zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Dodatki pozapłacowe kadry zarządzającej

 

Dodatki pozapłacowe w latach 90-tych wprowadzane do systemów wynagrodzeń w korporacjach rozpoczynających dział‚anie w Polsce i uważane wtedy za przejaw luksusu i dobrego traktowania przez firmę - w chwili obecnej uważane są… za standardowy składnik płacy całkowitej.

Dodatki pozapłacowe kadry zarządzają…cej, fot. shutterstock Dodatki pozapłacowe kadry zarządzają…cej, fot. shutterstock

W ciągu ostatnich kilkunastu lat postrzeganie przez pracowników poszczególnych dodatków pozapłacowych przeszło gruntowną ewolucję. Telefon komórkowy z limitem minut na prywatne rozmowy, który dla specjalisty sprzed dekady był dowodem na uznanie firmy oraz przedmiotem pomocnym w codziennym życiu, dla współczesnego specjalisty jest częstokroć powodem frustracji. Dzięki służbowej komórce jest on dostępny dla firmy przez całą dobę - a wielu pracowników woli być niedostępnymi dla swoich pracodawców w czasie, który spędzają z rodziną i przyjaciółmi. Chcą oni w ten sposób utrzymać równowagę pomiędzy życiem prywatnym i służbowym. Jednocześnie telefon komórkowy stał się w ostatnich latach towarem łatwo dostępnym i niedrogim, co czyni go mniej atrakcyjnym jako dodatek.

 

Zamożność Polaków, szczególnie tych żyjących w większych miastach, znacząco się w ostatnich latach zwiększyła. Dlatego też, prócz płacy w formie finansowej, polscy pracownicy zaczęli zwracać także uwagę na to, jakie niefinansowe gratyfikacje może im zaproponować potencjalny lub obecny pracodawca. W wielu branżach, np. konsultingu czy centrach outsourcingowych, takie dodatki jak karnety na zajęcia sportowe, kursy języków obcych czy dodatkowa opieka medyczna, stały się standardem. Różnice w przyznawaniu określonych świadczeń dodatkowych są związane nie tylko z branżą, w której zatrudniony jest dany pracownik - także z regionem, a w największym stopniu - z tym, na jakim poziomie zarządzania jest dany pracownik - kierowniczym, specjalistycznym, szeregowym. W artykule postaramy się pokazać, jakie są praktyki przyznawania świadczeń pozapłacowych na poszczególnych szczeblach zarządzania oraz opisać tendencje, jakie można zauważyć na rynku dodatków pozafinansowych na najbliższy okres czasu.

 

Członkowie Zarządu

Członkowie Zarządu to osoby otrzymujące, i przyzwyczajone do otrzymywania, najbardziej prestiżowych świadczeń pozapłacowych. Za standardowe narzędzia pracy na tym poziomie zarządzania uważane są laptop, telefon komórkowy, samochód służbowy, nie będą więc traktowane jako świadczenia pozafinansowe. Świadczeniami o charakterze elitarnym dla tej grupy będą np. służbowa karta kredytowa (regulowanie rachunków biznesowych za jej pomocą jest uważane za objaw wysokiego statusu), wysoka kwota na wydatki reprezentacyjne.

 

5% Członków Zarządu otrzymuje zwrot kosztów mieszkania. To w Polsce wciąż nowe świadczenie, nawet w przypadku relokacji pracowniczej. Dlatego zwrot kosztów mieszkania oferowany jest tylko pracownikom, którzy wyraźnie tego oczekują.


Advisory Group Test Human Resources

 

Advisory Group Test Human Resources
Advisory Group Test Human Resources


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.