zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zaprasza na IT Picnic w Warszawie: rozmowy o technologii pod gołym niebem, strefa LinkedIn i networking

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez międzynarodową markę technologiczną SOFTSWISS – bezpłatne popołudnie dla społeczności IT i nie tylko. Uczestnicy mogą liczyć na krótkie wystąpienia ekspertów, networking nad Wisłą oraz specjalną strefę partnera wydarzenia – LinkedIn. Wymagana jest wcześniejsza rejestracja, aby otrzymać kupon na darmową lemoniadę i opaskę wstępu.

Co drugi Polak zestresowany w pracy

Połowa Polaków odczuwa silny stres w pracy każdego dnia. Najbardziej zestresowane są kobiety, Zetki i osoby pracujące zdalnie. Do tego dochodzi brak wsparcia ze strony firm w zachowaniu równowagi między życiem prywatnym a zawodowym, na co skarży się co piąty pracownik. Co siódmy w ogóle nie identyfikuje się z wartościami firmy, w której pracuje. Chociaż ogólny obraz nie wygląda dramatycznie, 7 na 10 Polaków pozytywnie ocenia swój dobrostan, to szczegółowe dane ujawniają rosnące ryzyko wypalenia zawodowego wśród wielu grup pracowników.

3 na 10 pracowników nie ufa swojemu szefowi, a 4 na 10 rozważa odejście z pracy

Połowa zatrudnionych w Polsce doświadcza wysokiego poziomu stresu, a 4 na 10 nie czuje satysfakcji z obecnego miejsca pracy, tyle samo myśli o zmianie pracodawcy w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Co trzeci pracownik wierzy, że w tym czasie znajdzie nową pracę spełniającą jego oczekiwania. To tylko część wniosków z opublikowanego dziś raportu ManpowerGroup „Barometr Talentów 2025”, który analizuje kondycję pracowników w Polsce w oparciu o trzy kluczowe wskaźniki: wellbeing, satysfakcję z pracy oraz poczucie stabilizacji i pewności zawodowej.

Best Quality Employer 2025 - zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy

Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer, organizowanego przez Certyfikację Krajową. Celem inicjatywy jest uhonorowanie firm, które wyznaczają najwyższe standardy w zakresie polityki zatrudnienia, troski o rozwój pracowników oraz kultury organizacyjnej.

Motywacje polskich menedżerów

Rodzimych menedżerów najbardziej motywuje pieniądz, ale głównym powodem, dla którego odchodzą z firmy jest brak satysfakcji z wykonywanej pracy.
Fot. Shutterstock Fot. Shutterstock

Rozległ‚a wiedza, ogrom obowiązków, duża odpowiedzialność i stres - to charakterystyczne cechy najczęściej opisujące pracę dyrektora. Wszystko to jest jednak poparte bogatym pakietem bonusów i dobrym uposażeniem. Wedł‚ug Raportu Płacowego Test Advisory Group z wiosny 2008 roku, ś›rednia płaca całkowita na stanowisku dyrektorskim w Polsce wynosiła 15 913 zł.

Zachęty dla dyrektorów

Wyniki Analizy Fluktuacji Pracowników z jesieni 2007 roku wskazały, że głównym powodem odchodzenia z firmy w przypadku osób na stanowiskach dyrektorskich jest brak satysfakcji z wykonywanej pracy (33%). Kolejne przyczyny rozstań z firmą to: zbyt dużo obowiązków i niezadowalające warunki pracy.
W ramach programów motywacyjnych dyrektorzy najczęściej mogą liczy㇠na szkolenia merytoryczne i częściej, niż inne grupy pracownicze, mogą szkolić się za granicą.
Z umieję™tnoś›ci miękkich najczęściej są… szkoleni dyrektorzy ds. personalnych (72%), dyrektorzy zakładów (72%), dyrektorzy ds. produkcji (69%), dyrektorzy dział‚u informatyki (69%), dyrektorzy sprzedaży (53%) i dyrektorzy marketingu (53%).
Szkolenia merytoryczne najczęściej przechodzą dyrektorzy ds. personalnych (78%), dyrektorzy ds. produkcji (74%), dyrektorzy zakładów (72%), dyrektorzy finansowi (58%), dyrektorzy sprzedaży (54%), dyrektorzy ds. informatyki (46%) oraz dyrektorzy marketingu (40%).

Propozycje dla kierowników

śšrednia płaca całkowita na stanowiskach kierowniczych w Polsce w 2007 roku wyniosła 8 716 zł. Zajmujący je menedżerowie, podobnie jak dyrektorzy, mogli liczy㇠również na bogaty pakiet dodatków pozapłacowych, w tym przede wszystkim na szkolenia.
Do liderów szkoleń merytorycznych należÄ…: kierownik dział‚u personalnego (79%), kierownik dział‚u produkcji (78%), kierownik dział‚u obsługi klienta (69%), kierownik dział‚u sprzedaży (62%), kierownik dział‚u finansowego (57%) i kierownik dział‚u marketingu (50%).
Ze szkoleń niemerytorycznych najczęściej korzystali: kierownik dział‚u produkcji (73%), kierownik dział‚u personalnego (73%), oraz kierownicy dział‚u informatyki (69%), dział‚u finansowego (62%), dział‚u sprzedaży (55%) i dział‚u obsługi klienta (49%).

Nie tylko szkolenia

Najczęściej stosowanymi bonusami na stanowiskach dyrektorskich i kierowniczych są: telefon komórkowy, laptop i samochód służbowy.
Na dodatki o charakterze socjalnym, takie jak: opieka medyczna, dopłaty do sportu i rekreacji może liczy㇠znacznie mniejszy procent osób. są… to instrumenty, które dyrektorom i kierownikom ułatwiają życie, a firmie przynoszą korzyść, jednak firmy rzadziej stosują je jako formę docenienia pracownika.
Nad motywowaniem pozafinansowym można zastanawiać się tylko wtedy, gdy spełnione są… oczekiwania finansowe pracowników. Warto zwrócić uwagę™ na takie elementy, jak chociażby badania nastrojów, integracja oraz komunikacja wewnę™trzna. Często takie niematerialne aspekty są… równie motywujące.

Jak menedżerowie motywują podwładnych?

Do najczęściej stosowanych dodatków zaliczają się™: samochód służbowy, telefon komórkowy oraz czꙶ›ciowo refundowane posiłki, tuż za nimi: dopłaty do sportu i rekreacji.
Coraz częściej wykorzystywanym narzę™dziem służÄ…cym motywacji stają się szkolenia integracyjne oraz treningi team-building. Menedżerowie przekonują się, że przyczyniaja się one do zwię™kszenie efektywności firmy, poprawy stosunków interpersonalnych w zespole, redukują stres, a pracownicy postrzegają je jako nagrodę. 39% firm uczestniczących w badaniu Advisory Group Test HR przyznaje, że już taką formę motywacji stosuje. Przewidywania są… optymistyczne - trend ten bę™dzie się rozwijał.

Opracowane na podstawie Raportu Płacowego Advisory Group Test, wiosna 2008


Advisory Group Test Human Resources

 

Dominika Mamro - Advisory Group Test Human Resources
Advisory Group Test Human Resources


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.