zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Wynagrodzenia w pionach funkcjonalnych firm

 

Wśród kierowników wyższego oraz ś›redniego szczebla tradycyjnie najwięcej zarabia się w pionie finansów. Na poziomie specjalistów najwyższe pensje trafiają jednak do informatyków.

Pionami, w których od wielu lat zarabia się w firmach najwięcej są… Finanse (z księgowością) oraz Marketing. Jak pokazują… wyniki najnowszego Raportu Płacowego firmy Advisory Group TEST Human Resources, w tym roku jest podobnie.

 

Rekordzistami są… dyrektorzy pionów finansów w firmach, którzy zarabiają (a to i tak wyniki uś›rednione, a więc w wielu firmach może by㇠to znacznie więcej) niecałe 19 tys. zł brutto miesię™cznie. O ok. 1000 zł‚ mniejsze są… pensje dyrektorów marketingu i administracji, ze ś›rednimi pensjami odpowiednio 17,8 tys. zł‚ i 17,6 tys. zł‚. Relatywnie najsłabiej wynagradzanymi w firmach dyrektorami, są… dyrektorzy dział‚u badań i rozwoju (z ang. Research&Development - R&D) i informatyki (IT), z pensjami przekraczającymi 15 tys. zł‚.

 

Na poziomie kierowników prym ponownie wiodą piony finansów i marketingu, z pensjami na poziomie 10 tys. zł brutto. Tuż za nimi są… kierownicy w pionach IT i inżynierii zarabiający ok. 9,5 tys. zł‚. Najsłabiej w tym zestawieniu wypadają… kierownicy w pionie produkcji (7,8 tys. zł) i obsługi klienta (6,8 tys. zł‚).


Nieco inaczej wygląda natomiast ranking wynagrodzeń w pionach dla specjalistów. Tu od pewnego czasu najlepiej opłacanymi pracownikami są… informatycy. Co więcej - oni też mogą… liczy㇠przez najbliższe lata bę™dą dostawać najwię™ksze podwyżki co sprawi, iż ich pozycja jeszcze wzroś›nie.  Typowy specjalista w dziale IT może liczy㇠na ok. 6 tys. zł brutto miesię™cznie i jest to o ok. 500 więcej niż specjaliści w marketingu czy finansach. Na kolejnych miejscach są… inżynierowie, którzy obok informatyków są… drugą grupą, o którą… pracodawcy muszą coraz bardziej zabiegać. Co ciekawe, specjaliści od HR-u są… grupą… niemal tak samo dobrze wynagradzaną… jak inżynierowie, co może świadczy㇠o rosną…cej roli pionów personalnych w strategiach firm.



Szymon Smoliński | Konsultant w Dziale Analiz i Raportów Płacowych
Advisory Group TEST Human Resources
www.testhr.pl :: www.RaportPlacowy.pl

 


Advisory Group Test Human Resources

 

Advisory Group Test Human Resources
Advisory Group Test Human Resources


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.