zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

W jakich firmach chcą pracować polscy specjaliści i menedżerowie?

Specjalistów i menedżerów z różnych branż łączy jedno - chę㇠pracy w firmach mię™dzynarodowych. Wyniki badania Antal International dotyczące najbardziej pożą…danych pracodawców wskazują…, że wię™kszość firm, które znalazł‚y się w rankingu stworzonym przez wyższą… i ś›rednią… kadrę™ menedżerską… to korporacje lub firmy mię™dzynarodowe.
fot.shutterstock fot.shutterstock

Antal International, mię™dzynarodowa agencja specjalizująca się w rekrutacji specjalistów i menedżerów ś›redniego i wyższego szczebla z różnych sektorów rynku, opublikował‚ listę™ najbardziej pożą…danych pracodawców w poszczególnych branżach. Respondenci wskazywali najczęściej korporacje lub firmy mię™dzynarodowe jako tych pracodawców, u których chcieliby pracować.

"Wyniki przeprowadzonego przez nas badania doskonale pokrywają… się z naszymi obserwacjami - zagraniczne koncerny cieszą… się bardzo dobrą… reputacją… w oczach pracowników ś›redniego i wyższego szczebla menedżerskiego", komentuje Artur Skiba, dyrektor zarządzają…cy Antal International. Dla tej grupy pracowników ważne są… nie tylko warunki zatrudnienia, jakie oferuje pracodawca. "Menedżerowie i specjaliści przykł‚adają… zwykle dużą… wagę™ do atmosfery pracy, reputacji firmy i wartości, jakim hoł‚duje. W polskich realiach to zwykle firmy mię™dzynarodowe, o długiej historii i bogatym doświadczeniu mogą… pochwali㇠się dobrymi ocenami wśród najbardziej wymagających pracowników", dodaje Artur Skiba. "W tym przypadku specjaliści i menedżerowie nie różnią… się od pracowników niższych szebli, którzy mając do wyboru pracodawcę™ chętniej podejmują… pracę w firmach ś›wiadomych, przyjaznych pracownikom" dodaje Andrew Samu, członek zarządu Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia.

"Najbardziej pożą…dani pracodawcy" - ranking Antal International został‚ stworzony na podstawie odpowiedzi 1200 polskich specjalistów i menedżerów z różnych branż.

W obecnej sytuacji rynkowej, kiedy coraz mocniej odczuć można, że rynek kandydata wraca do polskich realiów, dla pracodawców niezwykle istotne jest to, aby zachę™ci㇠jak najlepszych kandydatów do tego, aby właśnie w ich firmie podję™li pracę™. Co firmy mogą zrobić‡, aby cieszy㇠się dobrą opinią… i by㇠pożą…danym pracodawcą…? Niezwykle ważne jest dbanie o wizerunek firmy zarówno wewną…trz, jak i na zewnątrz organizacji. Przy tworzeniu wizerunku firmy najwię™ksze pole do popisu mają dział‚ HR i dział‚ marketingu. Współpracując ś›ciśle z zarządem te dwa piony powinny ustalić, jakie wartości są… dla firmy najważniejsze i w jaki sposób firma planuje je realizować. Dbanie o wizerunek natomiast to zadanie dla wszystkich pracowników firmy.

Jednym z dział‚ań„ mających na celu budowanie wizerunku dobrego pracodawcy jest polityka zarzą…dzania talentami. Działania związane z tym obszarem kierowane są… bezpoł›rednio do obecnych pracowników, jednak w perspektywie długofalowej ich pozytywne skutki wykraczają… poza organizację™. Firmy, którym zależy na tym, aby zatrudniać i utrzymać najlepszych pracowników powinny pamiętać, że głównym powodem rezygnacji z pracy zwykle są… bezpoł›redni przełożeni. Organizacja bę™dzie cieszy㇠się dobrą… opinią i odnosić sukces, jeś›li jej menedżerowie bę™dą liderami z prawdziwego zdarzenia. "Niezwykle ważne jest, aby zauważać i rozwijać talenty. Nie tylko bę™dzie to motywowało menedżerów, ale także przełoży się na podniesienie satysfakcji z pracy ich podwładnych i, co za tym idzie, wynik firmy", podkreśla Artur Skiba.

Niezwykle istotne dla budowania dobrego wizerunku jest też motywowanie pracowników. Planując politykę™ motywowania menedżerowie powinni pamiętać, że pracownicy motywowani we właściwy sposób osią…gają… wyższy stopień zadowolenia z pracy, a w rezultacie ze swojego pracodawcy. Biorąc pod uwagę™, że najlepszym rzecznikiem firmy jest jej pracownik, warto poświęci㇠czas na przemyś›lenie polityki motywacyjnej organizacji. Ważne jest uwzglę™dnienie w tym planie nie tylko elementów płacowych, ale także pozapłacowych form motywowania ludzi. Doskonałym sposobem jest włą…czenie do systemu wynagrodzeń możliwie szerokiej kafeterii, dzię™ki której pracownicy bę™dą mieli możliwość wyboru takich opcji, które interesują ich najbardziej lub w danym momencie wydają im się najważniejsze.

Metodologia badania
Badanie "Najbardziej pożą…dani pracodawcy zdaniem specjalistów i menedżerów" przeprowadzone było dwutorowo. Badanie CATI oraz ankieta internetowa dostę™pna na stronie www.antal.pl realizowane był‚y w terminie 19.07-13.08.2010. W badaniu udział wzi곂o 1214 respondentów z Polski.

 

Antal International


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.