zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Jak płacą w polskich i zagranicznych przedsiębiorstwach?

 

W ciągu ostatnich tygodni jedną z najczęstszych informacji pojawiających się w mediach była ta o coraz gorszym stanie krajowej gospodarki. Nowa sytuacja stawia nowe wyzwania przed wszystkimi firmami - niezależnie od ich wielkości, pochodzenia kapitału, sektora czy branży, w której lokują… swoją działalność. Prawdopodobnie będzie rosło znaczenie dział‚ów mających największy wpływ na wynik finansowy, czyli sprzedaży i marketingu. Już teraz możemy zaobserwować znaczny procentowy wzrost ofert pracy dla handlowców wszystkich szczebli

 

To, jakie zmiany w rzeczonym dziale wywoła obecna sytuacja na rynku pracy, na razie trudno stwierdzić. Możemy natomiast przyjrzeć się wynikom ostatnich badań rynku wynagrodzeń w Polsce i zobaczyć jak w tym momencie płaci się ludziom odpowiedzialnym bezpośrednio za wdrażanie konkretnej polityki personalnej w firmach.

 

Jedną z najbardziej znanych tendencji dotyczącej różnicowania płacy osób zatrudnionych na tym samym stanowisku, ale w różnych przedsiębiorstwach jest ta, która mówi, iż firmy zagraniczne płacą lepiej niż polskie. Trzeba przyznać, że pomimo przyznawania w ostatnim czasie procentowo wyższych podwyżek w firmach krajowych nadal wynagradzają one niżej swoich pracowników. Zobaczmy jak wygląda to w działach personalnych.

 

źródło: RaportPlacowy.pl: średnia płaca całkowita dla poziomów stanowisk w zależności od własności firmy

 

Na rok 2009 firmy mają zaplanowane podwyżki, jednakże są one wyraźnie mniejsze od tych przyznanych w latach ubiegłych.

 

Podwyżki planowane na 2009 rok (źródło: RaportPlacowy.pl)
Firmy Dyrektorzy Kierownicy Specjaliści Pracownicy szeregowi
polskie 6,60% 7,09% 6,39% 6,48%
zagraniczne 5,66% 6,37% 6,99% 7, 29%

Powyższe dane procentowe są… deklaracjami firm uczestniczących w badaniu Raport Płacowy. Trzeba pamiętać, że mogą… by㇠skorygowane o realia rynkowego spowolnienia gospodarczego.

 

Jeżeli przyjrzymy się, jak poszczególne piony są… wynagradzane w zależności od kapitału firmy, to zobaczymy, że i w tym przypadku firmy zagraniczne płacą… lepiej.

źródło: RaportPłacowy.pl: średnia płaca całkowita w pionach w zależności od własności firmy

 

O serwisie RaportPlacowy.pl

RaportPlacowy.pl to pierwszy w Polsce profesjonalny serwis internetowy zawierający precyzyjne dane o wysokości płac, który powstał wyłącznie w oparciu o rzetelne i w 100% zweryfikowane dane pochodzące ze sporządzanych cyklicznie Raportów Płacowych dla przedsiębiorstw.

 

RaportPlacowy.pl to narzędzie dla Specjalistów i Menedżerów Działów Personalnych oraz Zarządów firm, a także dla Pracowników przedsiębiorstw, Konsultantów oraz wszystkich innych osób zainteresowanych wysokością wynagrodzeń w Polsce. Serwis RaportPlacowy.pl prowadzony jest przez pracowników Działu Analiz i Raportów Płacowych firmy konsultingowej Advisory Group TEST Human Resources (www.testhr.pl) z centralą w Krakowie, która działa w Polsce od 1991 roku. TEST przygotowuje profesjonalne, ogólnopolskie Raporty Płacowe dla przedsiębiorstw od końca lat 90tych.

 

O badaniu Raport Płacowy

 

W najnowszej edycji naszego badania płac wzi곂y udział 174 firmy, które przekazały nam dane o płacach ponad 36000 swoich pracowników, zatrudnionych na ponad 170 stanowiskach. W oparciu o te dane przygotowaliśmy kilkadziesią…t różnych Raportów dostosowanych do firm z różnych regionów, branż i sektorów. Dane zebrane z miesią…ca lipca 2008 roku.


Advisory Group Test Human Resources

 

Advisory Group Test Human Resources
Advisory Group Test Human Resources


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.