zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Telefon od headhuntera

Odebranie telefonu od headhuntera nie jest oznaką… braku lojalności ani też stratą czasu. To szansa na zawodowy rozwój i okazja do oceny swoich osiągnięć.
Fot. Shutterstock Fot. Shutterstock

Poszukiwaniem wyższej kadry menedżerskiej zajmują się dziś najczęściej osoby dojrzał‚e, często z bogatym doś›wiadczeniem zawodowym zdobytym w innych profesjach niż executive search. Mogą… one by㇠źródł‚em nie tylko ciekawych ofert rozwoju zawodowego, ale również informacji o danej branży i szansy lepszego zrozumienia rynku pracy.

Czym zajmuje się konsultant executive search?

Rynek rekrutacji na stanowiska kierownicze jest zróżnicowany. Istnieje wiele firm specjalizujących się w przeprowadzaniu takich procesów. Jak we wszystkich dziedzinach, tak i tutaj natrafi㇠można na "kowbojów", mało profesjonalne jednostki, które w swojej pracy idą… na skróty. فatwo ich jednak odróżni㇠od profesjonalnych konsultantów.
Sumienny head-hunter bę™dzie bezpoś›redni, otwarty i prawdomówny.. Nie bę™dzie nalegać‚ na ujawnienie poufnych informacji i zachowa dla siebie informacje uzyskane podczas rozmowy. Jeżeli nie jesteś pewien, że tak się stanie, nie podejmuj rozmów.
Wytrawny konsultant executive search przedstawi wiele cennych informacji na temat najnowszych trendów na rynku i przekaże informację na temat twoich silnych i słabych stron w dalszym rozwoju kariery zawodowej. Nawet, jeś›li nie przyjmiesz jego propozycji, zapamięta cię™, szczególnie jeżeli posiadasz cechy niezbędne do pełnienia ról kierowniczych i w przyszłoś›ci może zwróci㇠się do ciebie ponownie, z nastę™pną ciekawą propozycją.
Najlepsi headhunterzy poś›więcają… wiele czasu, aby zrozumie㇠strategię™ biznesową firmy, dla której poszukują… kandydata i poznać cechy konieczne do właściwego pełnienia danej roli. Na tej podstawie ostrożnie dobierają… odpowiedniego menedżera. Ich telefon jest rezultatem wnikliwie przeprowadzonych badań„.
Rekruterzy przechodzą szkolenia z zakresu słuchania i zadawania pytań„. Podczas rozmowy przekonują… kandydata, ale z umiarem, ponieważ ich reputacja zależy od tego, czy klient uzna ich wybór za właściwy.

Jak rozmawiać z headhunterem?

słuchaj uważnie i myśl krytycznie. Czy propozycja jest dla mnie korzystna? Czy jest interesująca? Pamię™taj, że poł›więcenie godziny na spotkanie z headhunterem to inwestycja w twoją… karierę™. Taka rozmowa może również stanowi㇠dla zapracowanego dyrektora okazję do oceny swoich dotychczasowych dokonań„.

Zadawaj pytania.

Wiele rekrutacji ma charakter poufny, co również zobowią…zuje head-huntera. W zwią…zku z tym nazwa firmy klienta, a czasem nawet nazwa stanowiska nie mogą by㇠ujawnione. Pomimo to inteligentny menedżer powinien zadawać pytania. Dlaczego został‚em wybrany? Jakie są… wyzwania i zadania na tym stanowisku? Dlaczego ta oferta może by㇠dla mnie interesująca ? By㇠może nie otrzymasz odpowiedzi na wszystkie pytania, jednakże pomagają one nawią…zać dialog.

Udzielaj rekomendacji.

Czasami rekruter chce poprzez rozmowę™ z tobą… uzyskać informacje na temat osób, które spełniał‚yby wymagania na konkretne stanowisko. Jeżeli możesz udzieli㇠takich rekomendacji (pod warunkiem, że otrzymał‚eś› wystarczające informacje od rekrutera), zrób to. W takim wypadku dobrze jest mie㇠pewność, że rekomendowana osoba jest dobrym menedżerem - w koń„cu bę™dzie ona ś›wiadczy㇠również o tobie i twoim rozumieniu, czym jest talent do pełnienia funkcji kierowniczych.

Zachowaj poufność.

Omawianie odbytej rozmowy z headhunterem z szefem lub kolegami z pracy nie przyniesie korzyści. Szef i koledzy bedą zastanawiać się, jakich udzielił‚eś›/aś› odpowiedzi i jakie są… twoje ukryte i prawdziwe motywy.

Wykonaj samodzielnie staranne badanie i analizę.

Kiedy rekruter przedstawi ci konkretną ofertę™, wykonaj własną… analizę™ swojej sytuacji zawodowej i stopnia zainteresowania propozycją…. Niezależnie od informacji, jakie uzyskasz od rekrutera, zbierz jak najwięcej danych na temat potencjalnego pracodawcy.

Bądź cierpliwy.

Procesy rekrutacyjne zwykle postępują szybko. Zdarza się jednak, że ich przebieg jest powolny. Zatrudnienie odpowiedniego menedżera jest bardzo ważną, jeżeli nie najważniejszą…, decyzją… związaną… z kadrą… kierowniczą w firmie.


Ray & Berndtson

 

Matthew Tebeau - Ray & Berndtson
Ray & Berndtson


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.