zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Zarobki menedżera 2008

 

Dobry kierownik jest kluczową osobą stanowiącą o sukcesie firmy. Przyjrzyjmy się zatem, jak wynagradzani byli pracownicy tego szczebla w minionym roku.

zarobki menedżera, fot. shutterstock zarobki menedżera, fot. shutterstock

W ostatnim czasie firmy zostały postawione przed koniecznością zwiększenia efektywności i przeprowadzenia optymalizacji kosztów, aby móc w tak niepewnych czasach nadal być na tyle konkurencyjne, na ile potrafią. Tego typu działania wymagają wykwalifikowanej kadry zarządzającego, gdyż tylko doświadczone osoby mogą przeprowadzić te operacje unikając wielu błędów. Dlatego też w dzisiejszych czasach dobry kierownik jest kluczową osobą stanowiącą o sukcesie firmy. Przyjrzyjmy się zatem, jak wynagradzani byli pracownicy tego szczebla w minionym roku. Wszystkie przytoczone kwoty płac menedżerów pochodzą z Raportu Płacowego - Jesień 2008 i są… płacami całkowitymi brutto.

śšrednia płaca całkowita na poziomie Kierownika śšrednia płaca całkowita na poziomie Kierownika śšrednia płaca całkowita na poziomie Kierownika

źródło: RaportPlacowy.pl: średnia płaca całkowita na poziomie Kierownika

 

Jak wynagradzają kierowników firmy z kapitałem polskim i zagranicznym? Posada managera nie różni się wiele w tych firmach - zakres obowiązków jest zbliżony, także płace w obu przypadkach powinny być takie same. A jak jest w istocie? Z poniższego zestawienia można zobaczyć, że w firmach z kapitałem zagranicznym pracownicy szczebla wyższego mogą zarobić więcej o około 15 proc.

Źródło: RaportPlacowy.pl: średnia płaca całkowita Kierownika w zależności od własności firmy

 

Ważny jest także fakt, że zarówno w firmach z kapitałem polskim, jak i zagranicznym, zarobki w porównaniu ze wcześniejszym badaniem (Wiosna 2008) wzrosły. W przypadku firm polskich o około 1 procent, firm zagranicznych - 1,5 procent.

 

Większe dysproporcje możemy zaobserwować w płacy w podziale na firmy o różnym poziomie zatrudnienia. W badanym okresie najbardziej wzrosły płace na stanowiskach kierowniczych w firmach zatrudniających od 100 do 500 osób - tam wynagrodzenie wzrosło o 6 procent. Nieco mniejsze wzrosty odnotowano w firmach o zatrudnieniu do 100 osób - około 5 procent. Najmniejsze podwyżki - około 1 procenta - zanotowali kierownicy w największych przedsiębiorstwach, zatrudniających powyżej 500 osób.

Źródło: RaportPlacowy.pl: średnia płaca całkowitą Kierowników w zależności od wielkości zatrudnienia

 

Porównajmy jeszcze płace w firmach podzielonych na trzy sektory: usług, handlu i produkcji. Poniższy wykres prezentuje najbardziej stabilną tendencją płac na poziomie kierownictwa.

Źródło: RaportPlacowy.pl: średnia płaca całkowita Kierowników w zależności od sektora

 

Wiemy już w jakich firmach kierownik zarobi najwięcej, teraz przyjrzyjmy się w jakim dziale. Niewątpliwie najlepiej wynagradzani są Kierownicy działu Finansowego, tuż za nim Informatyki oraz Sprzedaży. Nieco mniej - marketing oraz rozwój. Poniżej 9 tys. zarabia Kierownik działu Personalnego. Także działu Logistyki (8 560 zł.) oraz Inżynierii (8 514 zł.).

Źródło: RaportPlacowy.pl: średnia płaca całkowita Kierowników w pionach

 

Natomiast najmniej otrzymują kierownicy działów: Zakupy (8 095 zł.), Księgowość (7 940 zł.), Produkcja (7 698 zł.), Jakość (7 559 zł.), Administracja (6 997 zł.) oraz Obsługa Klienta (6 190 zł.).

 

Nie samą pensją kierownik żyje. Przyjrzyjmy się dodatkom pozapłacowym na stanowiskach kierowniczych. Jak ważny jest rozwój kadry kierowniczej świadczyć może fakt, iż więcej niż co drugi kierownik podlega szkoleniom merytorycznym związanym z jego stanowiskiem pracy. Raport Płacowy wskazuje, że 61 procent kierowników jest kierowanych na tego rodzaju szkolenia. Do tego dochodzą jeszcze szkolenie nie merytoryczne - np. komunikacja interpersonalna, negocjacje itp. Zarówno szkolenia twarde, jak i miękkie, w dużej mierze prowadzone są przez firmy zewnętrzne.

 

Najpopularniejszymi dodatkami pozapłacowymi, od lat, pozostają: telefon komórkowy, laptop oraz samochód służbowy. Jednakże należy odpowiedzieć sobie na pytanie, czy wyżej wymienione dodatki są jeszcze motywatorami, czy stały się jedynie narzędziami do pracy?


Źródło: RaportPlacowy.pl:Dodatkowe bonusy - Kierownicy

 

Łukasz Pich


Advisory Group Test Human Resources

 

Łukasz Pich - Advisory Group Test Human Resources
Advisory Group Test Human Resources


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.