zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Wynagrodzenia menedżerów na świecie

Polscy menedżerowie mają się lepiej niż ich amerykańscy koledzy: siła nabywcza ich zarobków jest znacznie wyższa. Jednak najlepiej na ś›wiecie żyje się menedżerom w Hongkongu i w Zatoce Perskiej.
Fot. Shutterstock Fot. Shutterstock

Menedżerowie w szybko rozwijających się gospodarkach krajów Bliskiego Wschodu, Azji i Europy Wschodniej, charakteryzują się najwię™kszymi zdolnościami nabywczymi. Wymienione obszary cierpią na znaczący niedobór talentów zarządczych, co oznacza, że firmy muszą przycią…gać do siebie profesjonalistów z wysoko rozwiniętych rynków. Koszty utrzymania pozostają uzależnione od czynników lokalnych, co pozwala na utrzymanie relatywnie wysokiej wartości wynagrodzenia menedżerów.
W cią…gu minionego roku, siła nabywcza menedżerów wzrosła; tendencji tej nie zaburza nawet potencjalny efekt inflacyjny spadku wartości dolara amerykań„skiego. Najwyższy wzrost siły nabywczej ma miejsce zazwyczaj w krajach, które rozwijają się pod wzglę™dem gospodarczym. Gospodarka globalna spowalnia, co każe nam przewidywać spowolnienie tempa wzrostu siły nabywczej. Sytuacja może ulec dalszemu pogorszeniu z racji wzrostu cen żywności, paliw i zakwaterowania (zwłaszcza na rynkach Bliskiego Wschodu).

W Azji rządzi Hongkong

W czołówce azjatyckiego rankingu niezmiennie znajdują się menedżerowie wyższego szczebla z Hongkongu. Ich zdolność nabywcza jest niemal dwukrotnie wyższa niż kolegów z USA. Tradycyjnie najwyższymi wynagrodzeniami charakteryzują się sektory handlu zagranicznego i finansów (ok. 25% więcej niż w innych krajach azjatyckich); niskie podatki również pomagają osią…gnąć wysoką siłę nabywczą. W górnej poł‚owie rankingu znalazły się również Chiny, Tajlandia, Singapur i Malezja. Wyniki rozwiniętych gospodarek, takich jak Korei poł‚udniowej i Japonii, plasują się na poziomie krajów Europy Zachodniej i Ameryki Północnej. Do rankingowych anomalii należy zaliczy㇠Indie, gdzie siła nabywcza menedżerów zbliżona jest do wartości charakteryzującej USA.
Zdaniem Charlotte Park z Hay Group Asia niedobór talentów zarządczych w przeżywającej boom gospodarce Chin sprawia, że firmy muszą oferować nieprzyzwoite wręcz wynagrodzenia, by przyciągnąć utalentowanych menedżerów. Świetnie to widać w porównaniu z bardziej rozwiniętym Singapurem. Poza tym koszty utrzymania w Singapurze nadszarpnęły siłę nabywczą mieszkających tam menedżerów.
- Z kolei w Indiach, dochody menedżerów po odjęciu podatków i kosztów utrzymania utrzymują się na względnie niskim poziomie - dodaje Charlotte Park. - To sprawia, że kraj ten staje się bankiem niedrogich talentów. Zapewne w najbliższych latach dochody menedżerów w Indiach wzrosną, na co wskazuje 9-procentowy wzrost produktu krajowego brutto i ś›redni wzrost płac na poziomie 14%. Indonezja natomiast startuje z niskiego pułapu i w globalnych rankingach plasuje się nisko. Niemniej, niedobór doświadczonych pracowników na szczeblu zarzą…dzania sprawia, że lokalni pracownicy żÄ…dają wyższych wynagrodzeń, a zatem miejsce Indonezji w rankingach może się w kolejnych latach zmienić.

