zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Szukaj mentorów

Załóżmy taką… sytuację™: rozglądasz się za nową… pracą…, w dotychczasowej już dawno przestałeś› się rozwijać, masz wręcz poczucie, że się cofasz. Dokonałeś› autoanalizy własnych kompetencji, czego chcesz w życiu i w pracy, masz konkretny pomysł, w którym kierunku dalej iść, a teraz stoisz przed dylematem, jak to w praktyce wdroży㇠w życie.
Szukja mentorów, fot. shutterstock Szukja mentorów, fot. shutterstock

Z pomocą może przyjść Ci mentor, czyli osoba bardziej doświadczona w obszarze zawodowym, w którym chcesz się rozwijać, będąca dla ciebie autorytetem, która chętnie dzieli się swoją wiedzą… i doświadczeniami.

Mentoring to proces uczenia się przez całe życie, oparty na obopólnych korzyściach. Jak pisze Janine Moon, moja mentor-coach, w swojej książce 'Career Ownership', w każdej zmianie zawodowej potrzebna jest współpraca z innymi ludźmi. My sami możemy zebrać informacje o swoich pragnieniach i preferencjach, przeanalizować je, ale często nie jesteśmy w stanie popatrzeć‡
na siebie z różnych stron. Postrzegamy własną… osobę™ oraz perspektywy zawodowe przez pryzmat własnych przekonać„ i doświadczeń„ życiowych, które mogą… nas ograniczać. Możemy nie dostrzegać tego, co dla innych jest zupełnie oczywiste.

Dlatego najpierw praca z coachem, a potem poszukiwanie własnych osobistych mentorów, okazuje się niezwykle pomocne w przypadku zmiany ścieżki kariery. Mentorem może by㇠ktoś z Twojej organizacji, ktoś ze znajomych znajomych, ktoś o kim słyszałeś›, że zajmuje się dziedziną…, w której pragniesz się rozwijać.

 

O czym warto pamiętać w poszukiwaniu mentorów?

  1. Wszystkie myśli typu 'ten ktoś z pewnością… nie będzie miał‚ dla mnie czasu', 'kim ja jestem,żeby prosi㇠o spotkanie...', 'na pewno mi odmówi, może lepiej w ogóle nie prosić‡' to wewnętrzne głosy, które często nie mają związku z realiami i warto je po prostu zignorować.
  2. Dobrze przygotuj się do spotkania: jakie cele chcesz osiągnąć? dlaczego kierujesz się do tej właśnie osoby? Czego chcesz się od niej/niego dowiedzieć‡, nad czym pracować?
  3. Zadbaj o logistyką™ spotkania i dopasuj się do możliwości czasowych mentora.
  4. Okazuj szacunek i dołóż wszelkich starań„, aby była to relacja obopólnie korzystna 'win- win'. Zaproszenie na kawę™, może spotkanie podczas lunchu? Jakie pasje podzielasz z tą… osobą? Czy jest jakaś› książka, którą… mógłbyś› się zrewanżować? Ważne jest tu wyczucie tej drugiej osoby i jej potrzeb. Na pierwszym miejscu jest budowanie relacji z drugim człowiekiem, a nie podejście merkantylne coś za coś.
  5. Dziękuj za poświęcony czas i za pomoc. Dobrze, gdyby stało się to nawykiem. Wdzięczność i pamięć bardzo pomagają w rozwoju, także zawodowym. Odkryłam to na samym początku mojej drogi coachingowej, parę™ lat temu.
  6. Sam bądź mentorem w dziedzinie, na której dobrze się znasz. Pomagaj ludziom, gdy o taką… pomoc proszą…. Nawet, gdy spotkała Cię w przeszłości niewdzięczność, pomyśl o potrzebach innych osób.

 

Ja osobiście spotkałam w życiu mentorów, którym wiele zawdzięczam. Teraz, gdy zajmują™ się coachingiem, wybieram na mentorów osoby, które widzą… szerzej, potrafią… myśle㇠'out of the box', które lubią…, szanują… ludzi i są… na nich otwarte. Tego życzę™ także Tobie!

 

Autor: Justyna Cieć‡wierz
Career Coach, ACCC
JC Coaching

 

KarieraManagera.pl
 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.