zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Co drugi Polak zestresowany w pracy

Połowa Polaków odczuwa silny stres w pracy każdego dnia. Najbardziej zestresowane są kobiety, Zetki i osoby pracujące zdalnie. Do tego dochodzi brak wsparcia ze strony firm w zachowaniu równowagi między życiem prywatnym a zawodowym, na co skarży się co piąty pracownik. Co siódmy w ogóle nie identyfikuje się z wartościami firmy, w której pracuje. Chociaż ogólny obraz nie wygląda dramatycznie, 7 na 10 Polaków pozytywnie ocenia swój dobrostan, to szczegółowe dane ujawniają rosnące ryzyko wypalenia zawodowego wśród wielu grup pracowników.

3 na 10 pracowników nie ufa swojemu szefowi, a 4 na 10 rozważa odejście z pracy

Połowa zatrudnionych w Polsce doświadcza wysokiego poziomu stresu, a 4 na 10 nie czuje satysfakcji z obecnego miejsca pracy, tyle samo myśli o zmianie pracodawcy w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Co trzeci pracownik wierzy, że w tym czasie znajdzie nową pracę spełniającą jego oczekiwania. To tylko część wniosków z opublikowanego dziś raportu ManpowerGroup „Barometr Talentów 2025”, który analizuje kondycję pracowników w Polsce w oparciu o trzy kluczowe wskaźniki: wellbeing, satysfakcję z pracy oraz poczucie stabilizacji i pewności zawodowej.

Best Quality Employer 2025 - zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy

Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer, organizowanego przez Certyfikację Krajową. Celem inicjatywy jest uhonorowanie firm, które wyznaczają najwyższe standardy w zakresie polityki zatrudnienia, troski o rozwój pracowników oraz kultury organizacyjnej.

Być jak Richard Branson

Aby stworzy㇠doskonały wizerunek szefa, trzeba porzuci㇠fał‚szywą… skromność. I mie㇠sukcesy, by móc o nich głośno mówić‡.
Dariusz Baran. Fot. Darek Iwański Dariusz Baran. Fot. Darek Iwański

Wyniki firmy świadczą o menedżerze - głosi żelazna zasada. I chociaż trudno się z nią nie zgodzić‡, nie sposób nie przyznać racji innemu stwierdzeniu: bez skutecznego komunikowania o sukcesach, klienci, partnerzy - a także potencjalni pracodawcy - mogą najlepszego nawet menedżera po prostu nie zauważyć‡.
- PR traktują jako integralną czꙶć swoich obowią…zków - przyznaje Józef Wancer, prezes Banku BPH i definiuje najważniejsze zadania szefa w zakresie kreowania wizerunku: - Ważne, aby komunikowanie było oparte na faktach, realnie istniejących zdarzeniach. Warto jednak mówi㇠wtedy, gdy ma się coś ważnego do przekazania, ponieważ istnienie w mediach dla samego
istnienia nie ma sensu.

Firmę™ ocenia się przez pryzmat szefa

Mariusz Dąbrowski, dyrektor generalny Whirpoola na Polske i kraje bał‚tyckie, a wcześ›niej dyrektor sprzedaży w Unileverze Polska, długo zastanawia się nad odpowiedzią na pytanie, czy bez dział‚ań z zakresu osobistego PR osią…gnął‚by obecną… pozycję™ zawodową.
- Mam nadzieję, że tak, ale z pewnością… trwałoby to dłużej - mówi.
Z kolei Dariusz Baran, prezes polskiego oddział‚u firmy informatycznej Atos Orgin (odpowiada mię™dzy innymi za obsługą IT igrzysk olimpijskich w Pekinie), przywoł‚uje znane przysłowie "jaki pan, taki kram":
- Firmę ocenia się i podejmuje decyzję o współpracy z nią… właśnie przez pryzmat stojącego na jej czele menedżera.
Przecież, jak przypomina Adam H. Pustelnik, dyrektor generalny Genworth Financial Polska, przedsiębiorstwo nigdy nie jest bezosobowym tworem; rynek utożsamia je z szefem. I dlatego jego koncern, wchodzą…c do Polski, już na starcie swoją strategię komunikowania się z otoczeniem oparł‚ na pozycji Pustelnika w branży ubezpieczeniowej. Plan dział‚ań„ PR zakładał‚, że bę™dzie się on pojawiać‚ możliwie często w mediach i wypowiadać na tematy związane z ubezpieczeniami pł‚atności.
Przyję™cie takiej właśnie strategii wynikało z przekonania, że nawet najbardziej znana zachodnia korporacja nie zdobę™dzie miejsca na lokalnym rynku, jeś›li nie reprezentuje jej wyrazisty i ceniony przez niego menedżer. Nie zastąpią go nawet najlepiej dopracowane korporacyjne procedury i zasady, bowiem - jak słusznie zauważa Pustelnik - wielkie nazwiska globalnego biznesu pamię™tamy nie dlatego, iż ś›ciśle przestrzegał‚y procedur, ale dlatego że wyrazią›cie odcisn곂y swoje pię™tno na organizacji. Mówią…c wprost: jedna marka to Microsoft, a druga - Bill Gates. Co jednak robić, by by㇠postrzeganym w taki sposób?

