zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

W jakich firmach chcą pracować polscy specjaliści i menedżerowie?

Specjalistów i menedżerów z różnych branż łączy jedno - chę㇠pracy w firmach mię™dzynarodowych. Wyniki badania Antal International dotyczące najbardziej pożą…danych pracodawców wskazują…, że wię™kszość firm, które znalazł‚y się w rankingu stworzonym przez wyższą… i ś›rednią… kadrę™ menedżerską… to korporacje lub firmy mię™dzynarodowe.
fot.shutterstock fot.shutterstock

Antal International, mię™dzynarodowa agencja specjalizująca się w rekrutacji specjalistów i menedżerów ś›redniego i wyższego szczebla z różnych sektorów rynku, opublikował‚ listę™ najbardziej pożą…danych pracodawców w poszczególnych branżach. Respondenci wskazywali najczęściej korporacje lub firmy mię™dzynarodowe jako tych pracodawców, u których chcieliby pracować.

"Wyniki przeprowadzonego przez nas badania doskonale pokrywają… się z naszymi obserwacjami - zagraniczne koncerny cieszą… się bardzo dobrą… reputacją… w oczach pracowników ś›redniego i wyższego szczebla menedżerskiego", komentuje Artur Skiba, dyrektor zarządzają…cy Antal International. Dla tej grupy pracowników ważne są… nie tylko warunki zatrudnienia, jakie oferuje pracodawca. "Menedżerowie i specjaliści przykł‚adają… zwykle dużą… wagę™ do atmosfery pracy, reputacji firmy i wartości, jakim hoł‚duje. W polskich realiach to zwykle firmy mię™dzynarodowe, o długiej historii i bogatym doświadczeniu mogą… pochwali㇠się dobrymi ocenami wśród najbardziej wymagających pracowników", dodaje Artur Skiba. "W tym przypadku specjaliści i menedżerowie nie różnią… się od pracowników niższych szebli, którzy mając do wyboru pracodawcę™ chętniej podejmują… pracę w firmach ś›wiadomych, przyjaznych pracownikom" dodaje Andrew Samu, członek zarządu Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia.

"Najbardziej pożą…dani pracodawcy" - ranking Antal International został‚ stworzony na podstawie odpowiedzi 1200 polskich specjalistów i menedżerów z różnych branż.

W obecnej sytuacji rynkowej, kiedy coraz mocniej odczuć można, że rynek kandydata wraca do polskich realiów, dla pracodawców niezwykle istotne jest to, aby zachę™ci㇠jak najlepszych kandydatów do tego, aby właśnie w ich firmie podję™li pracę™. Co firmy mogą zrobić‡, aby cieszy㇠się dobrą opinią… i by㇠pożą…danym pracodawcą…? Niezwykle ważne jest dbanie o wizerunek firmy zarówno wewną…trz, jak i na zewnątrz organizacji. Przy tworzeniu wizerunku firmy najwię™ksze pole do popisu mają dział‚ HR i dział‚ marketingu. Współpracując ś›ciśle z zarządem te dwa piony powinny ustalić, jakie wartości są… dla firmy najważniejsze i w jaki sposób firma planuje je realizować. Dbanie o wizerunek natomiast to zadanie dla wszystkich pracowników firmy.

Jednym z dział‚ań„ mających na celu budowanie wizerunku dobrego pracodawcy jest polityka zarzą…dzania talentami. Działania związane z tym obszarem kierowane są… bezpoł›rednio do obecnych pracowników, jednak w perspektywie długofalowej ich pozytywne skutki wykraczają… poza organizację™. Firmy, którym zależy na tym, aby zatrudniać i utrzymać najlepszych pracowników powinny pamiętać, że głównym powodem rezygnacji z pracy zwykle są… bezpoł›redni przełożeni. Organizacja bę™dzie cieszy㇠się dobrą… opinią i odnosić sukces, jeś›li jej menedżerowie bę™dą liderami z prawdziwego zdarzenia. "Niezwykle ważne jest, aby zauważać i rozwijać talenty. Nie tylko bę™dzie to motywowało menedżerów, ale także przełoży się na podniesienie satysfakcji z pracy ich podwładnych i, co za tym idzie, wynik firmy", podkreśla Artur Skiba.

Niezwykle istotne dla budowania dobrego wizerunku jest też motywowanie pracowników. Planując politykę™ motywowania menedżerowie powinni pamiętać, że pracownicy motywowani we właściwy sposób osią…gają… wyższy stopień zadowolenia z pracy, a w rezultacie ze swojego pracodawcy. Biorąc pod uwagę™, że najlepszym rzecznikiem firmy jest jej pracownik, warto poświęci㇠czas na przemyś›lenie polityki motywacyjnej organizacji. Ważne jest uwzglę™dnienie w tym planie nie tylko elementów płacowych, ale także pozapłacowych form motywowania ludzi. Doskonałym sposobem jest włą…czenie do systemu wynagrodzeń możliwie szerokiej kafeterii, dzię™ki której pracownicy bę™dą mieli możliwość wyboru takich opcji, które interesują ich najbardziej lub w danym momencie wydają im się najważniejsze.

Metodologia badania
Badanie "Najbardziej pożą…dani pracodawcy zdaniem specjalistów i menedżerów" przeprowadzone było dwutorowo. Badanie CATI oraz ankieta internetowa dostę™pna na stronie www.antal.pl realizowane był‚y w terminie 19.07-13.08.2010. W badaniu udział wzi곂o 1214 respondentów z Polski.

 

Antal International


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.