zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Co drugi Polak zestresowany w pracy

Połowa Polaków odczuwa silny stres w pracy każdego dnia. Najbardziej zestresowane są kobiety, Zetki i osoby pracujące zdalnie. Do tego dochodzi brak wsparcia ze strony firm w zachowaniu równowagi między życiem prywatnym a zawodowym, na co skarży się co piąty pracownik. Co siódmy w ogóle nie identyfikuje się z wartościami firmy, w której pracuje. Chociaż ogólny obraz nie wygląda dramatycznie, 7 na 10 Polaków pozytywnie ocenia swój dobrostan, to szczegółowe dane ujawniają rosnące ryzyko wypalenia zawodowego wśród wielu grup pracowników.

3 na 10 pracowników nie ufa swojemu szefowi, a 4 na 10 rozważa odejście z pracy

Połowa zatrudnionych w Polsce doświadcza wysokiego poziomu stresu, a 4 na 10 nie czuje satysfakcji z obecnego miejsca pracy, tyle samo myśli o zmianie pracodawcy w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Co trzeci pracownik wierzy, że w tym czasie znajdzie nową pracę spełniającą jego oczekiwania. To tylko część wniosków z opublikowanego dziś raportu ManpowerGroup „Barometr Talentów 2025”, który analizuje kondycję pracowników w Polsce w oparciu o trzy kluczowe wskaźniki: wellbeing, satysfakcję z pracy oraz poczucie stabilizacji i pewności zawodowej.

Best Quality Employer 2025 - zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy

Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer, organizowanego przez Certyfikację Krajową. Celem inicjatywy jest uhonorowanie firm, które wyznaczają najwyższe standardy w zakresie polityki zatrudnienia, troski o rozwój pracowników oraz kultury organizacyjnej.

Budowanie długofalowych relacji z klientami

 

W naszych czasach długofalowość kojarzyć się może  z czymś archaicznym, staroświeckim i demode. Żyjemy szybko pod znakiem zmienności. Nie chcemy wiązać się na dłużej. Zmieniamy meble, sprzęty i partnerów. Kupowanie czegoś na lata czy do końca życia należy do poprzedniego stulecia. W wiązaniu się na dłużej widzimy zagrożenie osobistej wolności i autonomii. Tak zmienia się styl życia. Gdzie tu więc miejsce na budowanie długofalowych relacji?  Po co  to komu? I jak to robią? Spróbujmy odpowiedzieć na te pytania.

Relacje, fot. shutterstock Relacje, fot. shutterstock

Korzyści z  lojalności są niezaprzeczalne. Upraszczając, wiemy że mamy na kogo liczyć. Wiemy, na czym się oprzeć w prognozach i planach. półśrednio daje to poczucia bezpieczeństwa i stabilności, którego cały czas potrzebujemy. Dlatego firmy zabiegają o stałych klientów. Przypuszczalnie każdy z nas ma w portfelu jakąś lojalnościową kartę na punkty.  Oczywiście to nie jedyny sposób budowania lojalności klientów (choć w ostatnim czasie bardzo popularny). Sytuacja rynkowa jest na tyle skomplikowana, że wymaga wielu przemyślanych decyzji i nierzadko wyrafinowanych działań, jeśli firma chce cieszyć się gronem stałych, oddanych klientów . Co zatem robić?

 

Pierwszym bazowym krokiem jest podjęcie decyzji, czy i w jakim stopniu strategia sprzedaży  ma opierać się na jakości i trwałości relacji z klientami. Jeśli tak, niezbędne będą trzy kroki, które pomogą realizować strategię:

  1. Przejrzyj bazę swoich klientów. Którzy z nich są lojalnymi, a którzy kwalifikują się do innych kategorii? Definiując lojalność pamiętaj, że nie chodzi tylko o trwałość, ale i rentowność relacji. Skoncentruj się na poprawianiu swoich relacji z tymi, którzy potencjalnie mogą stać się rentownymi, długofalowymi partnerami.
  2. Staraj się zrozumieć, jak zmieniają się Twoi klienci i ich oczekiwania. A jak zmieniają się Twoi pracownicy sprzedaży, ich wiedza i umiejętności? Pamiętaj, że zmiany które wprowadzasz w sprzedaży powinny ostatecznie wiązać się z Twoimi klientami.
  3. Szukaj najlepszych praktyk, zarówno w swojej firmie jak i poza nią. Jak to robi konkurencja, co dzieje się w innych branżach? Szukaj rozwiązań w sposób kreatywny.

 

Ciekawym i skutecznym narzędziem, które służy do zarządzania długofalowymi relacjami z klientami jest mapa budowania relacji z klientem. Sam proces budowania relacji CRP(Customer Relationship Process) jest tym, czego doświadcza klient podczas kontaktów z przedstawicielami dostawcy. Ta sekwencja interakcji biznesowych między klientem a różnymi osobami, reprezentującymi dostawcą kształtuje pełne doświadczenie klienta i jego wyobrażenie o firmie. Mapując ten proces przenosimy środek ciężkości zainteresowań z cyklu sprzedaży i organizacji dostawcy na cykl zakupowy i punkt widzenia klienta. Daje to możliwość zidentyfikowania działań, które wpływają na lojalność klientów. To nie jedyny powód, dla którego organizacje decydują się na stworzenie mapy CRP. Umożliwia ona określenie i przeanalizowanie, gdzie i kiedy klient współdziała z różnymi pracownikami danej firmy. Pozwala ocenić jak działania, które podejmują pracownicy podczas tych kontaktów, mają się do oczekiwań klienta i jak można je usprawnić. Można również przeanalizować, co w adekwatnych sytuacjach oferuje konkurencja. Wreszcie mapa CRP pozwala zdefiniować w postaci standardów te działania, które klienci cenią najwyżej, a następnie wdrażać je w życie.

 

Organizacje, które dbają o długofalowe relacje z klientami mają do dyspozycji niezliczoną ilość koncepcji, strategii, praktyk, narzędzi, procedur i wskaźników,  które oferuje rynek. CRP pozwala spojrzeć na całość zagadnienia z lotu ptaka i dostrzec punkty najważniejsze, o których w gąszczu szczegółów czasami zapominamy.

 

AchieveGlobal

 

Agnieszka Piekarska - AchieveGlobal
AchieveGlobal


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.