zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Planowanie sukcesji

Trzy czwarte najbardziej uznanych firm wg magazynu Fortune na najwyższe stanowiska zarządcze awansuje własnych pracowników - takie są… ich preferencje i polityka.
Fot. Shutterstock Fot. Shutterstock

CEO z zewnątrz szybciej wylatują z roboty - twierdzi Ron Garonzik, wiceprezes Hay Group.- Mają kłopoty, bo trudniej im zrozumie㇠pracowników, kulturę™ firmy i panujące w niej niuanse.
Badanie przeprowadzone przez firmę™ doradczą Hay Group potwierdza, że korzystniej jest promować liderów wewną…trz organizacji, szczególnie do ról na najwyższym szczeblu zarzą…dzania. Statystyki mówią…, że zewnę™trzni kandydaci na najwyższe stanowiska (takie jak CEO), nie zajmują… swych stoł‚ków tak długo, jak osoby z wewną…trz, a ponadto częściej borykają się z różnymi problemami.

Przygotowanie do przekazania stanowiska kandydatowi z wewną…trz organizacji wymaga jednak czasu i odpowiednich zasobów ludzkich.. Należy też opracować odpowiednie ścieżki rozwoju dla osób o wysokim potencjale. Tymczasem, jak twierdzi Ron Garonzik, zarządy nie zawsze właściwe spełniaja tu swoją rolę™. Co więcej - nie postrzegają sukcesji jako procesu. Uznają ją… bardziej jako planowanie zastę™pstwa niż rozbudowane ś‡wiczenie, odpowiednio wcześ›niej przemyślane i przynoszą…ce peł‚en obraz przewidywanych zmian.
Przy decyzji o wyborze nastę™pcy CEO niektóre zarządy nie zadają… sobie nawet właściwych pytań„ i same nie potrafią odpowiedzie㇠na taklie pytania, jak: Doką…d zmierza strategia firmy? Jakie są… operacyjne wymagania w perspektywie 3-5 letniej? Jak zmienia się organizacja? Jak powinny zmieniać się role kierownicze na najwyższym szczeblu, aby sprostać nowym wymaganiom biznesu?

Brakuje też pytań„ o charakterze osobistym: czy organizacja potrzebuje wizjonera? Czy też kandydat powinien raczej charakteryzować się operacyjną wiarygodnością… i doś›wiadczeniem? A może wystarczy, by był profesjonalistą, wyśmienicie zorientowanym w relacjach inwestorskich i klimatach Wall Street?
Brak tego rodzaju wiedzy sprawia, że pojawiają się scenariusze z różnymi wymaganiami stylów przywódczych. - Organizacje podziwiają… na przykł‚ad gwiazdy zarzą…dzania, ale przecież gwiazdorstwo to stan zależny od konkretnej sytuacji - mówi Garonzik.

Z drugiej strony, wielu kandydatów na nastę™pców nie zna oczekiwań„ swoich przyszłych pracodawców. Nic więc dziwnego, że i oczekiwania pracodawcy tak często się nie spełniaja.
Kandydaci z wewną…trz mają jednak pewną przewagę™ nad rekrutami z wewną…trz, ponieważ w ich przypadku organizacja może ł‚atwiej oceni㇠i nadrobi㇠niedociągnię™cia w obszarach, jakie wymagają… udoskonalenia i w jakich kandydatowi brakuje doświadczenia. .
Taka ocena oznacza szereg pytań„ w celu dokł‚adnego oszacowania potrzeb potencjalnych kandydatów na te mniej więcej 30 kluczowych pozycji w firmie.
- Bylibyś›cie zaskoczeni, gdybyś›cie dowiedzieli się, jak wiele organizacji, gdy zadają™ te pytania, nie ma gotowego opisu swego modelu operacyjnego. Oni muszą… do tego dopiero dojść- mówi Garonzik.

Garonzik dodaje, że organizacje nie mogą… po prostu zakładać, że taka dobrze rokująca gwiazda sama dojdzie do poprawnych wniosków. Co więcej, nie każdy wspaniał‚y dyrektor czy lider rozkwitnie w kluczowej roli w strukturze. Czasami podejście do talentu w myśl reguły "maszeruj albo giń„"’ dział‚a, ale równie często zawodzi.
-Widział‚em jak wiele talentów zmarniał‚o, bo ludzie tracili wiarę™, tylko dlatego, że stanowisko, jakie obję™li po prostu do nich nie pasował‚o - mówi Garonzik.
Dla swojego dobra organizacje powinny dokł‚adnie określać wymogi kluczowych stanowisk. Nie wszystkie stanowiska przywódcze są… takie same. Trzeba więc zadawać pytania: "wysoki potencjał, ale do czego", a nie tylko stwierdzać, że "mamy mnóstwo ś›wietnych talentów". Gdy oczekiwania wzglę™dem stanowisk są… jasne, można zadać pytanie: Czego potrzebujemy z przywódczego punktu widzenia i jak możemy lepiej przygotować pracowników do obję™cia najwyższych stanowiska?


Hay Group

 

Kellye Whitney - Hay Group
Hay Group


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.