zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Dziesięć zasad organizowania czasu pracy

 

Radzi Lothar Seiwert, szef Instytutu Zarządzania Czasem w Heidelbergu w Niemczech, trener zarzą…dzania czasem.

  1. Planuj przezornie. Notuj nie tylko terminy, ale spisuj wszystko, co chcesz danego dnia zał‚atwić‡. Oceń„, ile czasu zajmie ci każde zadanie.
  2. Nie przesadzaj. Planuj jedynie 60 proc.czasu. Kolejne 20 proc. zajmą… zaję™cia nieoczekiwane, a pozostał‚e 20 proc. warto przeznaczy㇠na rozmowy i myś›lenie kreatywne. Zbyt napięty plan dział‚a zniechę™cająco, ponieważ i tak nie da się wszystkiego zrobić‡.
  3. Koncentruj się na zadaniach istotnych. W sprawach pilnych tylko reaguj, a ważnych - dział‚aj. Nie wpadaj w puł‚apkę™ twierdzenia, że wszystko jest pilne. Koncentruj się na celach. Pracą™ organizuj wedł‚ug swoich priorytetów i nie marnuj czasu na sprawy poboczne. W miarę możliwoś›ci zacznij od zadania najważniejszego lub najbardziej nieprzyjemnego. W danym momencie poś›więcaj się tylko jednemu zadaniu i w pełni się na nim koncentruj.
  4. Uwzglę™dniaj rytm biologiczny. Trudne zadania wykonuj w okresie najwię™kszej sprawności psychofizycznej (zwykle to czas przed poł‚udniem). Sł‚abszy okres można poś›więci㇠na czynności rutynowe bą…dź pracę™ papierkową….
  5. Rób pauzy. Przerwy nie są… marnotrawieniem czasu, dlatego że pozwalają… zwię™kszy㇠wydajność. Lekarze zalecają… 10 minut przerwy po każdej godzinie pracy.
  6. Godzina koncentracji. Miej każdego dnia stał‚y przedział‚ czasowy, w którym bę™dziesz pracować w pełnej koncentracji - bez spotkań„, odbierania telefonów czy e-maili.
  7. Deleguj zadania. Przy każdym zadaniu sprawdź, czy mogł‚yby je wykonać inne osoby.
  8. Przestrzegaj higieny pracy. Zapewnij sobie odpowiednio dużo snu, zdrowo się odżywiaj i dbaj o relaks (sport, rozrywki kulturalne, czas spę™dzony z rodziną…).
  9. Dbaj o koncentrację™. Możesz słuchać muzyki, pospacerować i robi㇠wszystko to, co ci służy.
  10. Zwracaj uwagę na sygnały ostrzegawcze. Kiedy czujesz się przecią…żony, zwolnij tempo pracy. Zał‚atwiaj wtedy proste sprawy, zażywaj ruchu, pytaj kolegów o radę™.

 

Manager Magazin, Numer 6 (31) Czerwiec 2007

 

Szef Instytutu Zarządzania Czasem w Heidelbergu

 

Lothar Seiwert - Szef Instytutu Zarządzania Czasem w Heidelbergu
Szef Instytutu Zarządzania Czasem w Heidelbergu


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.