zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

38 proc. przedstawicieli pokolenia Z pracuje w kilku miejscach jednocześnie. Co trzeci pracodawca ocenia to rozwiązanie negatywnie

Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.

Co dziesiąty menedżer pracuje na pół gwizdka

Najwię™kszym wyzwaniem dla szefów w czasach spowolnienia jest wzrost efektywności. Często muszą… zacząć od siebie. Zdobywanie nowych zleceń„, utrzymanie zatrudnienia z czasów sprzed kryzysu, a przede wszystkim zwię™kszenie efektywności pracy. Te trzy wyzwania szefowie wymieniali najczęściej w najnowszym badaniu Talent Club, ogólnopolskiego programu rozwoju kadry menedżerskiej.  
Co dziesiąty menedżer pracuje na pół gwizdka, fot. shutterstock Co dziesiąty menedżer pracuje na pół gwizdka, fot. shutterstock

Nacisk na efektywność pracy nie dziwi, skoro sondaż potwierdza, że sami szefowie mają z tym często problemy. Tylko co pią…ty ocenia swą efektywność na 100 proc. Ponad poł‚owa z menedżerów mówi o 60 - 70 proc., a jedna dziesią…ta przyznaje, że ich efektywność w pracy nie sięga nawet poł‚owy ich możliwoś›ci.

Zdaniem Anny Wilk, socjologa z Uniwersytetu Wrocł‚awskiego i eksperta Talent Club, problemy z efektywnością… mogą… by㇠skutkiem nieprzygotowania cał‚ej firmy do gorszych warunków gospodarczych.

Sami uczestnicy badania przyznają…, że byliby skł‚onni do bardziej wytężonej pracy, gdyby wiedzieli, że ich działania pomogą… firmie.

Wedł‚ug Marka Smolarza, dyrektora generalnego firmy Diners Club Polska, takie deklaracje mogą… sygnalizować problemy w komunikacji wewnę™trznej w firmach i brak jasno postawionych celów. - Menedżerowie często nie wiedzą, co zrobić‡, by poprawić wyniki. są… zdani na własną… intuicję™ - dodaje Anna Wilk.

Jednak sami szefowie intuicję cenią… mniej niż wcześ›niej zdobyte doświadczenie. Prawie co trzeci z badanych twierdzi, że to doświadczenie decyduje o przygotowaniu do pracy w warunkach kryzysu. Wś›ród cech, które najlepiej sprawdzają się w trudnych czasach, wymieniaja też elastyczność w podejś›ciu do problemów, kreatywność i umieję™tność zarzą…dzania ludźmi.

Ta ostatnia umieję™tność jest tym ważniejsza, że - jak wynika z badań„ firmy Extended Disc - Polacy należą… do najbardziej zestresowanych pracowników w Europie. Polskich pracowników stresuje niedopasowanie ich potencjału do zadań, długie godziny pracy, długi czas dojazdu i despotyczni przełożeni. Z kolei polscy menedżerowie, ambitni i bardzo zorientowani na cele, biorą… często na siebie zbyt wiele zadań„ i odpowiedzialności.


Kariera.pl

 

Kariera.pl
Kariera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.