zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Nietypowe benefity oferowane pracownikom

 

Świadczenia pozapłacowe to obszar, w którym co chwilę powstają nowe rozwiązania. Gdzieniegdzie benefity są już wręcz sztuką, którą zajmują się specjaliści obdarzeni niezwykłą wyobraźnią. Gabinet masażu w miejscu pracy, urlop na zagojenie złamanego serca, czy miejsce na cmentarzu to tylko niektóre ze świadczeń oferowanych pracownikom.

Benefity, fot. shutterstock Benefity, fot. shutterstock

Prywatna opieka medyczna to jeden z najbardziej pożądanych i najczęściej spotykanych benefitów pracowniczych. Jej zakres może być jednak bardzo różny. Niektórzy amerykańscy pracodawcy finansują swoim pracownikom między innymi: laserową korekcję™wad wzroku, zapłodnienie in-vitro, a nawet operację zmiany płci.

 

Bony wydają się raczej nudnym benefitem. O ich atrakcyjności świadczy jednak to, na co opiewają…. Wycieczki, loty balonem, udział w nietypowych imprezach to tylko niewielki zakres rozwiązań„, które można oferować w tej postaci. właściciel jednej z włoskich firm posunął się o krok dalej i zaproponował swoim pracownikom bony pogrzebowe. Rodzina każdego z beneficjentów otrzyma po jego śmierci 5 tysięcy EUR, a dzięki umowie z zakładem pogrzebowym wynegocjowano także promocyjną cenę pogrzebu. Japońskie firmy dbają o swoich pracowników do końca życia - niektórym z nich wykupują miejsca na cmentarzu. Z racji tego, że ziemia na tamtejszych miejscach wiecznego spoczynku jest droga, jest to dość kosztowny benefit.

 

Ciekawe rozwiązania można znaleźć także wśród świadczeń urlopowych. Niektóre firmy oferują… dodatkowy płatny dzień urlopu z okazji urodzin pracownika. Bardzo interesującym benefitem jest urlop na zagojenie złamanego serca. Rozwiązanie to jest skierowane głównie do kobiet, które przeżyły zawód miłosny lub inną osobista tragedia i potrzebują czasu, aby "dojść do siebie’. W jednej z korporacji japońskich wprowadzono nawet rozróżnienie długości oferowanego urlopu w zależności od wieku pracownicy. Paniom poniżej 24 roku życia przysługuje 1 dzień„, dla kobiet w wieku 25-29 lat - 2 dni oraz 3 dni dla tych, które mają ponad 29 lat. 

 

Interesujące świadczenie dodatkowe udało się znaleźć na Białorusi. Nie było ono jednak podyktowane najnowszymi trendami w wynagradzaniu, ale wymuszone brakiem środków. Osoby zatrudnione w państwowych zakładach w rejonie bragińskim otrzymały część wypłaty w postaci cebuli. Nie było na nią popytu, więc zalegała w magazynach. Do rozdania było aż 51 ton cebuli, właściciele przez dłuższy czas nie musieli więc martwić się o pozapłacowe składniki wynagrodzeń.

 

Szczególnie intrygujące informacje odnośnie benefitów można odkryć w sprawozdaniach finansowych amerykańskich firm. Samochód służbowy jest banałem - pojazd musi być wystarczająco wyrafinowany. Były prezes instytucji kulturalnej J. Paul Getty Trust uznał za najlepsze dla siebie auto Porsche Cayenne SUV. Pojazd oczywiście musiał być w pełni wyposażony - między innymi w najlepszy system nagłaśniający i przeszklony, panoramiczny dach. Prezes Macy’s Inc, firmy z branży odzieżowej, zakupił do swoich podróży służbowych ogromne, opancerzone auto terenowe marki Hummer.

 

Nawet najnowocześniejszy i najbardziej wyrafinowany samochód jest jednak tylko samochodem. Znacznie ciekawszymi środkami lokomocji są odrzutowce i jachty. Samolot dla prezesów międzynarodowych korporacji może być narzędziem zrozumiałym. Firmowy jacht morski można potraktować już jako ekstrawagancję. Z takiego benefitu mógł korzystać prezes InfoGroup - Vinod Gupta. Świadczenie kosztowało firmę 800 000 USD rocznie. Benefit byłby bardziej zrozumiały, gdyby korporacja miała swoją siedzibę w którymś z miast amerykańskiego wybrzeża. Centrala InfoGroup umiejscowiona jest jednak w mieście Omaha, które nie ma dostępu do otwartego morza.

 

więcej informacji o nietypowych świadczeniach pozapłacowych znajdą Państwo w artykule "Bogactwo świata benefitów" w portalu wynagrodzenia.pl.

 

Weź udział w badaniu wynagrodzeń! - www.wynagrodzenia.pl

 

 

Sedlak & Sedlak
 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.