇠w życie.
Szukja mentorów, fot. shutterstock Szukja mentorów, fot. shutterstock

Z pomocą może przyjść Ci mentor, czyli osoba bardziej doświadczona w obszarze zawodowym, w którym chcesz się rozwijać, będąca dla ciebie autorytetem, która chętnie dzieli się swoją wiedzą… i doświadczeniami.

Mentoring to proces uczenia się przez całe życie, oparty na obopólnych korzyściach. Jak pisze Janine Moon, moja mentor-coach, w swojej książce 'Career Ownership', w każdej zmianie zawodowej potrzebna jest współpraca z innymi ludźmi. My sami możemy zebrać informacje o swoich pragnieniach i preferencjach, przeanalizować je, ale często nie jesteśmy w stanie popatrzeć‡
na siebie z różnych stron. Postrzegamy własną… osobę™ oraz perspektywy zawodowe przez pryzmat własnych przekonać„ i doświadczeń„ życiowych, które mogą… nas ograniczać. Możemy nie dostrzegać tego, co dla innych jest zupełnie oczywiste.

Dlatego najpierw praca z coachem, a potem poszukiwanie własnych osobistych mentorów, okazuje się niezwykle pomocne w przypadku zmiany ścieżki kariery. Mentorem może by㇠ktoś z Twojej organizacji, ktoś ze znajomych znajomych, ktoś o kim słyszałeś›, że zajmuje się dziedziną…, w której pragniesz się rozwijać.

 

O czym warto pamiętać w poszukiwaniu mentorów?

  1. Wszystkie myśli typu 'ten ktoś z pewnością… nie będzie miał‚ dla mnie czasu', 'kim ja jestem,żeby prosi㇠o spotkanie...', 'na pewno mi odmówi, może lepiej w ogóle nie prosić‡' to wewnętrzne głosy, które często nie mają związku z realiami i warto je po prostu zignorować.
  2. Dobrze przygotuj się do spotkania: jakie cele chcesz osiągnąć? dlaczego kierujesz się do tej właśnie osoby? Czego chcesz się od niej/niego dowiedzieć‡, nad czym pracować?
  3. Zadbaj o logistyką™ spotkania i dopasuj się do możliwości czasowych mentora.
  4. Okazuj szacunek i dołóż wszelkich starań„, aby była to relacja obopólnie korzystna 'win- win'. Zaproszenie na kawę™, może spotkanie podczas lunchu? Jakie pasje podzielasz z tą… osobą? Czy jest jakaś› książka, którą… mógłbyś› się zrewanżować? Ważne jest tu wyczucie tej drugiej osoby i jej potrzeb. Na pierwszym miejscu jest budowanie relacji z drugim człowiekiem, a nie podejście merkantylne coś za coś.
  5. Dziękuj za poświęcony czas i za pomoc. Dobrze, gdyby stało się to nawykiem. Wdzięczność i pamięć bardzo pomagają w rozwoju, także zawodowym. Odkryłam to na samym początku mojej drogi coachingowej, parę™ lat temu.
  6. Sam bądź mentorem w dziedzinie, na której dobrze się znasz. Pomagaj ludziom, gdy o taką… pomoc proszą…. Nawet, gdy spotkała Cię w przeszłości niewdzięczność, pomyśl o potrzebach innych osób.

 

Ja osobiście spotkałam w życiu mentorów, którym wiele zawdzięczam. Teraz, gdy zajmują™ się coachingiem, wybieram na mentorów osoby, które widzą… szerzej, potrafią… myśle㇠'out of the box', które lubią…, szanują… ludzi i są… na nich otwarte. Tego życzę™ także Tobie!

 

Autor: Justyna Cieć‡wierz
Career Coach, ACCC
JC Coaching

 

KarieraManagera.pl
 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.