zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Wynagrodzenia menedżerów na świecie

Polscy menedżerowie mają się lepiej niż ich amerykańscy koledzy: siła nabywcza ich zarobków jest znacznie wyższa. Jednak najlepiej na ś›wiecie żyje się menedżerom w Hongkongu i w Zatoce Perskiej.
Fot. Shutterstock Fot. Shutterstock

Menedżerowie w szybko rozwijających się gospodarkach krajów Bliskiego Wschodu, Azji i Europy Wschodniej, charakteryzują się najwię™kszymi zdolnościami nabywczymi. Wymienione obszary cierpią na znaczący niedobór talentów zarządczych, co oznacza, że firmy muszą przycią…gać do siebie profesjonalistów z wysoko rozwiniętych rynków. Koszty utrzymania pozostają uzależnione od czynników lokalnych, co pozwala na utrzymanie relatywnie wysokiej wartości wynagrodzenia menedżerów.
W cią…gu minionego roku, siła nabywcza menedżerów wzrosła; tendencji tej nie zaburza nawet potencjalny efekt inflacyjny spadku wartości dolara amerykań„skiego. Najwyższy wzrost siły nabywczej ma miejsce zazwyczaj w krajach, które rozwijają się pod wzglę™dem gospodarczym. Gospodarka globalna spowalnia, co każe nam przewidywać spowolnienie tempa wzrostu siły nabywczej. Sytuacja może ulec dalszemu pogorszeniu z racji wzrostu cen żywności, paliw i zakwaterowania (zwłaszcza na rynkach Bliskiego Wschodu).

W Azji rządzi Hongkong

W czołówce azjatyckiego rankingu niezmiennie znajdują się menedżerowie wyższego szczebla z Hongkongu. Ich zdolność nabywcza jest niemal dwukrotnie wyższa niż kolegów z USA. Tradycyjnie najwyższymi wynagrodzeniami charakteryzują się sektory handlu zagranicznego i finansów (ok. 25% więcej niż w innych krajach azjatyckich); niskie podatki również pomagają osią…gnąć wysoką siłę nabywczą. W górnej poł‚owie rankingu znalazły się również Chiny, Tajlandia, Singapur i Malezja. Wyniki rozwiniętych gospodarek, takich jak Korei poł‚udniowej i Japonii, plasują się na poziomie krajów Europy Zachodniej i Ameryki Północnej. Do rankingowych anomalii należy zaliczy㇠Indie, gdzie siła nabywcza menedżerów zbliżona jest do wartości charakteryzującej USA.
Zdaniem Charlotte Park z Hay Group Asia niedobór talentów zarządczych w przeżywającej boom gospodarce Chin sprawia, że firmy muszą oferować nieprzyzwoite wręcz wynagrodzenia, by przyciągnąć utalentowanych menedżerów. Świetnie to widać w porównaniu z bardziej rozwiniętym Singapurem. Poza tym koszty utrzymania w Singapurze nadszarpnęły siłę nabywczą mieszkających tam menedżerów.
- Z kolei w Indiach, dochody menedżerów po odjęciu podatków i kosztów utrzymania utrzymują się na względnie niskim poziomie - dodaje Charlotte Park. - To sprawia, że kraj ten staje się bankiem niedrogich talentów. Zapewne w najbliższych latach dochody menedżerów w Indiach wzrosną, na co wskazuje 9-procentowy wzrost produktu krajowego brutto i ś›redni wzrost płac na poziomie 14%. Indonezja natomiast startuje z niskiego pułapu i w globalnych rankingach plasuje się nisko. Niemniej, niedobór doświadczonych pracowników na szczeblu zarzą…dzania sprawia, że lokalni pracownicy żÄ…dają wyższych wynagrodzeń, a zatem miejsce Indonezji w rankingach może się w kolejnych latach zmienić.

