zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Jak z klasą wywalczyć podwyżkę

Telefony od headhunterów to dla najlepszych menedżerów chleb powszedni. Czy i jak wykorzystywać ich zainteresowanie w celu poprawy statusu w obecnej firmie?
Artur Skiba. Fot. Darek Iwański Artur Skiba. Fot. Darek Iwański

W jednej z najwię™kszych polskich firm podczas szkolenia pracowników wyszło na jaw, że niektórzy szefowie regionalnych dział‚ów sprzedaży zarabiają mniej od swoich podwładnych. Chociaż awansowali i zyskali wię™kszą odpowiedzialność, stracili na tym finansowo, dostali jedynie trochę lepszy samochód. Nie mogąc się pogodzić z tą sytuacją, wcią…ż robili niedwuznaczne uwagi pod adresem podległych im pracowników. Dlaczego więc nie wracali na niższe stanowisko, gdzie mogli zarobić więcej?
Po rozmowach z trenerem prowadzącym szkolenie okazało się, że mimo wszystko bardzo lubią swoją pracę, dobrze się czują, mogąc kierować innymi i nie chcą tego zmieniać. Ten przykł‚ad z ksią…żki 'Sukces firmy' Iwony Majewskiej-Opiełki pokazuje, że pienią…dze nie są… najważniejszym wabikiem, przycią…gają…cym pracownika na dane stanowisko czy do innej firmy. Często nawet atrakcyjne finansowo oferty, które są… składane przez innych pracodawców, przegrywają z takimi wartościami, jak dobre relacje ze współpracownikami, szeroki zakres kompetencji czy elastyczne godziny pracy w dotychczasowym przedsiębiorstwie.
Nie znaczy to jednak, że nie warto walczy㇠o podwyżki. Ba, teraz jest na to wręcz idealny moment. Mamy przyzwoity wzrost gospodarczy, firmy coraz śmielej inwestują, na fali ogólnego optymizmu bę™dą więc bardziej skore do tego, by lepiej pł‚acić.
- Masowych podwyżek jeszcze nie widać, lecz przedsiębiorstwa czują, że wkrótce, prawdopodobnie już w przyszłym roku, bę™dą musiał‚y pł‚acić więcej, by zatrzymać najbardziej wartościowych pracowników - potwierdza Ewa Adamczyk, dyrektor generalny NAJ International, najstarszej w Polsce firmy doradztwa personalnego, i zauważa, że wzrostowi płac białych kołnierzyków może sprzyjać także to, że emigracja, która jeszcze niedawno dotyczyła wyłącznie osób z niższych szczebli, zaczyna przetrzebiać szeregi ś›redniej oraz wyższej kadry kierowniczej.
- Walka o najlepszych mocno się zaostrzyła - potwierdza Artur Skiba, dyrektor generalny na Europę Środkowo-Wschodnią firmy doradztwa personalnego Antal International. A ci skwapliwie z tego korzystają. Jeden z menedżerów dużej spół‚ki logistycznej (nie chce podawać nazwiska, by jego pracodawca nie miał‚ poczucia, że został 'wykorzystany') przyznaje, iż w krótkim odstępie czasu otrzymał dwie bardzo atrakcyjne propozycje przejścia do konkurencji. Obie odrzucił, ale skwapliwie wykorzystał je do renegocjowania warunków zatrudnienia. Za każdym razem udało mu się coś ugrać. Raz była to podwyżka, drugi - możliwość wykonywania pracy czꙶ›ciowo w domu. To dla niego ważne, ponieważ jednocześnie prowadzi własną dział‚alność, dorabia w biurze podatkowym i buduje nowy dom.

