zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

38 proc. przedstawicieli pokolenia Z pracuje w kilku miejscach jednocześnie. Co trzeci pracodawca ocenia to rozwiązanie negatywnie

Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.

Ergonomiczne biuro? Nie w Polsce

Wypadkom przy pracy w biurach ulega 3% pracujących w nich osób. Większość urazów jest lekka i nie wymaga skomplikowanych zabiegów medycznych. W przypadku pracy biurowej najbardziej niebezpieczne, bo dotykające dużej liczby pracowników, są… schorzenia nabyte po latach pracy na nieprawidł‚owo zorganizowanym stanowisku.
fot. shutterstock fot. shutterstock

Można wyróżni㇠kilka czynników, które wpł‚ywają na komfort wykonywanej pracy w biurze. są… to przede wszystkim: organizacja stanowiska pracy, oś›wietlenie, hał‚as, temperatura i wilgotność pomieszczeń„. Zlekceważenie wydawałoby się trywialnych standardów, w dłuższej perspektywie czasu naraża nasz wzrok, krę™gosłup czy nadgarstki na ucią…żliwe schorzenia.

Komfort pracy uzależniony jest mię™dzy innymi od ciszy. Zgodnie z polskimi normami poziom hał‚asu dla osób pracujących umysłowo, zmuszonych utrzymywać silną… koncentrację™, nie powinien przekraczać 35 dB. Dla porównania, głośność szczekającego psa to 75-80dB, ruchliwej ulicy 90 dB, a szumiących liś›ci 20 dB. Rzadko zdarza się jednak, aby otwarcie okna w biurze skutkował‚o tylko ostatnim wymienionym źródł‚em hał‚asu. Kumulacja kilku odgłosów zmniejsza wydajność dział‚ań„, a na dłuższą… metę™ doprowadza pracujących do frustracji.

Jak się okazuje, zarówno pracodawcy, jak i pracownicy nie mają wiedzy na temat tego, jak powinno wyglądać prawidł‚owe ś›rodowisko pracy. Skala nieś›wiadomości jest ogromna, o czym świadczą wynika badania Ergotest, przeprowadzonego w 2009 roku przez Fellowes Polska oraz Polskie Stowarzyszenie Pracowników służby BHP. Tylko 1% stanowisk pracy w biurach spełnia wszystkie odgórne wymogi, ponad poł‚owa jest niemal cał‚kowicie nieprzystosowana do potrzeb pracowników.

Co sprawia, że praca umysł‚owa może by㇠szkodliwa dla naszego zdrowia? Czy polscy pracodawcy przestrzegają… przepisów i norm dotyczą…cych warunków pracy? Na jakie schorzenia są… narażeni pracownicy biurowi? Odpowiedzi na te pytania znajdą Pań„stwo w artykule "Z ergonomią na bakier - warunki pracy w polskich biurach" w portalu rynekpracy.pl.

 

rynekpracy.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.