zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Iluzja szefów: Pracownicy mniej zaangażowani, niż sądzą menedżerowie

Ponad połowa szefów uważa, że ich ludzie są w pełni zaangażowani, tymczasem tylko 32% pracowników to potwierdza, a 45% przyznaje się do braku motywacji – wynika z dziś opublikowanego raportu Right Management Talent Solutions „The Career Equation: What Attracts Talent Isn’t What Keeps Them”. Badanie pokazuje, że liderzy przeceniają poziom zaangażowania pracowników i nie dostrzegają prawdziwych czynników decydujących o ich lojalności. W Europie wciąż najważniejszym elementem przyciągającym talenty pozostają wynagrodzenie i benefity, ale tym, co ich najbardziej motywuje jest dopasowanie do zespołu i kultury organizacyjnej. Więcej w raporcie.

Przyjacielu, znajdź mi pracę

 

Od wieków wiadomo, że dzię™ki kontaktom można znaleźć‡ pracę™, uzyskać informacje i zrobi㇠interes. W dzisiejszych czasach zjawisko to podbija biznes pod szyldem networkingu.

Pielęgnowanie kontaktów, nawią…zywane znajomości z jak najszerszymi kręgami przedsiębiorców z różnych branż - oto czym jest networking. - Networking to wzajemne relacje i wymiana informacji. Nie odnosi się jedynie do rynku pracy, ale do biznesu w ogóle. Wzajemne rekomendacje, dzielenie się wiedzą… czy konkretną… pomocą - to główne zał‚ożenia tego nurtu - komentuje Magdalena Witek z Sedlak & Sedlak.

 

Wirtualnym przykł‚adem budowania sieci kontaktów mogą… by㇠coraz popularniejsze portale społ‚ecznościowe - zwłaszcza te skupione wokół biznesu i rozwoju kariery zawodowej. Ponad 200 serwisów powstało tylko po to, aby wprowadzać w życie idee networkingu. Rekruterzy często podkreślają ich dużą… rolę™ w procesie szukania pracy oraz nawiązywania kontaktów, zarówno z headhunterami, jak i osobami z interesujących branż.

 

Jednak nawet w dobie Internetu wielu profesjonalistów preferuje osobisty kontakt. Poznać, zobaczy㇠na własne oczy, uś›cisnąć‡ dł‚oń„, wymieni㇠się wizytówkami - a więc tzw. schmoozing. W nawiązywaniu kontaktów przydatne są… konferencje, prelekcje czy szkolenia - wszystkie miejsca jest pojawia się szansa na spotkanie nowych ludzi. Coraz częściej powstają… też "profesjonalne" grupy networkingowe. Specjaliś›ci radzą… by na takich wydarzeniach by㇠aktywnym i zaopatrzonym w wizytówki. - Skuteczność networkingu opiera się na rozmowie. Jeśli przy okazji konferencji czy szkolenia, jesteśmy wycofani lub przestraszeni, nie ma mowy o skutecznym nawią…zywaniu kontaktów - ocenia Witek.

 

Networking to idealne narzę™dzie do poszukiwania pracy. Zakłada on odejś›cie od całodziennego przeglądania ogł‚oszeń na rzecz bezpoł›redniego nawią…zywania kontaktów. Networkingu nie należy myli㇠z nepotyzmem, a więc faworyzowaniu członków rodziny podczas obsadzania stanowisk. "Pozytywne" polecanie hoł‚duje zasadzie win to win, opierającą… się na wzajemnych korzyściach. Znamy kogoś›; wiemy, jakie ma osią…gnię™cia; wiemy, jak się z nim pracuje lub mamy na jego temat opinią od innych osób. Polecając daną osobę™, po czꙶ›ci bierze się za nią… odpowiedzialność. Dlatego z takich kandydatur najchętniej się korzysta, bo są… to osoby rekomendowane, a wiadomo - nie rekomenduje się osoby, co do której są… wątpliwości, że mogłaby nie spełni㇠określonych oczekiwań lub zawieść. Z tym, że jeżeli ktoś nie ma kompetencji, to go w biznesie nikt nie zatrudni. I żadne kontakty tu nie pomogą.

 

Jak znaleźć‡ pracę dzię™ki sieci kontaktów? Jak wygląda networking w biznesie? Na te i inne pytanie znajdą… Pań„stwo odpowiedzi w artykule "Networking - niech ktoś otworzy drzwi za ciebie" na portalu rynekpracy.pl

 

Redakcja rynekpracy.pl

 

rynekpracy.pl

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.