zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Najdrożsi menedżerowie świata

 

Najwyżej opłacanym menedżerem 2007 roku w Stanach Zjednoczonych był E.E.Whitacre Jr, prezes AT&T. W Europie najwyższe wynagrodzenie za zarządzanie giełdową spółką… w 2007 roku otrzymał Arun Sarin, Chief Executive grupy Vodafone.

Fot. Shutterstock Fot. Shutterstock

Prezes AT&T zarobił 18,7 mln dolarów, a szef Vodafone - prawie 11,4 mln dolarów. Kwoty robią wrażenie, ale warto pamiętać, że to największe na świecie firmy telekomunikacyjne. AT&T wygenerowało w 2007 roku przychody w wysokości 119 mld dolarów, a Vodafone 35,5 mld funtów (wyniki z raportu rocznego z marca 2008).

 

Najwięksi nie zawsze płaca najwięcej

Pozostali menedżerowie, którzy według badań Hay Group znaleźli się w pierwszej dziesiątce najlepiej opłacanych prezesów w Europie to szefowie gigantów naftowych Royal Dutch Shell, BP i Total, banku HSBC, koncernów farmaceutycznych GlaxoSmithKline i Roche, oraz koncernów Nestle, EDF i ENI. Najmniej wśród nich - 0,8 mln dolarów - zarobił prezes EDF, dostawcy energii elektrycznej kontrolowanego przez francuski skarb państwa. Reszta europejskich prezesów-krezusów zarobiła od 3,8 mln do 9 mln dolarów.

 

Wszyscy oni otrzymali za zarządzanie firmami co prawda wielokrotnie więcej niż prezesi wielkich spółek w Polsce, ale też i średnio połowę™ tego, co prezesi największych amerykańskich korporacji. Za Atlantykiem w pierwszej dziesiątce najwyżej cenionych menedżerów byli w 2007 roku, oprócz szefa AT&T, prezesi Exxon Mobil, General Electric, Microsoftu, Citigroup, Bank of America, Procter&Gamble, sieci Wal-Mart, Altrii i Pfizera. Ich zarobki wahały się w granicach 8,5 mln - 18,1 mln dolarów.

 

Z zestawień opracowanych przez Hay Group wynika, że nie zawsze szefowie największych spółek zarabiają najwięcej. W Europie np. w okresie, którego dotyczy raport, spółką o najwyższej kapitalizacji był Shell. Jego prezes zarabiał jednak mniej dwukrotnie mniej niż szef notowanego dopiero na 9 miejscu pod względem wartości giełdowej Vodafonu. Podobną sytuację można dostrzec po drugiej stronie Atlantyku. Szef Exxon Mobil, największej spółki giełdowej zarabiał mniej niż prezes Procter&Gamble, notowanej na ósmej pozycji pod względem kapitalizacji. Bogdan Dąbrowski, Senior Consultant Hay Group twierdzi jednak, że choć w pierwszej dziesiątce największych firm są wyjątki, gdy spojrzymy na całość wyników badań Hay Group tendencja jest wyraźna: wynagrodzenia prezesów rosną wraz z wielkością firm i związaną z nimi odpowiedzialnością.

 

Inny kontynent, inne proporcje

Wynagrodzenia prezesów w Europie i Stanach różnią się nie tylko wysokością, ale i strukturą. Podczas, gdy wynagrodzenie prezesa na kontynencie składa się niemal w takich samych proporcjach z pensji podstawowej, premii rocznej i nagrody terminowej, w Stanach 60 proc. wynagrodzenia stanowi nagroda długoterminowa. Pensja podstawowa to zaledwie 17 proc. całkowitego wynagrodzenia, a premia roczna - 23 proc. W typowo amerykańskim pakiecie wynagrodzeń prezesów duży nacisk kładzie się na długoterminowy plan motywacyjny, w Europie znacznie większy jest w nim udział wynagrodzenia zasadniczego, kosztem nagród długoterminowych.

 

Warto pamiętać, że badania wynagrodzeń Hay Group nie uwzględniają świadczeń dodatkowych.- Gdybyśmy je uwzględnili, wynagrodzenia amerykańskich prezesów jeszcze bardziej odskoczyłyby od czołówki europejskiej. Nierzadko wszak zdarza się, że są one równe wynagrodzeniu bezpośredniemu (TDC, Total Direct Compensation) - mówi Bogdan Dąbrowski.

 

Małgorzata Mierżyńska - KarieraManagera.pl

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.