Na Bliskim Wschodzie pierwszy Katar

Wszystkie gospodarki bliskowschodnich producentów ropy znalazły się w czołówce rankingu (najdalsze, 13. miejsce, zajmuje Bahrajn). Najwyższą lokatę zajmuje Katar, gdzie siła nabywcza tamtejszych menedżerów przewyższa możliwoś›ci ich amerykań„skich kolegów ponad dwuipółkrotnie. Choć w tym kraju nastąpił wysoki wzrost kosztów utrzymania, zostało to osłodzone sowitymi wzrostami wynagrodzeń.
Gospodarki krajów Zatoki Perskiej ulegają dywersyfikacji, poszukując nowych źródeł dochodów. Roś›nie też popyt na najlepszych fachowców i oferowane im wynagrodzenia.
- Gospodarek państw Zatoki Perskiej i Bliskiego Wschodu kryzysy kredytowe nie dotyczą - komentuje sytuację Vijay Gandhi, Hay Group Middle East. - Choć w cią…gu minionego roku czꙶć dochodów menedzerskich przeznaczona na wydatki niezwiązane z bieżą…cym utrzymaniem spadła, kadra zarzadząjaca na Bliskim Wschodzie wcią…ż plasuje się w czołówkach rankingów. Jednak nawet na tym poziomie wynagrodzeń coraz trudniej pracodawcom zatrudnić odpowiednie talenty i utrzymać fachowców najwyższego szczebla, którzy są… wcią…ż bombardowani lukratywnymi propozycjami z innych bliskowschodnich firm. Około 80% pracowników w Zatoce Perskiej pochodzi z innych krajów, a wraz ze wzrostem gospodarczym maleje liczba potencjalnie pożą…danych pracowników.
Vijay Gandhi dodaje, ze w najbliższym czasie nie zanosi się na zmianę kształtu rankingu wynagrodzeń w krajach Zatoki Perskiej. Menedżerowie wyższego szczebla otrzymują podwyżki na poziomie 15-20%, co na tle wię™kszoś›ci krajów wygląda bardzo agresywnie.

Amerykanie daleko za liderami

Podobnie jak inne kraje o dobrze rozwiniętej gospodarce, USA plasuje się w dolnej czꙶ›ci rankingu. Jak zauważa Iain Fitzpatrick, Hay Group USA, pod uwagę™ należy wziąć również inne czynniki: - Rola kierownicza w amerykań„skiej firmie znajduje się znacznie niżej w hierarchii niż podobna rola w firmie w kraju rozwijającej się gospodarki. Amerykańscy menedżerowie na tym samym poziomie zajmować bę™dą stanowisko szefów regionu, obszaru, sprzedaży, marketingu czy HR. W innych krajach mogą zasiadać w fotelach szefów finansów (CFO) lub nawet prezesów (CEO).
Menedżerowie zatrudnieni na tym poziomie w USA mogą znajdować się jeszcze u progu najważniejszych osiągnięć swej kariery; ich własne organizacje wcią…ż mogą oferować im możliwoś›ci rozwoju. Jednak wielu z nich nie potrafi oprze㇠się pokusie wolnego od podatku wynagrodzenia w Emiratach lub szansie zdobycia wartościowego doświadczenia w prężnie rozwijającej się gospodarce Chin.
Iian Fitzpatrick dodaje: - Amerykańskie firmy muszą zrozumieć‡, że ich konkurencja jest daleko. Firmy z całego świata polują na amerykań„skie talenty zarządcze. Kolejne kryzysy kredytowe wymuszą na amerykań„skich firmach decyzję o poszukiwaniu talentów poza granicami USA. Konieczna bę™dzie również odpowiedź na pytanie, co zamierzają zrobić amerykań„skie firmy, żeby zniechęcić pracowników do wyjazdu za granicę.
Tom McMullen z Hay Group US uważa, że porównanie siły nabywczej menedzerów w USA z rozgrzanymi gospodarkami krajów Bliskiego Wschodu, Azji, Europy Wschodniej i Ameryki Łacińskiej wskazuje na pilną potrzebę zarzą…dzania talentami, dbałości o następców dzisiejszej kadry zarządzają…cej i utrzymanie talentów w kraju. Amerykańskie organizacje powinny również zadbać o to, żeby ich talenty zarządcze i przywódcze realizowały się w amerykań„skich inwestycjach na rynkach rozwijających się; tam, gdzie talenty wynagradza się sowicie, a menedżerska ławka rezerwowych świeci pustkami.


Hay Group

 

Hay Group
Hay Group


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.