zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Ubezpieczenie zdrowotne czy abonament medyczny - co wybrać?

 

W wyniku niedogodności, z którymi spotyka się praktycznie każdy korzystający z usług Narodowego Funduszu Zdrowia, coraz więcej osób decyduje się na dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne bądź abonament medyczny w wybranej sieci medycznej.
 

Abonament medyczny

Abonament medyczny oferowany jest przez prywatne placówki opieki zdrowotnej. Ma on formę ryczałtu, który po przekroczeniu ustalonego limitu wymaga ponoszenia dodatkowych opłat przez klienta. Najczęściej spotyka się, że jest on wykupowany przez prywatne firmy dla swoich pracowników, stanowiąc dodatkowe świadczenia. Może być wykorzystany wyłącznie przez konkretną osobę lub w przypadku specjalnych pakietów rodzinnych bądź partnerskich, przez pozostałych członków rodziny.

 

Ubezpieczenia zdrowotne

Prywatne dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne oferowane przez towarzystwa ubezpieczeniowe ma za zadanie pokrycie niezbędnych usług medycznych, gdy zajdzie taka potrzeba. Ma to najczęściej związek z pojawieniem się danego, nieprzewidywalnego zdarzenia. W zależności od wybranego wariantu ubezpieczenia leczenie może odbywać się tylko w wybranej sieci medycznej bądź też u dowolnie wybranego świadczeniodawcy. W niektórych przypadkach można liczyć na leczenie poza granicami kraju.

 

Zasadnicza różnica

Placówka medyczna oferująca abonament świadczy usługi medyczne wybrane przez klienta w ściśle określonym czasie. Towarzystwo ubezpieczeniowe natomiast oferuje w ramach ubezpieczenia zdrowotnego unikalny program opieki medycznej, który jest uzupełnieniem publicznej opieki zdrowotnej. Abonament jest z reguły zawierany na stosunkowo krótki okres czasu, ubezpieczenie zdrowotne posiada zazwyczaj charakter długookresowy, nie może być też wypowiedziane przez towarzystwo ubezpieczeniowe, zapewniając tym samym ochronę przez dłuższy czas. Abonamenty medyczne skierowane do przedsiębiorstw prywatnych charakteryzują się tym, że zakres oferowanych usług nie zależy od stanu zdrowia poszczególnych pracowników. Opieką medyczną są więc objęci wszyscy, bez żadnego wyjątku. Pracownicy mają więc zapewnione leczenie wszystkich chorób.

 

Który produkt korzystniejszy?

Trudno jednoznacznie ocenić, który produkt jest lepszy. Jako kryterium nie można brać pod uwagę jedynie względów finansowych lub też warunków, w jakich realizowana jest dana umowa. Czasem trudno zauważyć różnicę pomiędzy nimi.

 

Ubezpieczenie zdrowotne oferowane przez firmy ubezpieczeniowe, takie jak np. Signal Iduna, jest zazwyczaj tańsze od abonamentu, który oferują poszczególne sieci medyczne. Występuje ono zazwyczaj w postaci różnego rodzaju pakietów, których zakres usług pokrywa się z abonentami medycznymi, które są oferowane przez ogólnopolskie sieci medyczne. Bardzo często pakiety ubezpieczenia zdrowotnego są dodatkowo wzbogacane o dodatkowe usługi oferowane przez firmy ubezpieczeniowe. Są to różnego rodzaju ubezpieczenia szpitalne, na wypadek śmierci czy ogólne ubezpieczenia na życie. Pakiet takiego ubezpieczenia może być również rozszerzony o zdecydowanie szerszy zakres usług szeroko pojętej diagnostyki laboratoryjnej lub obrazowej. Może on również podwyższać limity na świadczenia medyczne.

 

Pacjent korzystający z usług ubezpieczenia zdrowotnego oferowanego przez firmy ubezpieczeniowe może zazwyczaj liczyć na większą dostępność miejsc, w których może zasięgnąć pomocy lekarskiej niż w przypadku posiadania abonamentu medycznego w konkretnej firmie lub sieci medycznej. Wynika to z faktu, że firmy ubezpieczeniowe starają się podpisać umowy na usługi medyczne z jak największą liczba podwykonawców. Poprzez takie działania mogą znacznie rozszerzyć zasięg swojej działalności, powodując tym samym lepsze wywiązywanie się ze świadczonych usług. Nie podwyższa to kosztów ich działalności, gdyż rozliczenia z podwykonawcami odbywają się na zasadzie odpłatności dopiero za zrealizowaną usługę.

 

Każdy wybór może okazać się korzystny

Abonament medyczny, tak samo jak ubezpieczenie zdrowotne pozwala skorzystać ze wszystkich dobrodziejstw prywatnej opieki zdrowotnej. Dostęp do wszelkiego rodzaju usług medycznych jest bardzo duży. Należy jednak dokładnie zapoznać się z zakresem usług na jaki można liczyć, czasami po prostu korzystniej jest wykupić nieco droższy pakiet, z którego najprawdopodobniej się skorzysta lub wykupić indywidualne ubezpieczenie zdrowotne w firmie ubezpieczeniowej, które zapewni podobny zakres usług za niższą cenę. Niezależnie od tego, czy dana osoba wykupi abonament medyczny czy też prywatne ubezpieczenie medyczne, w każdym z tych przypadków może liczyć na profesjonalną opiekę medyczną.

 

 

KarieraManagera.pl

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.