zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Prognozy rekrutacyjne: 28% firm będzie rekrutować, 18% planuje redukcje

Co czwarty pracodawca w Polsce planuje zatrudniać nowych pracowników w IV kwartale 2025 roku – wynika z dziś opublikowanego raportu ManpowerGroup. 51% firm nie przewiduje zmian kadrowych, 18% zapowiada redukcje, a 2% nie ma jeszcze sprecyzowanych planów. Najwięcej rekrutacji w końcówce roku odbędzie się w branży opieki zdrowotnej i nauk przyrodniczych oraz w sektorze dóbr i usług konsumpcyjnych. Najlepsze perspektywy dla kandydatów poszukujących pracy oferuje wschodnia Polska, najgorsze południowy zachód kraju.

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Koniec z "obszarami do rozwoju"? Skup się na tym, co w Tobie dobre!

 

Co tu dużo mówić, mam fascynującą pracę - bo każdego dnia diagnozuję, analizuję i rozmawiam z klientem o tym, co w nim jest dobre, dzięki jakim kompetencjom osiąga efekty; pomagam zrozumieć, dlaczego mówi to, co mówi, robi to, co robi, czym się kieruje, podejmując decyzje i czego tak naprawdę szuka w pracy oraz pokazuję, z czego mogą wynikać sytuacje konfliktowe w relacji z innymi.

 

 

Zrobiłam ostatnio pewne podsumowanie i uwaga: 95% osób, z którymi omawiam wyniki badania kompetencji miękkich D3, mówi mi tak: "Pani bardzo się skupia na tym, co we mnie dobre, to miłe, ale proszę mi powiedzieć, nad czym mam pracować?". I kiedy już wskażę dwa obszary, które rzeczywiście mogą pomóc w pracy, np. udzielanie konstruktywnej pochwały, to po chwili słyszę: "A co jeszcze?". Wówczas już mówię STOP i dodaję, że i ja sama przekonałam się, i klienci, z którymi pracuję, że robiąc długą listę rzeczy do poprawy, ani tego nie zrealizujemy, ani nie wykorzystamy w pełni swojego potencjału. Powiem wprost: nie ma takiej możliwości, abyś był we wszystkim perfekcyjny, to się nigdy nie stanie i nie ma potrzeby, abyś do tego dążył! To kim dziś jesteś i jaki jesteś, jest dobre. To, że każdy z nas ma nad czymś pracować, wynika z tego, że wokół nas są inni ludzie - różni od nas, ale też dobrzy, różnie się komunikujący, mający różne potrzeby. Ważne, aby rozumieć, z czego te różnice wynikają i znaleźć klucz do skutecznej współpracy. A to się naprawdę da zrobić.

 

Skup się na tym, aby podnosić swoją efektywność, wykorzystując w tym celu swoje mocne strony. To Ci się po prostu opłaci. Potwierdził mi to w rozmowie ostatnio jeden z dyrektorów firmy, bardzo skuteczny w swojej roli. Powiedział, że największy krok w rozwoju jego kompetencji nastąpił w momencie, kiedy przestał uparcie koncentrować się na tym, co ma w sobie zmieniać a zaczął pracować nad tym, jak może maksymalnie wykorzystać swoje mocne strony: to, że ma odwagę podejmować decyzje, nie boi się ryzyka, bardzo dobrze się czuje w roli stratega w firmie etc.; mając tego świadomość, zaczął tak dobierać zespół, aby te jego słabsze strony rekompensować, np. ma blisko siebie osobę, której mocną stroną jest przeprowadzenie, monitorowanie procesu oraz kogoś, kto naprawdę umie słuchać potrzeb zespołu.

 

I ja nie mówię, że nie masz myśleć o tym, nad czym warto pracować, ale zacznij od nazwania (samodzielnie lub w towarzystwie trenera, coacha, robiąc badania kompetencji miękkich) tej jednej rzeczy, która rzeczywiście jest krytyczna w realizacji Twojego celu. I tyle, wystarczy. Nie marnuj swojej energii na to, co masz w sobie zmieniać, skup się na tym, co jest w Tobie dobre, co unikalnego wnosisz do zespołu - a zapewniam, że lista nie będzie wcale taka krótka. Będziesz mieć większą satysfakcję z pracy i szybciej zobaczysz efekty.

 

Anna Sarnacka Smith, Master Certified DISC Consultant w EFFECTIVENESS, business coach


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.