zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Przyjazna atmosfera to podstawa – tak deklaruje 4 na 10 pracowników

Co dziesiąty Polak nie lubi swojej pracy, a co trzeci chce ją zmienić w ciągu najbliższego roku. Nie chodzi jednak tylko o pieniądze. Ten smutny obraz mogłyby zmienić ciekawe dodatki pozapłacowe, więcej dni wolnych i większa elastyczność w zakresie czasu i miejsca pracy.

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

Przyjacielu, znajdź mi pracę

 

Od wieków wiadomo, że dzię™ki kontaktom można znaleźć‡ pracę™, uzyskać informacje i zrobi㇠interes. W dzisiejszych czasach zjawisko to podbija biznes pod szyldem networkingu.

Pielęgnowanie kontaktów, nawią…zywane znajomości z jak najszerszymi kręgami przedsiębiorców z różnych branż - oto czym jest networking. - Networking to wzajemne relacje i wymiana informacji. Nie odnosi się jedynie do rynku pracy, ale do biznesu w ogóle. Wzajemne rekomendacje, dzielenie się wiedzą… czy konkretną… pomocą - to główne zał‚ożenia tego nurtu - komentuje Magdalena Witek z Sedlak & Sedlak.

 

Wirtualnym przykł‚adem budowania sieci kontaktów mogą… by㇠coraz popularniejsze portale społ‚ecznościowe - zwłaszcza te skupione wokół biznesu i rozwoju kariery zawodowej. Ponad 200 serwisów powstało tylko po to, aby wprowadzać w życie idee networkingu. Rekruterzy często podkreślają ich dużą… rolę™ w procesie szukania pracy oraz nawiązywania kontaktów, zarówno z headhunterami, jak i osobami z interesujących branż.

 

Jednak nawet w dobie Internetu wielu profesjonalistów preferuje osobisty kontakt. Poznać, zobaczy㇠na własne oczy, uś›cisnąć‡ dł‚oń„, wymieni㇠się wizytówkami - a więc tzw. schmoozing. W nawiązywaniu kontaktów przydatne są… konferencje, prelekcje czy szkolenia - wszystkie miejsca jest pojawia się szansa na spotkanie nowych ludzi. Coraz częściej powstają… też "profesjonalne" grupy networkingowe. Specjaliś›ci radzą… by na takich wydarzeniach by㇠aktywnym i zaopatrzonym w wizytówki. - Skuteczność networkingu opiera się na rozmowie. Jeśli przy okazji konferencji czy szkolenia, jesteśmy wycofani lub przestraszeni, nie ma mowy o skutecznym nawią…zywaniu kontaktów - ocenia Witek.

 

Networking to idealne narzę™dzie do poszukiwania pracy. Zakłada on odejś›cie od całodziennego przeglądania ogł‚oszeń na rzecz bezpoł›redniego nawią…zywania kontaktów. Networkingu nie należy myli㇠z nepotyzmem, a więc faworyzowaniu członków rodziny podczas obsadzania stanowisk. "Pozytywne" polecanie hoł‚duje zasadzie win to win, opierającą… się na wzajemnych korzyściach. Znamy kogoś›; wiemy, jakie ma osią…gnię™cia; wiemy, jak się z nim pracuje lub mamy na jego temat opinią od innych osób. Polecając daną osobę™, po czꙶ›ci bierze się za nią… odpowiedzialność. Dlatego z takich kandydatur najchętniej się korzysta, bo są… to osoby rekomendowane, a wiadomo - nie rekomenduje się osoby, co do której są… wątpliwości, że mogłaby nie spełni㇠określonych oczekiwań lub zawieść. Z tym, że jeżeli ktoś nie ma kompetencji, to go w biznesie nikt nie zatrudni. I żadne kontakty tu nie pomogą.

 

Jak znaleźć‡ pracę dzię™ki sieci kontaktów? Jak wygląda networking w biznesie? Na te i inne pytanie znajdą… Pań„stwo odpowiedzi w artykule "Networking - niech ktoś otworzy drzwi za ciebie" na portalu rynekpracy.pl

 

Redakcja rynekpracy.pl

 

rynekpracy.pl

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.