zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Wynagrodzenia w pionach funkcjonalnych firm

 

Wśród kierowników wyższego oraz ś›redniego szczebla tradycyjnie najwięcej zarabia się w pionie finansów. Na poziomie specjalistów najwyższe pensje trafiają jednak do informatyków.

Pionami, w których od wielu lat zarabia się w firmach najwięcej są… Finanse (z księgowością) oraz Marketing. Jak pokazują… wyniki najnowszego Raportu Płacowego firmy Advisory Group TEST Human Resources, w tym roku jest podobnie.

 

Rekordzistami są… dyrektorzy pionów finansów w firmach, którzy zarabiają (a to i tak wyniki uś›rednione, a więc w wielu firmach może by㇠to znacznie więcej) niecałe 19 tys. zł brutto miesię™cznie. O ok. 1000 zł‚ mniejsze są… pensje dyrektorów marketingu i administracji, ze ś›rednimi pensjami odpowiednio 17,8 tys. zł‚ i 17,6 tys. zł‚. Relatywnie najsłabiej wynagradzanymi w firmach dyrektorami, są… dyrektorzy dział‚u badań i rozwoju (z ang. Research&Development - R&D) i informatyki (IT), z pensjami przekraczającymi 15 tys. zł‚.

 

Na poziomie kierowników prym ponownie wiodą piony finansów i marketingu, z pensjami na poziomie 10 tys. zł brutto. Tuż za nimi są… kierownicy w pionach IT i inżynierii zarabiający ok. 9,5 tys. zł‚. Najsłabiej w tym zestawieniu wypadają… kierownicy w pionie produkcji (7,8 tys. zł) i obsługi klienta (6,8 tys. zł‚).


Nieco inaczej wygląda natomiast ranking wynagrodzeń w pionach dla specjalistów. Tu od pewnego czasu najlepiej opłacanymi pracownikami są… informatycy. Co więcej - oni też mogą… liczy㇠przez najbliższe lata bę™dą dostawać najwię™ksze podwyżki co sprawi, iż ich pozycja jeszcze wzroś›nie.  Typowy specjalista w dziale IT może liczy㇠na ok. 6 tys. zł brutto miesię™cznie i jest to o ok. 500 więcej niż specjaliści w marketingu czy finansach. Na kolejnych miejscach są… inżynierowie, którzy obok informatyków są… drugą grupą, o którą… pracodawcy muszą coraz bardziej zabiegać. Co ciekawe, specjaliści od HR-u są… grupą… niemal tak samo dobrze wynagradzaną… jak inżynierowie, co może świadczy㇠o rosną…cej roli pionów personalnych w strategiach firm.



Szymon Smoliński | Konsultant w Dziale Analiz i Raportów Płacowych
Advisory Group TEST Human Resources
www.testhr.pl :: www.RaportPlacowy.pl

 


Advisory Group Test Human Resources

 

Advisory Group Test Human Resources
Advisory Group Test Human Resources


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.