zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Negocjowanie podwyżki

Jeśli pracownik chce odejść, bo planuje założy㇠własną dział‚alność, możesz w miarę możliwoś›ci zaproponować mu niewielkie udziały w spółce. Prawdopodobnie zmieni to jego spojrzenie na pracę i stopień identyfikacji z firmą.
Fot. Shutterstock Fot. Shutterstock

Rady dla pracodawcy

  • Systematycznie (raz na dwa, trzy miesiące) rozmawiaj ze swoimi podwładnymi o ich satysfakcji z wykonywanej pracy i motywacji do dalszego działania, oczekiwaniach dotyczą…cych ścieżki kariery, podsumujcie wspólnie ich dotychczasowe dokonania.
  • Nie pozwól, by pracownik zanudził się w pracy, wykonując te same zadania na tym samym stanowisku dłużej niż dwa lub trzy lata.
  • Bądź wyczulony na wszystkie konflikty w pracy, staraj się o nich wiedzie㇠i je rozwią…zywać. są… one jednym z czynników, z powodu których menedżerowie najczęściej odchodzą z firmy. Takich nie sposób zatrzymać nawet najlepszą kontrofertą.
  • Dyskutuj z podwładnym o podwyżce tylko wówczas, jeś›li ma on wyniki lub rzeczywiś›cie jego wynagrodzenie odbiega znacznie od tego, co oferuje rynek.
  • Postaraj się wyczuć, jakie są… prawdziwe intencje pracownika, który mówi, że dostał ofertę pracy - czy na pewno chce odejść, czy to tylko próba uzyskania wię™kszego wynagrodzenia. Jeśli szantażuje cię, chcąć wymusić podwyżkę, pozwól mu odejść.
  • Nie dopuszczaj, by pracownicy rozmawiali oficjalnie na temat swoich wynagrodzeń. Każdy jest opłacany indywidualnie, a wszelkie insynuacje i spekulacje w tym obszarze działają bardzo demotywująco lub powodują konflikty.
  • 75 proc. osób, które dostały kontrofertę, i tak za jakiś czas odchodzi. Zastanów się, czy pracownik jest na tyle cenny, a jego praca aż tak wpł‚ywa na wyniki firmy, że warto walczy㇠o jego pozostanie.
  • Jeśli pracownik chce odejść, bo planuje założy㇠własną dział‚alność, możesz w miarę możliwoś›ci zaproponować mu niewielkie udziały w spółce. Prawdopodobnie zmieni to jego spojrzenie na pracę i stopień identyfikacji z firmą.

Rady dla pracownika

  • Próba wymuszenia na pracodawcy kontroferty rzadko kończy się sukcesem. Nikt nie lubi szantażu (nawet gdy odbywa się w białych rękawiczkach), stawiania pod ścianą i... tego, gdy ktoś próbuje udowodnić, że inni są… lepsi.
  • Pamię™taj, że taki numer - jeś›li już - przejdzie tylko raz. Jeżeli naprawdę musisz zaszachować szefa, zrób to po męsku, bez subtelności i fałszywego smutku. Nie szafuj mitycznym sformułowaniem 'bo rynek płaci więcej' - to puste sł‚owa, które tylko rozdrażnią szefa. Użyj konkretnych argumentów osobistych, jak np.: 'Mam dziecko, buduję dom na kredyt i naprawdę nie chcę rzucać tej roboty. Co robimy z tym fantem?'.
  • Działaj uprzedzająco - wiele sukcesów jest przeliczalnych na konkretne zyski dla firmy. Warto przyjść do szefa i powiedzieć‡: 'Zrobiłem to i tamto, pomyślmy o podwyżce'. Dla pracodawcy bę™dzie to sygnał, że kiedyś może przyjść dzień, gdy ktoś zaproponuje ci pienią…dze, na które - twoim zdaniem - zasługujesz.
  • Nie zapominaj, że szans rozwoju i wzrostu pensji nie musisz szukać na zewnątrz. Zastanów się, jakie nowe zadania budowałaby twoją wartość i zaproponuj szefowi zmianę. Bę™dziesz miał‚ więcej satysfakcji z pracy, a docelowo - lepszą pozycję negocjacyjną, czy to w rozmowach ze swoim szefem, czy innym potencjalnym pracodawcą.
  • Najlepszą okazją do rozmów o podwyżce są… oceny roczne. Pokaż wówczas, co firma może zyskać, jeś›li da ci szansę, np.: 'Mam pomysł na rozwinięcie nowego biznesu, ale potrzebuję wię™kszej odpowiedzialności'.

Manager Magazin, Numer 11 (24) Listopad 2006


Manager Magazin

 

Małgorzata Remisiewicz, Monika Kruszewska - Manager Magazin
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.