O sukcesach trzeba mówić

Istnieją przedsięwzię™cia, w których określenie "menedżer jest twarzą firmy" można traktować dosłownie. Wie coś o tym Joanna Szendzielorz, prowadząca polski oddział‚ francuskiego L.E.A. Futur, produkującego preparaty dermatologii estetycznej.
- Medycyna estetyczna zajmuje się udoskonalaniem wyglądu, dlatego też od menedżerów w tej branży wymaga się nie tylko zdolności komunikacyjnych, ale i bycia liderem opinii w kwestiach związanych z wizerunkiem - wyjaś›nia. Osoby, z którymi współpracuje Joanna Szendzielorz, oczekują… od niej określonego image’u: osoby zadbanej i aktywnej. Tyle że, jak sama przyznaje, nawet w jej branży sam wygląd to nie wszystko. Liczą… się także kompetencje i dotychczasowe sukcesy zawodowe.
Zdaniem Adama Sanockiego z firmy Compress, który odpowiada za wizerunek szefa Atos Orgin, dobry oraz skuteczny PR to po prostu taki, który podkreśla zarówno twarde, jak i miękkie umieję™tnoś›ci prezesa.
Brzmi dobrze, jednak w rzeczywistości nie jest to wcale takie proste. Choćby z racji naszej mentalności. Zdaniem Eryka Mistewicza, specjalisty od wizerunku, polski menedżer tym różni się od zachodniego kolegi, że nazbyt daleko posunię™ta skromność nie pozwala mu chwali㇠się swoimi osią…gnię™ciami a nawet o nich mówić: head-hunterom, członkom rad nadzorczych konkurencyjnych firm, ale także i własnej radzie. Tymczasem w każdej korporacji jest wielu ś›wietnych menedżerów marzących o awansie na stanowisko na przykł‚ad szefa regionu, lecz posadę™ obejmuje tylko jeden - z reguły właśnie ten, który potrafił wytworzy㇠wokół siebie aurą™ czł‚owieka sukcesu.
- Niestety, w Polsce wcią…ż pokutuje zasada "tisze jediesz, dalsze budiesz" - ubolewa Mistewicz i uczula, że jeś›li prezes zdecydował‚ się już na budowanie wizerunku, to nie powinien przy tym zapominać o znaczeniu pozostałych pracowników. To zwykle także ludzie ambitni i mogą nie wybaczy㇠prezesowi promowania się ich kosztem. A on sam zyskuje w ten sposób kolejny plus - wizerunek szefa, który podkreśla: to nie mój sukces, ale całego zespoł‚u.
Kwestia ile prezesa, a ile firmy w strategii PR, to nieustanny dylemat ekspertów od wizerunku.
- Top menedżer jest nieodłącznie związany z przedsiębiorstwem, zatem granica pomię™dzy kreowaniem jego osoby a promowaniem firmy jest bardzo krucha - przyznaje Adam Sanocki. - Na pewno naturalnie wyznacza ją… charyzma szefa, a także charakter, historia i status własnościowy firmy.
W zwią…zku z tym inaczej promuje się prezesa w spółkach rodzinnych (gdzie często obowiązuje zasada - by sparafrazować króla Ludwika XIV - "firma to ja"), w inny sposób w gigantach biznesu, rządzonych przez szefów-charyzmatyków, a jeszcze inaczej w korporacjach, w których zarząd zmienia się relatywnie często, więc wizerunek szefa jest tak naprawdą na drugim planie.
- Wszystko zależy od kultury organizacyjnej, którą…, zanim zacznie się działania związane z szefem, należy dobrze poznać - konkluduje Adam Sanocki.
- Granicą mię™dzy promowaniem menedżera a firmy wyznacza to, co służy zarówno jemu, jak i jej, i co jednocześnie nie stanowi powodu uszczypliwości (wobec prezesa) ani nie obniża wartości przedsiębiorstwa - uzupełnia Mistewicz.


Manager Magazin

 

Krzysztof Garski - Manager Magazin
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.