zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Iluzja szefów: Pracownicy mniej zaangażowani, niż sądzą menedżerowie

Ponad połowa szefów uważa, że ich ludzie są w pełni zaangażowani, tymczasem tylko 32% pracowników to potwierdza, a 45% przyznaje się do braku motywacji – wynika z dziś opublikowanego raportu Right Management Talent Solutions „The Career Equation: What Attracts Talent Isn’t What Keeps Them”. Badanie pokazuje, że liderzy przeceniają poziom zaangażowania pracowników i nie dostrzegają prawdziwych czynników decydujących o ich lojalności. W Europie wciąż najważniejszym elementem przyciągającym talenty pozostają wynagrodzenie i benefity, ale tym, co ich najbardziej motywuje jest dopasowanie do zespołu i kultury organizacyjnej. Więcej w raporcie.

Motywacje polskich menedżerów

Rodzimych menedżerów najbardziej motywuje pieniądz, ale głównym powodem, dla którego odchodzą z firmy jest brak satysfakcji z wykonywanej pracy.
Fot. Shutterstock Fot. Shutterstock

Rozległ‚a wiedza, ogrom obowiązków, duża odpowiedzialność i stres - to charakterystyczne cechy najczęściej opisujące pracę dyrektora. Wszystko to jest jednak poparte bogatym pakietem bonusów i dobrym uposażeniem. Wedł‚ug Raportu Płacowego Test Advisory Group z wiosny 2008 roku, ś›rednia płaca całkowita na stanowisku dyrektorskim w Polsce wynosiła 15 913 zł.

Zachęty dla dyrektorów

Wyniki Analizy Fluktuacji Pracowników z jesieni 2007 roku wskazały, że głównym powodem odchodzenia z firmy w przypadku osób na stanowiskach dyrektorskich jest brak satysfakcji z wykonywanej pracy (33%). Kolejne przyczyny rozstań z firmą to: zbyt dużo obowiązków i niezadowalające warunki pracy.
W ramach programów motywacyjnych dyrektorzy najczęściej mogą liczy㇠na szkolenia merytoryczne i częściej, niż inne grupy pracownicze, mogą szkolić się za granicą.
Z umieję™tnoś›ci miękkich najczęściej są… szkoleni dyrektorzy ds. personalnych (72%), dyrektorzy zakładów (72%), dyrektorzy ds. produkcji (69%), dyrektorzy dział‚u informatyki (69%), dyrektorzy sprzedaży (53%) i dyrektorzy marketingu (53%).
Szkolenia merytoryczne najczęściej przechodzą dyrektorzy ds. personalnych (78%), dyrektorzy ds. produkcji (74%), dyrektorzy zakładów (72%), dyrektorzy finansowi (58%), dyrektorzy sprzedaży (54%), dyrektorzy ds. informatyki (46%) oraz dyrektorzy marketingu (40%).

Propozycje dla kierowników

śšrednia płaca całkowita na stanowiskach kierowniczych w Polsce w 2007 roku wyniosła 8 716 zł. Zajmujący je menedżerowie, podobnie jak dyrektorzy, mogli liczy㇠również na bogaty pakiet dodatków pozapłacowych, w tym przede wszystkim na szkolenia.
Do liderów szkoleń merytorycznych należÄ…: kierownik dział‚u personalnego (79%), kierownik dział‚u produkcji (78%), kierownik dział‚u obsługi klienta (69%), kierownik dział‚u sprzedaży (62%), kierownik dział‚u finansowego (57%) i kierownik dział‚u marketingu (50%).
Ze szkoleń niemerytorycznych najczęściej korzystali: kierownik dział‚u produkcji (73%), kierownik dział‚u personalnego (73%), oraz kierownicy dział‚u informatyki (69%), dział‚u finansowego (62%), dział‚u sprzedaży (55%) i dział‚u obsługi klienta (49%).

Nie tylko szkolenia

Najczęściej stosowanymi bonusami na stanowiskach dyrektorskich i kierowniczych są: telefon komórkowy, laptop i samochód służbowy.
Na dodatki o charakterze socjalnym, takie jak: opieka medyczna, dopłaty do sportu i rekreacji może liczy㇠znacznie mniejszy procent osób. są… to instrumenty, które dyrektorom i kierownikom ułatwiają życie, a firmie przynoszą korzyść, jednak firmy rzadziej stosują je jako formę docenienia pracownika.
Nad motywowaniem pozafinansowym można zastanawiać się tylko wtedy, gdy spełnione są… oczekiwania finansowe pracowników. Warto zwrócić uwagę™ na takie elementy, jak chociażby badania nastrojów, integracja oraz komunikacja wewnę™trzna. Często takie niematerialne aspekty są… równie motywujące.

Jak menedżerowie motywują podwładnych?

Do najczęściej stosowanych dodatków zaliczają się™: samochód służbowy, telefon komórkowy oraz czꙶ›ciowo refundowane posiłki, tuż za nimi: dopłaty do sportu i rekreacji.
Coraz częściej wykorzystywanym narzę™dziem służÄ…cym motywacji stają się szkolenia integracyjne oraz treningi team-building. Menedżerowie przekonują się, że przyczyniaja się one do zwię™kszenie efektywności firmy, poprawy stosunków interpersonalnych w zespole, redukują stres, a pracownicy postrzegają je jako nagrodę. 39% firm uczestniczących w badaniu Advisory Group Test HR przyznaje, że już taką formę motywacji stosuje. Przewidywania są… optymistyczne - trend ten bę™dzie się rozwijał.

Opracowane na podstawie Raportu Płacowego Advisory Group Test, wiosna 2008


Advisory Group Test Human Resources

 

Dominika Mamro - Advisory Group Test Human Resources
Advisory Group Test Human Resources


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.