zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Iluzja szefów: Pracownicy mniej zaangażowani, niż sądzą menedżerowie

Ponad połowa szefów uważa, że ich ludzie są w pełni zaangażowani, tymczasem tylko 32% pracowników to potwierdza, a 45% przyznaje się do braku motywacji – wynika z dziś opublikowanego raportu Right Management Talent Solutions „The Career Equation: What Attracts Talent Isn’t What Keeps Them”. Badanie pokazuje, że liderzy przeceniają poziom zaangażowania pracowników i nie dostrzegają prawdziwych czynników decydujących o ich lojalności. W Europie wciąż najważniejszym elementem przyciągającym talenty pozostają wynagrodzenie i benefity, ale tym, co ich najbardziej motywuje jest dopasowanie do zespołu i kultury organizacyjnej. Więcej w raporcie.

Najczestsze błędy kobiet sukcesu

Czego menedżerki powinny się wystrzegać - radzi Beata Sztobryn, prezes zarządu firmy szkoleniowo-doradczej Cefali.
Beata Sztobryn. Fot. PR Beata Sztobryn. Fot. PR

Czego przede wszystkim uczy pani zapracowane menedżerki?

Otwieram im oczy. Uświadamiam im, że goniąc za rzeczami, tracą z pola widzenia to co najważniejsze: rodzinę, miłość, przyjaźĹ„. Każda z nas powinna zadać sobie dwa pytania. Pierwsze: na czym się oprę, gdy stracę pracę?; drugie: co zrobię, jak wszystko już osiągnę? Poczucie wartości budowane wyłącznie na sukcesach zawodowych jest - jeś›li idzie o kobiety - nietrwałe. Bo gdzie zacumujemy w razie sztormu?

To chyba nic nowego?

No właśnie! Ta oczywistość bywa dla kobiet biznesu prawdziwym objawieniem. są… tak zabiegane i zmęczone, że nie wychwytują sygnałów SOS, jakie wysyłają im bliscy. Wpadają w spiralę. Rodzina ma pretensje, że nie ma ich w domu, więc one siedzą w pracy jeszcze dłużej, ponieważ nie chcą tych wymówek słysze㇠lub liczą na wyrozumiał‚ość. Wydaje im się, że zaniedbane kontakty nadrobią później. Nie nadrobią. Bliskości nie da się niczym zastąpić.

Jak długo można w ten sposób przeciągać strunę?

Tylko chwilę. Kryzys w rodzinie bywa dla kobiety sukcesu wielkim zaskoczeniem. "Jak to?! Przecież tak się starałam". Znam to z własnego doświadczenia. Po dwudziestu latach małżeństwa odszedł ode mnie mąż. Dziś mu się nie dziwię. Tak skupiłam się na robieniu kariery, że w domu byłam gościem. Każda pustka szybko się zagospodaruje. Zastąpiła mnie kobieta może nie tak przedsiębiorcza, ale mniej zapracowana, która miał‚a dla niego czas. W dodatku prawie równocześnie zwolniono mnie z pracy i zmarł mi tata.

Załamała się pani?

Powinnam się była zamienić we sfrustrowaną babę, ale zmartwychwstałam dość szybko. I to wcale nie dzię™ki pracy, której z takim poł›więceniem się oddawałam. Odbudowałam poczucie wartości, opierając się na trzech życiowych rolach - byciu matką, córką i kobietą.

Jaki błąd najczęściej popełniaja kobiety sukcesu?

Mylą role. Coś im nie pójdzie w pracy, więc wracają do domu i dokonują rzezi niewiniątek. Tymczasem mąż nie chce mie㇠przy boku dynamicznej pani prezes, tylko czułą żonę. Dzieci czekają na fajną, wyluzowaną mamę. Nie ma wyjścia. Na progu trzeba wcisnąć przycisk "delete" i zapomnie㇠o karierze. Dajmy bliskim nasz czas. Ciepło, zrozumienie, spojrzenie prosto w oczy. W tym nikt nas nie zastąpi. Zwrotnie otrzymamy to samo. Za sprzątanie, pranie i gotowanie można zapł‚acić.

Ale taka superwoman też czasami ma dość. Na kogo może liczyć‡?

Na siebie i na tych, o których nie zapomniała w biegu. A jak ich zaniedbała, to tylko na siebie. Eisenhower dzielił rzeczy na ważne i pilne. Z moich obserwacji wynika, że menedżerki do spraw "ważnych i niepilnych" przesuwają mię™dzy innymi własne zdrowie, dom, dzieci, osamotnionych rodziców i kontakty z przyjaciółmi. Dobrze zarzą…dzany zespół nawet przez tydzień powinien się obejść bez lidera. Wiele zadań w pracy można delegować. Natomiast roli matki czy córki - nie.

Manager Magazin, Numer 3 (38), Marzec 2008


Manager Magazin

 

Joanna Machajska - Manager Magazin
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.