zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Wynagrodzenia Polaków w kryzysie

 

Jak kształ‚tują się wynagrodzenia Polaków w dobie kryzysu, kiedy z  rynku napł‚ywają wcią…ż niepokojące informacje ekonomiczne? Roś›nie bezrobocie, firmy redukują… zatrudnienie, a przed niektórymi stoi widmo zamknięcia zakładu. Jak to wpł‚ywa na nasze płace? Przyjrzyjmy się temu zjawisku na podstawie Raportów płacowych Advisory Group TEST Human Resources edycji Jesień„ 2008 i Wiosna 2009.

Wynagrodzenia Polaków w kryzysie, fot. shutterstock Wynagrodzenia Polaków w kryzysie, fot. shutterstock

Poniższy wykres przedstawia zestawienie płac począwszy od zarządu po pracowników najniższego szczebla. Wynika z niego, że różne grupy stanowisk inaczej reagują… na kryzys. Członkowie zarządów nie tylko nie stracili na kryzysie, a nawet mimo spowolnienia odnotowali wzrosty wynagrodzeń średnio o 889 zł.‚. Zapewne wynika to z tego, że w styczniu wypłacone zostały premie za rok 2008, co znacznie wywindowało stawki.

 

Najdotkliwiej kryzys odczuwają dyrektorzy, których płace spadły średnio o 1029 zł. Przyczyn takiego zjawiska należy upatrywać w fakcie, że czas kryzysu to przede wszystkim czas wymiany kadry zarządzającej, która musi sprostać wymaganiom funkcjonowania na trudnym rynku, co oznacza także rewizją™ płac - stąd znaczny spadek średnich wynagrodzeń. Do spadku przyczynił się także system wynagradzania dominujący wśród tej grupy stanowisk, który mocna uzależnia pensję od wyniku finansowego firmy. Podobnym prawom podlegają stanowiska kierownicze, na których płace również spadły średnio o 212 zł.

 

Specjaliści w okresie prosperity zostali mocno docenieni przez pracodawców, którzy chętnie udzielali znacznych podwyżek. Skąd teraz spadek? Na ujemny bilans płac wpływało zapewne to, że od początku 2009 roku, specjalistów nieco spadły i w porównaniu ze stawkami z 2008 roku dały różnicę rzędu 147 zł. na niekorzyść płacy w roku bieżącym przybierając formę korekty. Mimo wszystko specjaliści powinni czuć się bezpieczni, ponieważ specjalistyczna wiedza jest zawsze w cenie. Z zestawienia wynika, że najmniej stracili pracownicy szeregowi. 76 zł. nie jest być może porażająca kwotą…, ale takie uszczuplenie pensji pracowników na najniższych szczeblach, jest mocno odczuwalne dla nich samych. Z drugiej strony obniżki płac w tej grupie nie były jedynym działaniem firm na spadek zamówień a tym samym obrotów. Często wiele z nich sięgało do drastycznych rozwiązań„ i po prostu zwalniały pracowników, co dawało odczuwalne w szybkim czasie oszczędności, ale niestety tylko doraźnie. Po okresie spadków pojawi się potrzeba rekrutacji i szkoleń nowych pracowników, co skutecznie pochłonie wypracowane nadwyżki. Nie mniej jednak rosnącą lawina zwolnień sprawia, że na rynku pojawia się więcej chętnych do pracy, a więc i pracodawcy mogą dyktować warunki bardziej korzystne dla nich.

 

 

Advisory Group TEST Human Resources przeprowadza dwa razy do roku ogólnopolski projekt badania wynagrodzeń w firmach od końca lat 90. Raport Placowy edycji Wiosna 2009 został opracowany na podstawie ponad 40 000 obserwacji płacowych zebranych ze 193 przedsiębiorstw, uwzględniając 159 stanowisk. RaportPlacowy.pl to pierwszy w Polsce profesjonalny serwis internetowy zawierający precyzyjne dane o wysokości płac, który powstał wyłącznie w oparciu o rzetelne i w 100% zweryfikowane dane pochodzące ze sporządzanych cyklicznie Raportów Placowych dla przedsiębiorstw.


Advisory Group Test Human Resources

 

Advisory Group Test Human Resources
Advisory Group Test Human Resources


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.