zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

W pogoni za Europą

 

Średnia podwyżka pensji zasadniczej wśród menedżerów najwyższego szczebla w Polsce w 2007 roku wyniosła 6 procent, natomiast wzrost płacy całkowitej - około 10 procent. Premie wypłacane w 2008 roku prezesom polskich spółek stanowił‚y aż 42 procent ich wynagrodzenia zasadniczego.

Fot. Shutterstock Fot. Shutterstock

Z najnowszego raportu firmy doradczej Hay Group dotyczącego wynagrodzeń polskiej kadry menedżerskiej wynika, że w przypadku tej grupy w 2008 roku mieliśmy do czynienia zarówno ze stałym wzrostem pensji zasadniczej, jak i wypłacanych premii.

 

- To pochodna znakomitego dla polskich przedsiębiorstw roku 2007 - podsumowań podczas prezentacji raportu Andrzej Stelmach, dyrektor Działu Badań Wynagrodzeń Hay Group Polska. Dodał też, że najciekawszym problemem w tym roku było to, jak obecna sytuacja ekonomiczna, a w szczególności spowolnienie koniunktury w gospodarce może wpływać na strukturę wynagrodzeń i kształt pakietów Top Executives.

 

- W tegorocznym raporcie szczególną uwagę zwraca wysokość premii przyznanych prezesom spółek. Sięgnęły one aż 42% wynagrodzenia zasadniczego - twierdzi Andrzej Stelmach.

 

Wyższa zawartość premii w stosunku do całości wypłaconego wynagrodzenia, według twórców raportu, przybliża nas znacznie do modelu płacowego preferowanego w Europie Zachodniej oraz Stanach Zjednoczonych.

 

Z raportu wynika też, że średnia podwyżka pensji zasadniczej wśród menedżerów najwyższego szczebla w Polsce wyniosła w 2007 roku 6 procent, natomiast wzrost płacy całkowitej - około 10 procent. Aż 77 procent prezesów spółek w Polsce otrzymało premie roczne, które średnio stanowiły 42 procent wynagrodzenia zasadniczego. Trochę gorzej wiodło się menedżerom drugiego poziomu - raportującym do prezesów członkom zarządu. Przypadające im premie stanowiły jedynie 28 procent ich wynagrodzenia zasadniczego. Jednak jest to wciąż wyraźny wzrost w stosunku do lat wcześniejszych.

 

- Z badania wynika, że osiągany przez Polaków poziom płacy całkowitej niczym nie różni się od standardu europejskiego. Jedyne, co odróżnia naszych menedżerów od ich kolegów z Zachodu, to brak długofalowych planów zarobkowych - komentuje Andrzej Stelmach. Jego zdaniem to podstawowe zadanie dla kadry zarządzającej na przyszły rok.

 

Raport

Badanie zostało przeprowadzone już po raz dziesiąty. (Regularne badania dotyczące wynagrodzeń na najwyższych stanowiskach zarządczych firma Hay Group przeprowadza od 1999 roku.) Wzięło w nim udział 1243 menedżerów z 254 firm w okresie od września do listopada 2008 roku. Badanie objęło stanowiska na dwóch poziomach zarządzania. Pierwszy stanowili prezesi zarządu, CEOs, dyrektorzy generalni. Drugi objął stanowiska raportujące prezesowi, m.in. członków zarządu i dyrektorów.

 

Pełen raport, zawierający również informacje dotyczące długookresowych planów motywacyjnych i wycenę świadczeń dodatkowych można nabyć za pośrednictwem działu Reward Information Services Hay Group.

 

Dariusz Dziewięcki - KarieraManagera.pl

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.