Na Bliskim Wschodzie pierwszy Katar

Wszystkie gospodarki bliskowschodnich producentów ropy znalazły się w czołówce rankingu (najdalsze, 13. miejsce, zajmuje Bahrajn). Najwyższą lokatę zajmuje Katar, gdzie siła nabywcza tamtejszych menedżerów przewyższa możliwoś›ci ich amerykań„skich kolegów ponad dwuipółkrotnie. Choć w tym kraju nastąpił wysoki wzrost kosztów utrzymania, zostało to osłodzone sowitymi wzrostami wynagrodzeń.
Gospodarki krajów Zatoki Perskiej ulegają dywersyfikacji, poszukując nowych źródeł dochodów. Roś›nie też popyt na najlepszych fachowców i oferowane im wynagrodzenia.
- Gospodarek państw Zatoki Perskiej i Bliskiego Wschodu kryzysy kredytowe nie dotyczą - komentuje sytuację Vijay Gandhi, Hay Group Middle East. - Choć w cią…gu minionego roku czꙶć dochodów menedzerskich przeznaczona na wydatki niezwiązane z bieżą…cym utrzymaniem spadła, kadra zarzadząjaca na Bliskim Wschodzie wcią…ż plasuje się w czołówkach rankingów. Jednak nawet na tym poziomie wynagrodzeń coraz trudniej pracodawcom zatrudnić odpowiednie talenty i utrzymać fachowców najwyższego szczebla, którzy są… wcią…ż bombardowani lukratywnymi propozycjami z innych bliskowschodnich firm. Około 80% pracowników w Zatoce Perskiej pochodzi z innych krajów, a wraz ze wzrostem gospodarczym maleje liczba potencjalnie pożą…danych pracowników.
Vijay Gandhi dodaje, ze w najbliższym czasie nie zanosi się na zmianę kształtu rankingu wynagrodzeń w krajach Zatoki Perskiej. Menedżerowie wyższego szczebla otrzymują podwyżki na poziomie 15-20%, co na tle wię™kszoś›ci krajów wygląda bardzo agresywnie.

Amerykanie daleko za liderami

Podobnie jak inne kraje o dobrze rozwiniętej gospodarce, USA plasuje się w dolnej czꙶ›ci rankingu. Jak zauważa Iain Fitzpatrick, Hay Group USA, pod uwagę™ należy wziąć również inne czynniki: - Rola kierownicza w amerykań„skiej firmie znajduje się znacznie niżej w hierarchii niż podobna rola w firmie w kraju rozwijającej się gospodarki. Amerykańscy menedżerowie na tym samym poziomie zajmować bę™dą stanowisko szefów regionu, obszaru, sprzedaży, marketingu czy HR. W innych krajach mogą zasiadać w fotelach szefów finansów (CFO) lub nawet prezesów (CEO).
Menedżerowie zatrudnieni na tym poziomie w USA mogą znajdować się jeszcze u progu najważniejszych osiągnięć swej kariery; ich własne organizacje wcią…ż mogą oferować im możliwoś›ci rozwoju. Jednak wielu z nich nie potrafi oprze㇠się pokusie wolnego od podatku wynagrodzenia w Emiratach lub szansie zdobycia wartościowego doświadczenia w prężnie rozwijającej się gospodarce Chin.
Iian Fitzpatrick dodaje: - Amerykańskie firmy muszą zrozumieć‡, że ich konkurencja jest daleko. Firmy z całego świata polują na amerykań„skie talenty zarządcze. Kolejne kryzysy kredytowe wymuszą na amerykań„skich firmach decyzję o poszukiwaniu talentów poza granicami USA. Konieczna bę™dzie również odpowiedź na pytanie, co zamierzają zrobić amerykań„skie firmy, żeby zniechęcić pracowników do wyjazdu za granicę.
Tom McMullen z Hay Group US uważa, że porównanie siły nabywczej menedzerów w USA z rozgrzanymi gospodarkami krajów Bliskiego Wschodu, Azji, Europy Wschodniej i Ameryki Łacińskiej wskazuje na pilną potrzebę zarzą…dzania talentami, dbałości o następców dzisiejszej kadry zarządzają…cej i utrzymanie talentów w kraju. Amerykańskie organizacje powinny również zadbać o to, żeby ich talenty zarządcze i przywódcze realizowały się w amerykań„skich inwestycjach na rynkach rozwijających się; tam, gdzie talenty wynagradza się sowicie, a menedżerska ławka rezerwowych świeci pustkami.


Hay Group

 

Hay Group
Hay Group


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.