zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Co drugi Polak zestresowany w pracy

Połowa Polaków odczuwa silny stres w pracy każdego dnia. Najbardziej zestresowane są kobiety, Zetki i osoby pracujące zdalnie. Do tego dochodzi brak wsparcia ze strony firm w zachowaniu równowagi między życiem prywatnym a zawodowym, na co skarży się co piąty pracownik. Co siódmy w ogóle nie identyfikuje się z wartościami firmy, w której pracuje. Chociaż ogólny obraz nie wygląda dramatycznie, 7 na 10 Polaków pozytywnie ocenia swój dobrostan, to szczegółowe dane ujawniają rosnące ryzyko wypalenia zawodowego wśród wielu grup pracowników.

3 na 10 pracowników nie ufa swojemu szefowi, a 4 na 10 rozważa odejście z pracy

Połowa zatrudnionych w Polsce doświadcza wysokiego poziomu stresu, a 4 na 10 nie czuje satysfakcji z obecnego miejsca pracy, tyle samo myśli o zmianie pracodawcy w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Co trzeci pracownik wierzy, że w tym czasie znajdzie nową pracę spełniającą jego oczekiwania. To tylko część wniosków z opublikowanego dziś raportu ManpowerGroup „Barometr Talentów 2025”, który analizuje kondycję pracowników w Polsce w oparciu o trzy kluczowe wskaźniki: wellbeing, satysfakcję z pracy oraz poczucie stabilizacji i pewności zawodowej.

Best Quality Employer 2025 - zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy

Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer, organizowanego przez Certyfikację Krajową. Celem inicjatywy jest uhonorowanie firm, które wyznaczają najwyższe standardy w zakresie polityki zatrudnienia, troski o rozwój pracowników oraz kultury organizacyjnej.

Błąd menedżera – brak komunikacji w zespole

Wadliwa komunikacja wewnę™trzna to chyba najczęstszy problem, z jakim borykają się dział‚y personalne. Niestety, nikt nie znalazł uniwersalnej recepty na stworzenie idealnego obiegu informacji. Wiadomo za to jedno: miękkie błędy mają twarde konsekwencje, które da się przeliczy㇠na pienią…dze.
Błąd menedżera - brak komunikacji w zespole, fot. shutterstock Błąd menedżera - brak komunikacji w zespole, fot. shutterstock

Przykład błędu

W dużej firmie produkującej kosmetyki dział‚ marketingu opracował nowy stojak ekspozycyjny. Pozwalał on ustawić szampony w bardziej widocznym miejscu i lepiej je wyeksponować. Stojak spełniał wszystkie wymogi, które postawił przed nim szef marketingu. Był trwały, lekki i niedrogi w produkcji. Elegancko akcentował logo firmy i miał‚ atrakcyjny kształt. Był stabilny i można było ustawić na nim sporą ilość szamponów. Do tego był łatwy do czyszczenia. Gdy, po niewielkich poprawkach, zaakceptowano prototyp, trafił on do produkcji seryjnej. Zmontowano ponad tysiąc takich urządzeń. Dział marketingu rozwiózł je do regionalnych centrów dystrybucji, skąd przedstawiciele handlowi mieli je dostarczy㇠do swoich klientów - sklepów. Był tylko jeden problem. Otóż dział‚ marketingu stworzył stojak bez komunikacji z handlowcami - nie spytał ich m.in. o oczekiwaną wielkość urządzenia. Gdy więc handlowcy zaczęli go rozwozić do sklepów, okazało się, że jest on bezużyteczny. Powód był prosty. Stojak nie mieścił się w drzwiach typowego sklepu.

Wydawać by się mogło, że za tę sytuację odpowiada szef marketingu. Za tę konkretną - zapewne tak. Ale w wielu firmach takie problemy pojawiają się częściej. Sygnalizują bardziej ogólne zjawisko: menedżer personalny nie udrażnia komunikacji pomię™dzy zespoł‚ami i pomię™dzy różnymi szczeblami zarzą…dzania. Oczywiś›cie nie zawsze komunikacja wewnę™trzna musi by㇠przypisana do dział‚u HR - czasem odpowiada za nią jednostka PR. To, kto się zajmuje komunikacją, jest jednak wtórne - ważne, by ktoś taki był i by robił to skutecznie.

Zwróćmy uwagę na jeszcze jeden element: zaniedbanie może leże㇠po stronie HR, ale konkretne problemy pojawią się w innych dział‚ach - jak w opisanym tu przykł‚adzie.

Symptomy pojawienia się błędu

Mogą pojawiać się tylko niektóre z nich, w różnej kolejności i nasileniu.
1. Zdarza się, że informacja trafia do adresata przypadkowo - gdyby nie jakiś zbieg okoliczności, nie dowiedział‚by się o tym, co dla niego ważne.
2. Zdarza się, że informacja trafia do pracownika od klienta lub partnera zewnę™trznego, a nie od osoby z firmy, która powinna była wysłać komunikat.
3. Brak jest spotkań szefów dział‚ów i spotkań pracowników różnych dział‚ów.
4. Firma nie organizuje wyjazdów integracyjnych, w których biorą udział osoby z różnych dział‚ów.
5. Niektóre informacje docierają z opóźnieniem.
6. Zdarza się, że dwie osoby robią to samo, nie wiedząc o tym wzajemnie.
7. Zdarza się, że ktoś rozwią…zuje problem, który rozwiązano już gdzie indziej - ale ten fakt zostaje ujawniony zbyt późno.
8. W firmie pojawiają się plotki.
9. W firmie nie rozmawia się otwarcie o problemach.
10. Pracownicy narzekają na niewiedzę.
11. Pracownicy o swoim dziale mówią "my", a o innych "oni, tamci".
12. Pracownicy uważają, że inne dział‚y (a nie nasz) są… winne wszystkich problemów.

Możliwe konsekwencje błędu


Nie wszystkie muszą się pojawić. Niektóre - niestety - widoczne są… dopiero po dłuższym okresie.
1. Chaos informacyjny - pracownicy z jednej strony nie wiedzą tego, co powinni, a z drugiej marnują czas na przedzieranie się przez szum informacyjny.
2. Dublowanie tych samych dział‚ań i ponoszenie dwukrotnie kosztów na to samo zadanie.
3. Podejmowanie sprzecznych decyzji i dział‚ań.
4. Utrata dobrego wizerunku w oczach klientów, którzy otrzymują sprzeczne sygnały lub nie otrzymują pełnej i szybkiej informacji.
5. Konflikty pomię™dzy dział‚ami, w rezultacie utrata efektu synergii wynikającego z pracy zespoł‚owej. W skrajnych przypadkach - uzyskanie efektu ujemnego.
6. Spóźnienia w realizacji projektów angażujących więcej niż jeden dział‚.
7. Obniżona efektywność funkcjonowania organizacji - spowolnione procesy, błędne decyzje, chaotyczne działania, nieprzewidziane wypadki.
8. Zaniechanie niezbędnych dział‚ań - wynikające z niewiedzy.
9. Odpowiednie komórki nie rozwiązują problemów, które powinny, bo nie wiedzą o nich.
10. Decyzje podejmowane na podstawie plotek lub niepełnych informacji.


Personel i Zarzą…dzanie

 

Rafał Szczepanik - Personel i Zarzą…dzanie
Personel i Zarzą…dzanie


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.