zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Iluzja szefów: Pracownicy mniej zaangażowani, niż sądzą menedżerowie

Ponad połowa szefów uważa, że ich ludzie są w pełni zaangażowani, tymczasem tylko 32% pracowników to potwierdza, a 45% przyznaje się do braku motywacji – wynika z dziś opublikowanego raportu Right Management Talent Solutions „The Career Equation: What Attracts Talent Isn’t What Keeps Them”. Badanie pokazuje, że liderzy przeceniają poziom zaangażowania pracowników i nie dostrzegają prawdziwych czynników decydujących o ich lojalności. W Europie wciąż najważniejszym elementem przyciągającym talenty pozostają wynagrodzenie i benefity, ale tym, co ich najbardziej motywuje jest dopasowanie do zespołu i kultury organizacyjnej. Więcej w raporcie.

Budowanie długofalowych relacji z klientami

 

W naszych czasach długofalowość kojarzyć się może  z czymś archaicznym, staroświeckim i demode. Żyjemy szybko pod znakiem zmienności. Nie chcemy wiązać się na dłużej. Zmieniamy meble, sprzęty i partnerów. Kupowanie czegoś na lata czy do końca życia należy do poprzedniego stulecia. W wiązaniu się na dłużej widzimy zagrożenie osobistej wolności i autonomii. Tak zmienia się styl życia. Gdzie tu więc miejsce na budowanie długofalowych relacji?  Po co  to komu? I jak to robią? Spróbujmy odpowiedzieć na te pytania.

Relacje, fot. shutterstock Relacje, fot. shutterstock

Korzyści z  lojalności są niezaprzeczalne. Upraszczając, wiemy że mamy na kogo liczyć. Wiemy, na czym się oprzeć w prognozach i planach. półśrednio daje to poczucia bezpieczeństwa i stabilności, którego cały czas potrzebujemy. Dlatego firmy zabiegają o stałych klientów. Przypuszczalnie każdy z nas ma w portfelu jakąś lojalnościową kartę na punkty.  Oczywiście to nie jedyny sposób budowania lojalności klientów (choć w ostatnim czasie bardzo popularny). Sytuacja rynkowa jest na tyle skomplikowana, że wymaga wielu przemyślanych decyzji i nierzadko wyrafinowanych działań, jeśli firma chce cieszyć się gronem stałych, oddanych klientów . Co zatem robić?

 

Pierwszym bazowym krokiem jest podjęcie decyzji, czy i w jakim stopniu strategia sprzedaży  ma opierać się na jakości i trwałości relacji z klientami. Jeśli tak, niezbędne będą trzy kroki, które pomogą realizować strategię:

  1. Przejrzyj bazę swoich klientów. Którzy z nich są lojalnymi, a którzy kwalifikują się do innych kategorii? Definiując lojalność pamiętaj, że nie chodzi tylko o trwałość, ale i rentowność relacji. Skoncentruj się na poprawianiu swoich relacji z tymi, którzy potencjalnie mogą stać się rentownymi, długofalowymi partnerami.
  2. Staraj się zrozumieć, jak zmieniają się Twoi klienci i ich oczekiwania. A jak zmieniają się Twoi pracownicy sprzedaży, ich wiedza i umiejętności? Pamiętaj, że zmiany które wprowadzasz w sprzedaży powinny ostatecznie wiązać się z Twoimi klientami.
  3. Szukaj najlepszych praktyk, zarówno w swojej firmie jak i poza nią. Jak to robi konkurencja, co dzieje się w innych branżach? Szukaj rozwiązań w sposób kreatywny.

 

Ciekawym i skutecznym narzędziem, które służy do zarządzania długofalowymi relacjami z klientami jest mapa budowania relacji z klientem. Sam proces budowania relacji CRP(Customer Relationship Process) jest tym, czego doświadcza klient podczas kontaktów z przedstawicielami dostawcy. Ta sekwencja interakcji biznesowych między klientem a różnymi osobami, reprezentującymi dostawcą kształtuje pełne doświadczenie klienta i jego wyobrażenie o firmie. Mapując ten proces przenosimy środek ciężkości zainteresowań z cyklu sprzedaży i organizacji dostawcy na cykl zakupowy i punkt widzenia klienta. Daje to możliwość zidentyfikowania działań, które wpływają na lojalność klientów. To nie jedyny powód, dla którego organizacje decydują się na stworzenie mapy CRP. Umożliwia ona określenie i przeanalizowanie, gdzie i kiedy klient współdziała z różnymi pracownikami danej firmy. Pozwala ocenić jak działania, które podejmują pracownicy podczas tych kontaktów, mają się do oczekiwań klienta i jak można je usprawnić. Można również przeanalizować, co w adekwatnych sytuacjach oferuje konkurencja. Wreszcie mapa CRP pozwala zdefiniować w postaci standardów te działania, które klienci cenią najwyżej, a następnie wdrażać je w życie.

 

Organizacje, które dbają o długofalowe relacje z klientami mają do dyspozycji niezliczoną ilość koncepcji, strategii, praktyk, narzędzi, procedur i wskaźników,  które oferuje rynek. CRP pozwala spojrzeć na całość zagadnienia z lotu ptaka i dostrzec punkty najważniejsze, o których w gąszczu szczegółów czasami zapominamy.

 

AchieveGlobal

 

Agnieszka Piekarska - AchieveGlobal
AchieveGlobal


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.