zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

38 proc. przedstawicieli pokolenia Z pracuje w kilku miejscach jednocześnie. Co trzeci pracodawca ocenia to rozwiązanie negatywnie

Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.

Elasyczność klucz do zatrzymania kadry kierowniczej

Rodziny o podwójnych dochodach, kobiety decydujące się na późne macierzyństwo oraz coraz silniejsza potrzeba równowagi pomię™dzy życiem zawodowym a prywatnym zmienił‚y sposób postrzegania pracowników na stanowiskach kierowniczych. "Elastyczność" stał‚a się kluczową… czꙶ›cią… strategii mającej na celu zatrzymanie najlepszych pracowników.
Elasyczność – klucz do zatrzymania kadry kierowniczej, fot. shutterstock Elasyczność – klucz do zatrzymania kadry kierowniczej, fot. shutterstock

Przedsiębiorstwa pragnące zatrzymać najlepszych pracowników oferują… zachęty, które bardziej związane są… z przesuwaniem godzin pracy niż z podwyższonymi pensjami. Pracownicy na stanowiskach kierowniczych sprzeciwiają… się znacznemu obcią…żeniu podróżami słuzbowymi oraz domagają… się możliwoś›ci spędzania więcej czasu z rodziną…. Min곂y już czasy, gdy osoba utrzymują…ca rodziną™ i spędzająca mnóstwo czasu w biurze lub w trasie często kosztem rodziny była postrzegana jako dobra matka lub ojciec.

Przedsiębiorstwa powoli zaczynaja… sobie zdawać sprawę™, że niezapewnienie elastycznego charakteru stanowiska pracy może prowadzi㇠do wypalenia zawodowego, utraty kluczowych pracowników na stanowiskach kierowniczych oraz wysokich kosztów zastą…pienia pracownika.

Konkretne przypadki najlepszych praktyk w zakresie elastycznego podejś›cia pracodawców do czasu pracy zostały juz opisane w zachodniej literaturze fachowej. ښwiadczy to o wadze problemu na rynkach wysoko rozwiniętych i i o nieuchronności zajęcia sie tym problemem przez pracodawców na rynkach wschodzacych, w tym w Polsce.

Prezentowane są… różne możliwe rozwiazania umożliwiajace wszystkim mężczyznom i kobietom pracującym na wszystkich szczeblach wybór odpowiedniego elastycznego rozwiązania w zakresie godzin pracy, na przykł‚ad:
• Skomprymowanego tygodnia pracy, gdzie peł‚noetatowa praca wykonywana jest w mniej niż pięć dni,
• Ruchomego czasu pracy dopuszczającego zmienny początek i koniec standardowego dnia pracy,
• Zredukowanych godzin pracy, w przypadku których pracownicy mogą… wykonywać pracę™ przez mniej dni w tygodniu lub mniej godzin każdego dnia,
• Krótkookresowych (sezonowych) rozwiązań„ związanych z pracą… w pełnym lub nie pełnym wymiarze czasu przez mniej niż sześć miesięcy w roku,
• Pracy dzielonej, gdzie dwie osoby dzielą się stanowiskiem pracy na stanowisku peł‚noetatowym,
• Pracy zdalnej lub wykonywania pracy w miejscu innym niż biuro (zazwyczaj w domu).

Elastyczność staje się coraz ważniejszą… kwestią… dla par niż dla kobiet, szczególnie na wyższym szczeblu kierowniczym . I nie chodzi tu o kobiety, które potrzebują ruchomego czasu, ale o rodziny, wynika z przeprowadzonych analiz, gdyz kiedy jedna z firm z branzy konsultingowej wprowadził‚a ruchomy czas pracy dla rodzin, mꙿczyźni także zaczęli podnosi㇠rę™kę™ i prosi㇠o uwzględnienie ich w planach.

Jest coraz więcej przykł‚adów współ‚czesnych par, w których jedna osoba odnosi sukcesy na przykł‚ad jako partner w firmie prawniczej lub w banku inwestycyjnym, a druga podą…ża mniej wymagającą… ścieżkę kariery, co oznacza, że coraz więcej par wspólnie podejmuje decyzje odnośnie tego, kto bę™dzie prowadzi㇠bardziej intensywne życie zawodowe, a kto nie.

Najwię™kszą… trudność dla przedsiębiorstw stanowi niemożność sprawdzenia, jak funkcjonuje to elastyczne podejście.

W opinii ekspertów nie chodzi tu tyle o godziny pracy, co o sposób organizacji pracy, który pozwala na elastyczność. Praca w nie pełnym wymiarze godzin jest oczywistym rozwią…zaniem, ale należy to rozwią…zanie dobrze przemyśleć‡.

W przypadku krótszego czasu pracy np. tylko cztery dni w tygodniu, należy określić obowią…zki, których pracownik nie wykona. Nie można utrzymac tego samego opisu stanowiska pracy i oczekiwać, że pracownik bę™dzie pracować wydajniej. Albo zmniejszy mu się zakres obowiązków albo udostepni więcej środków potrzebnych do wykonania tej samej pracy w krótszym czasie.

Innym rozwią…zaniem jest praca w domu, która może by㇠doskonałym sposobem na uzyskanie wię™kszej równowagi, pod warunkiem, że pracownicy dysponują… odpowiednimi ś›rodkami do właściwego wykonania powierzonych im obowiązków.


Heidrick & Struggles

 

Heidrick & Struggles
Heidrick & Struggles


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.