zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co drugi Polak zestresowany w pracy

Połowa Polaków odczuwa silny stres w pracy każdego dnia. Najbardziej zestresowane są kobiety, Zetki i osoby pracujące zdalnie. Do tego dochodzi brak wsparcia ze strony firm w zachowaniu równowagi między życiem prywatnym a zawodowym, na co skarży się co piąty pracownik. Co siódmy w ogóle nie identyfikuje się z wartościami firmy, w której pracuje. Chociaż ogólny obraz nie wygląda dramatycznie, 7 na 10 Polaków pozytywnie ocenia swój dobrostan, to szczegółowe dane ujawniają rosnące ryzyko wypalenia zawodowego wśród wielu grup pracowników.

3 na 10 pracowników nie ufa swojemu szefowi, a 4 na 10 rozważa odejście z pracy

Połowa zatrudnionych w Polsce doświadcza wysokiego poziomu stresu, a 4 na 10 nie czuje satysfakcji z obecnego miejsca pracy, tyle samo myśli o zmianie pracodawcy w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Co trzeci pracownik wierzy, że w tym czasie znajdzie nową pracę spełniającą jego oczekiwania. To tylko część wniosków z opublikowanego dziś raportu ManpowerGroup „Barometr Talentów 2025”, który analizuje kondycję pracowników w Polsce w oparciu o trzy kluczowe wskaźniki: wellbeing, satysfakcję z pracy oraz poczucie stabilizacji i pewności zawodowej.

Nowa definicja elastyczności, rewolucja kompetencji i cyfrowe wyzwania to kluczowe trendy rynku pracy 2025. Jak wpłyną na stanowiska i płace?

Przyszłość rynku pracy rysuje się w dynamicznych barwach – błyskawiczna cyfryzacja miejsc pracy, presja na nowe umiejętności i konieczność strategicznego planowania kariery to tylko niektóre z trendów, które zdominują 2025 rok. Wnioski te płyną z opublikowanego dziś „Raportu Trendów 2025. Wynagrodzenia i rynek pracy – przyspieszenie adaptacji”, przygotowanego przez Manpower. Publikacja identyfikuje 16 kluczowych zmian, które ukształtują świat pracy z perspektywy zarówno pracowników, jak i kandydatów. Partnerem raportu jest portal pracy rocketjobs.pl.

Według 4 na 10 liderów Gen Z nie są przygotowani do pracy. 7 na 10 z nich uważa, że działają nieetycznie

Do 2030 roku przedstawiciele generacji Z będą stanowić 1/3 globalnego rynku pracy, jednak 40% liderów biznesowych uważa, że nie są oni odpowiednio przygotowani do pracy. Młodzi ludzie mają trudności w śmiałym wkroczeniu w życie zawodowe ze względu na pandemię czy konflikty globalne.

Olimpiada menedżera

 

Zawód "menedżer" przestał by㇠profesją… abstrakcyjną i stał się konkretnym fachem. Jednym z dowodów jest łatwość, z którą menedżerowie nastawieni na rozwój zawodowy zmieniaja dziś nie tylko firmy, ale i branże.

Olimpiada menedżera, fot. Shutterstock Olimpiada menedżera, fot. Shutterstock

W konsekwencji zdolność pokonywania szczebli kariery, rozumiana jako wiara we własne siły i chę㇠brania na siebie coraz wię™kszej odpowiedzialności, również stał‚a się bardzo namacalna. Do tego angloamerykań„ska kultura zarzą…dzania zasobami ludzkimi spowodował‚a, że postawa "siedź w ką…cie, a znajdą… cię™", stał‚a się raczej antyreceptą… na sukces, przynajmniej w rzeczywistości korporacyjnej. Wiedza, znajomość języków, umieję™tnoś›ci analityczne czy zdolności przywódcze wydają… się raczej tokenami, bez których trudno usia…ść do stoł‚u, aby rozpocząć‡ konkurencję™ w dużym przedsiębiorstwie. Celowo używam sł‚owa konkurencja, bo to de facto synonim kariery. Zdrowe współ‚zawodnictwo wśród kadry jest źródł‚em wartości dodanej w firmie.

 

Zastanawia mnie, skąd podczas rozmowy o "dopalaczach" kariery pojawia się "work-life balance"? Nie ma powodu, dla którego sposób osią…gania nadzwyczajnych wyników w pracy menedżera miał‚by się różnią‡ od tego, jaki widzimy u sportowca, artysty czy polityka. O tym, czy pił‚karz zagra w Lidze Mistrzów albo czy atleta pojedzie na olimpiadą™, decyduje poświęcenie, jakie wł‚ożyli w zwycię™stwo, oraz talent.

 

Praca w korporacji w tym aspekcie niewiele się różni. Odnoszą™ mimo to wrażenie, że wię™kszość zatrudnionych ma ogromne oczekiwania wobec firmy, natomiast nie akceptuje tego, że warunkiem powodzenia jest zmiana priorytetów w ich życiu. By odnieść menedżerski sukces, to praca musi się stać priorytetem. Istnieje powiedzenie, że każdy z nas jest awansowany do momentu osią…gnię™cia swojego poziomu niekompetencji. Cz궛ciowo to prawda. Z chwilą… awansu stajemy przed nowymi zagadnieniami i zadaniami. Myślę, że jednym z niepotrzebnych błędów popełnianych przez menedżerów jest pragnienie, aby za wszelką… cenę™ udowodni㇠sobie i ś›wiatu, że nic się nie zmienił‚o, a już zwłaszcza sam zainteresowany. To przecież gruba pomył‚ka! Jedynym stałym elementem jest uznawany przez nas system wartości. Teraz my jesteśmy u steru i wierzymy, że bę™dziemy efektywniejsi niż nasi poprzednicy. Na koniec dwa sł‚owa o "dopalaczu", który jest dziś narzę™dziem niezbędnym - zdolności efektywnej komunikacji. To cecha niezwykle ważna i w pewien sposób spinająca cał‚y wysił‚ek, o którym mówimy. Nie jest wrodzonym talentem. Dobrego komunikowania wystarczy się nauczyć‡.

 


Manager Magazin

 

Konrad Kozak - Manager Magazin
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.