zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Przyjazna atmosfera to podstawa – tak deklaruje 4 na 10 pracowników

Co dziesiąty Polak nie lubi swojej pracy, a co trzeci chce ją zmienić w ciągu najbliższego roku. Nie chodzi jednak tylko o pieniądze. Ten smutny obraz mogłyby zmienić ciekawe dodatki pozapłacowe, więcej dni wolnych i większa elastyczność w zakresie czasu i miejsca pracy.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Rynek pracy w motoryzacji: nowe technologie kontra brak specjalistów

Niepewność w globalnym handlu już dziś wpływa na rynek pracy w branży motoryzacyjnej. Aż 91% producentów przyznaje, że zmieniające się przepisy i rosnące koszty wymuszają na nich modyfikację strategii rekrutacyjnych. Jednocześnie postępująca transformacja technologiczna sprawia, że 65% firm planuje zwiększyć inwestycje w automatyzację. Mimo to aż 74% producentów samochodów ma trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników. 

Iluzja szefów: Pracownicy mniej zaangażowani, niż sądzą menedżerowie

Ponad połowa szefów uważa, że ich ludzie są w pełni zaangażowani, tymczasem tylko 32% pracowników to potwierdza, a 45% przyznaje się do braku motywacji – wynika z dziś opublikowanego raportu Right Management Talent Solutions „The Career Equation: What Attracts Talent Isn’t What Keeps Them”. Badanie pokazuje, że liderzy przeceniają poziom zaangażowania pracowników i nie dostrzegają prawdziwych czynników decydujących o ich lojalności. W Europie wciąż najważniejszym elementem przyciągającym talenty pozostają wynagrodzenie i benefity, ale tym, co ich najbardziej motywuje jest dopasowanie do zespołu i kultury organizacyjnej. Więcej w raporcie.

Co dziesiąty menedżer pracuje na pół gwizdka

Najwię™kszym wyzwaniem dla szefów w czasach spowolnienia jest wzrost efektywności. Często muszą… zacząć od siebie. Zdobywanie nowych zleceń„, utrzymanie zatrudnienia z czasów sprzed kryzysu, a przede wszystkim zwię™kszenie efektywności pracy. Te trzy wyzwania szefowie wymieniali najczęściej w najnowszym badaniu Talent Club, ogólnopolskiego programu rozwoju kadry menedżerskiej.  
Co dziesiąty menedżer pracuje na pół gwizdka, fot. shutterstock Co dziesiąty menedżer pracuje na pół gwizdka, fot. shutterstock

Nacisk na efektywność pracy nie dziwi, skoro sondaż potwierdza, że sami szefowie mają z tym często problemy. Tylko co pią…ty ocenia swą efektywność na 100 proc. Ponad poł‚owa z menedżerów mówi o 60 - 70 proc., a jedna dziesią…ta przyznaje, że ich efektywność w pracy nie sięga nawet poł‚owy ich możliwoś›ci.

Zdaniem Anny Wilk, socjologa z Uniwersytetu Wrocł‚awskiego i eksperta Talent Club, problemy z efektywnością… mogą… by㇠skutkiem nieprzygotowania cał‚ej firmy do gorszych warunków gospodarczych.

Sami uczestnicy badania przyznają…, że byliby skł‚onni do bardziej wytężonej pracy, gdyby wiedzieli, że ich działania pomogą… firmie.

Wedł‚ug Marka Smolarza, dyrektora generalnego firmy Diners Club Polska, takie deklaracje mogą… sygnalizować problemy w komunikacji wewnę™trznej w firmach i brak jasno postawionych celów. - Menedżerowie często nie wiedzą, co zrobić‡, by poprawić wyniki. są… zdani na własną… intuicję™ - dodaje Anna Wilk.

Jednak sami szefowie intuicję cenią… mniej niż wcześ›niej zdobyte doświadczenie. Prawie co trzeci z badanych twierdzi, że to doświadczenie decyduje o przygotowaniu do pracy w warunkach kryzysu. Wś›ród cech, które najlepiej sprawdzają się w trudnych czasach, wymieniaja też elastyczność w podejś›ciu do problemów, kreatywność i umieję™tność zarzą…dzania ludźmi.

Ta ostatnia umieję™tność jest tym ważniejsza, że - jak wynika z badań„ firmy Extended Disc - Polacy należą… do najbardziej zestresowanych pracowników w Europie. Polskich pracowników stresuje niedopasowanie ich potencjału do zadań, długie godziny pracy, długi czas dojazdu i despotyczni przełożeni. Z kolei polscy menedżerowie, ambitni i bardzo zorientowani na cele, biorą… często na siebie zbyt wiele zadań„ i odpowiedzialności.


Kariera.pl

 

Kariera.pl
Kariera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.