zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Negocjowanie podwyżki

Jeśli pracownik chce odejść, bo planuje założy㇠własną dział‚alność, możesz w miarę możliwoś›ci zaproponować mu niewielkie udziały w spółce. Prawdopodobnie zmieni to jego spojrzenie na pracę i stopień identyfikacji z firmą.
Fot. Shutterstock Fot. Shutterstock

Rady dla pracodawcy

  • Systematycznie (raz na dwa, trzy miesiące) rozmawiaj ze swoimi podwładnymi o ich satysfakcji z wykonywanej pracy i motywacji do dalszego działania, oczekiwaniach dotyczą…cych ścieżki kariery, podsumujcie wspólnie ich dotychczasowe dokonania.
  • Nie pozwól, by pracownik zanudził się w pracy, wykonując te same zadania na tym samym stanowisku dłużej niż dwa lub trzy lata.
  • Bądź wyczulony na wszystkie konflikty w pracy, staraj się o nich wiedzie㇠i je rozwią…zywać. są… one jednym z czynników, z powodu których menedżerowie najczęściej odchodzą z firmy. Takich nie sposób zatrzymać nawet najlepszą kontrofertą.
  • Dyskutuj z podwładnym o podwyżce tylko wówczas, jeś›li ma on wyniki lub rzeczywiś›cie jego wynagrodzenie odbiega znacznie od tego, co oferuje rynek.
  • Postaraj się wyczuć, jakie są… prawdziwe intencje pracownika, który mówi, że dostał ofertę pracy - czy na pewno chce odejść, czy to tylko próba uzyskania wię™kszego wynagrodzenia. Jeśli szantażuje cię, chcąć wymusić podwyżkę, pozwól mu odejść.
  • Nie dopuszczaj, by pracownicy rozmawiali oficjalnie na temat swoich wynagrodzeń. Każdy jest opłacany indywidualnie, a wszelkie insynuacje i spekulacje w tym obszarze działają bardzo demotywująco lub powodują konflikty.
  • 75 proc. osób, które dostały kontrofertę, i tak za jakiś czas odchodzi. Zastanów się, czy pracownik jest na tyle cenny, a jego praca aż tak wpł‚ywa na wyniki firmy, że warto walczy㇠o jego pozostanie.
  • Jeśli pracownik chce odejść, bo planuje założy㇠własną dział‚alność, możesz w miarę możliwoś›ci zaproponować mu niewielkie udziały w spółce. Prawdopodobnie zmieni to jego spojrzenie na pracę i stopień identyfikacji z firmą.

Rady dla pracownika

  • Próba wymuszenia na pracodawcy kontroferty rzadko kończy się sukcesem. Nikt nie lubi szantażu (nawet gdy odbywa się w białych rękawiczkach), stawiania pod ścianą i... tego, gdy ktoś próbuje udowodnić, że inni są… lepsi.
  • Pamię™taj, że taki numer - jeś›li już - przejdzie tylko raz. Jeżeli naprawdę musisz zaszachować szefa, zrób to po męsku, bez subtelności i fałszywego smutku. Nie szafuj mitycznym sformułowaniem 'bo rynek płaci więcej' - to puste sł‚owa, które tylko rozdrażnią szefa. Użyj konkretnych argumentów osobistych, jak np.: 'Mam dziecko, buduję dom na kredyt i naprawdę nie chcę rzucać tej roboty. Co robimy z tym fantem?'.
  • Działaj uprzedzająco - wiele sukcesów jest przeliczalnych na konkretne zyski dla firmy. Warto przyjść do szefa i powiedzieć‡: 'Zrobiłem to i tamto, pomyślmy o podwyżce'. Dla pracodawcy bę™dzie to sygnał, że kiedyś może przyjść dzień, gdy ktoś zaproponuje ci pienią…dze, na które - twoim zdaniem - zasługujesz.
  • Nie zapominaj, że szans rozwoju i wzrostu pensji nie musisz szukać na zewnątrz. Zastanów się, jakie nowe zadania budowałaby twoją wartość i zaproponuj szefowi zmianę. Bę™dziesz miał‚ więcej satysfakcji z pracy, a docelowo - lepszą pozycję negocjacyjną, czy to w rozmowach ze swoim szefem, czy innym potencjalnym pracodawcą.
  • Najlepszą okazją do rozmów o podwyżce są… oceny roczne. Pokaż wówczas, co firma może zyskać, jeś›li da ci szansę, np.: 'Mam pomysł na rozwinięcie nowego biznesu, ale potrzebuję wię™kszej odpowiedzialności'.

Manager Magazin, Numer 11 (24) Listopad 2006


Manager Magazin

 

Małgorzata Remisiewicz, Monika Kruszewska - Manager Magazin
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.