Szczerość lepsza niż szantaż

Wymachiwanie szefowi przed oczami właśnie otrzymaną ofertą pracy przez wielu pracodawców odczytywane jest jako szantaż. Nieelegancki i rzadko skuteczny. Takiego zdania jest m.in. Anna Rudzińska, konsultant firmy doradztwa personalnego Kienbaum.
- To sytuacja niezręczna i mało komfortowa dla obydwu stron - tłumaczy. - Pracodawca jest świadomy, że jeś›li jego menedżer doszedł do etapu, na którym - z różnych powodów - zaczyna aktywnie rozglądać się po rynku pracy, decyzja w jego głowie już w zasadzie zapadła. I nawet najbardziej atrakcyjna kontroferta jest tylko odsunięciem w czasie tego co nieuniknione - definitywnego odejścia.
Dowodzi tego przypadek 34-letniego Łukasza Szymuli, do niedawna współ‚właściela i czł‚onka zarządu agencji interaktywnej WebService, w której spędził w sumie sześć lat. miał‚ na swoim koncie duże sukcesy, m.in. wprowadził do firmy inwestora strategicznego, firmę Solidex, która przejęła 80 proc. udział‚ów w agencji.
- Moje małe dziecko stało się bardzo dużym dzieckiem, spółką IT - opowiada Łukasz Szymula. - Ja jestem marketingowcem, a nie informatykiem, zaczynałem się tam męczyć‡.
Wtedy z Londynu nadeszła oferta pracy od globalnej firmy e-commerce.
- Spotkałem się z moim szefem i szczerze powiedział‚em, że chciałbym zostać, ale jednocześnie czuję się zmęczony i brakuje mi jasno określonej wizji mojego rozwoju w tej firmie - opowiada.
Wtedy otrzymał niezwykle partnerską kontrofertę, którą head-hunterzy określają mianem precedensowej: może wziąć trzymiesięczny urlop, w czasie którego zacznie pracować dla londyńskiej firmy. Jeżeli mu się nie spodoba, Solidex powita go z otwartymi ramionami, dostanie wyższe wynagrodzenie, awans, wię™ksze kompetencje.
- Zgodziłem się na to rozwią…zanie, lecz po trzech miesią…cach już nie wróciłem - mówi Szymula.
Pół roku temu założył jednoosobową dział‚alność gospodarczą - doradza firmie e-commerce, ale pracuje głównie w Polsce. Jego biurem jest mieszkanie lub warszawskie restauracje, rytm pracy wyznaczają spotkania.
- Doradzam także dużej agencji BTL, wspieram PR-owo spół‚ki planujące debiut na GPW, wykładam na uczelni, będę rozwijał własną gazetę - mówi podekscytowany. - Minęło wypalenie zawodowe, powróciła kreatywność.
Artur Skiba przyznaje, że takie kontroferty w praktyce nieomal się nie zdarzają. W Polsce pracodawcy wcią…ż nie doceniaja swoich ludzi, nie zdają sobie sprawy z kosztów, jakie wyłożyli na ich wyszkolenie i nie potrafią złoży㇠im dobrej propozycji. I dodaje, że z drugiej strony aż 75 proc. pracowników kuszonych ofertami nowej pracy prędzej czy później i tak odchodzi.

Przemyśl potrzeby firmy

Wśród pozostałych 25 proc. znalazł się Rafał Walendzik. Dziewięć lat przepracował w Unileverze, potem dwa lata w PTC (Era), gdzie stawiał na nogi dział‚ trade marketingu. Brakowało mu jednak dynamiki branży FMCG. Dlatego rok temu zdecydował się na mniej satysfakcjonującą finansowo ofertę producenta przypraw Kamis; został w firmie dyrektorem ds. kluczowych klientów. Wierzył, że połączenie potencjału marki z jego wiedzą i korporacyjnym know-how zapewni skokowe przyrosty sprzedaży. Nie przewidział‚ jednak trudności z adaptacją do nowego ś›rodowiska pracy. Dla kogoś›, kto całe życie zawodowe spędził w korporacjach, zderzenie z kulturą polskiej firmy z reguły okazuje się sporym wyzwaniem.
- Do tej pory oczekiwano ode mnie przede wszystkim budowania strategii, tu priorytetem był‚y działania operacyjne - opowiada. - Było ciężko. Obawiałem się, że dokonałem niewłaściwego wyboru.
I wtedy zadzwonił Kienbaum z ofertą przejścia do Winterthura.
- Propozycja była naprawdę bardzo dobra - wspomina Walendzik. - Świetny, charyzmatyczny, bardzo doświadczony szef (Piotr Buława, jedna z gwiazd sprzedaży, opisywanych przez nas w marcowym MM), zielone światło na przeprowadzanie dużych, spektakularnych zmian i projektów.
Ogłosił, że odchodzi; z listem intencyjnym w ręku złożył wypowiedzenie. I wtedy informacja o jego decyzji dotarła do prezesa Roberta Kamińskiego. Po długiej rozmowie znaleźli rozwią…zanie korzystne dla obu stron.
- Szef złożył mi propozycję życia, która rozwiązywała wszystkie moje dylematy - mówi Walendzik.
Nie chce na razie zdradzać szczegółów, ponieważ nowe stanowisko obejmie dopiero na począ…tku nadchodzącego roku. Można by pomyśleć‡, że wpisał się w kreślony wyżej obraz szantażysty, który ofertą wymusza na pracodawcy podwyżkę. Tyle że w tych negocjacjach pienią…dze stanowiły kwestię drugorzędną. Dla Rafała Walendzika najważniejsze było zyskanie poczucia, że bę™dzie miał‚ znacznie wię™kszy zakres odpowiedzialności, autentyczny wpł‚yw na rozwój biznesu.
- Kluczem do sukcesu podczas rozmowy z prezesem jest mówienie o potrzebach firmy - co chce się zrobić oraz jakie narzę™dzia i środki są… do tego niezbędne - radzi Walendzik. - Teraz wiem, że polskie przedsiębiorstwa są… bardzo elastyczne w zakresie motywacji i rozwoju pracowników, a to daje nam szansę na osią…ganie własnych celów.


Manager Magazin

 

Małgorzata Remisiewicz, Monika Kruszewska - Manager Magazin
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.