zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS podsumowuje 2025 rok: wspieranie innowacji, rozwój talentów i polskiej społeczności IT

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna, zamyka 2025 rok imponującym dorobkiem inicjatyw edukacyjnych, proinnowacyjnych i społecznych zrealizowanych w Polsce. W minionych miesiącach firma konsekwentnie inwestowała w rozwój talentów technologicznych, wspierała młode przedsiębiorstwa oraz wzmacniała współpracę z lokalnym środowiskiem IT.

Aby pozostać w grze o inwestycje, Polska musi przyspieszyć tempo zmian. Priorytet? Rozwój kompetencji cyfrowych i transformacja technologiczna

Jak wynika z raportu „Global Talent Tracker”, opracowanego przez Hays we współpracy z Oxford Economics, Polska redefiniuje swoją rolę na arenie międzynarodowej. Porzucając wizerunek taniego rynku dla outsourcingu prostych procesów, polski rynek coraz silniej zabiega o projekty inwestycyjne wymagające eksperckich kompetencji.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

Dziesięć zasad organizowania czasu pracy

 

Radzi Lothar Seiwert, szef Instytutu Zarządzania Czasem w Heidelbergu w Niemczech, trener zarzą…dzania czasem.

  1. Planuj przezornie. Notuj nie tylko terminy, ale spisuj wszystko, co chcesz danego dnia zał‚atwić‡. Oceń„, ile czasu zajmie ci każde zadanie.
  2. Nie przesadzaj. Planuj jedynie 60 proc.czasu. Kolejne 20 proc. zajmą… zaję™cia nieoczekiwane, a pozostał‚e 20 proc. warto przeznaczy㇠na rozmowy i myś›lenie kreatywne. Zbyt napięty plan dział‚a zniechę™cająco, ponieważ i tak nie da się wszystkiego zrobić‡.
  3. Koncentruj się na zadaniach istotnych. W sprawach pilnych tylko reaguj, a ważnych - dział‚aj. Nie wpadaj w puł‚apkę™ twierdzenia, że wszystko jest pilne. Koncentruj się na celach. Pracą™ organizuj wedł‚ug swoich priorytetów i nie marnuj czasu na sprawy poboczne. W miarę możliwoś›ci zacznij od zadania najważniejszego lub najbardziej nieprzyjemnego. W danym momencie poś›więcaj się tylko jednemu zadaniu i w pełni się na nim koncentruj.
  4. Uwzglę™dniaj rytm biologiczny. Trudne zadania wykonuj w okresie najwię™kszej sprawności psychofizycznej (zwykle to czas przed poł‚udniem). Sł‚abszy okres można poś›więci㇠na czynności rutynowe bą…dź pracę™ papierkową….
  5. Rób pauzy. Przerwy nie są… marnotrawieniem czasu, dlatego że pozwalają… zwię™kszy㇠wydajność. Lekarze zalecają… 10 minut przerwy po każdej godzinie pracy.
  6. Godzina koncentracji. Miej każdego dnia stał‚y przedział‚ czasowy, w którym bę™dziesz pracować w pełnej koncentracji - bez spotkań„, odbierania telefonów czy e-maili.
  7. Deleguj zadania. Przy każdym zadaniu sprawdź, czy mogł‚yby je wykonać inne osoby.
  8. Przestrzegaj higieny pracy. Zapewnij sobie odpowiednio dużo snu, zdrowo się odżywiaj i dbaj o relaks (sport, rozrywki kulturalne, czas spę™dzony z rodziną…).
  9. Dbaj o koncentrację™. Możesz słuchać muzyki, pospacerować i robi㇠wszystko to, co ci służy.
  10. Zwracaj uwagę na sygnały ostrzegawcze. Kiedy czujesz się przecią…żony, zwolnij tempo pracy. Zał‚atwiaj wtedy proste sprawy, zażywaj ruchu, pytaj kolegów o radę™.

 

Manager Magazin, Numer 6 (31) Czerwiec 2007

 

Szef Instytutu Zarządzania Czasem w Heidelbergu

 

Lothar Seiwert - Szef Instytutu Zarządzania Czasem w Heidelbergu
Szef Instytutu Zarządzania Czasem w Heidelbergu


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.