zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Przyjazna atmosfera to podstawa – tak deklaruje 4 na 10 pracowników

Co dziesiąty Polak nie lubi swojej pracy, a co trzeci chce ją zmienić w ciągu najbliższego roku. Nie chodzi jednak tylko o pieniądze. Ten smutny obraz mogłyby zmienić ciekawe dodatki pozapłacowe, więcej dni wolnych i większa elastyczność w zakresie czasu i miejsca pracy.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Rynek pracy w motoryzacji: nowe technologie kontra brak specjalistów

Niepewność w globalnym handlu już dziś wpływa na rynek pracy w branży motoryzacyjnej. Aż 91% producentów przyznaje, że zmieniające się przepisy i rosnące koszty wymuszają na nich modyfikację strategii rekrutacyjnych. Jednocześnie postępująca transformacja technologiczna sprawia, że 65% firm planuje zwiększyć inwestycje w automatyzację. Mimo to aż 74% producentów samochodów ma trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników. 

Iluzja szefów: Pracownicy mniej zaangażowani, niż sądzą menedżerowie

Ponad połowa szefów uważa, że ich ludzie są w pełni zaangażowani, tymczasem tylko 32% pracowników to potwierdza, a 45% przyznaje się do braku motywacji – wynika z dziś opublikowanego raportu Right Management Talent Solutions „The Career Equation: What Attracts Talent Isn’t What Keeps Them”. Badanie pokazuje, że liderzy przeceniają poziom zaangażowania pracowników i nie dostrzegają prawdziwych czynników decydujących o ich lojalności. W Europie wciąż najważniejszym elementem przyciągającym talenty pozostają wynagrodzenie i benefity, ale tym, co ich najbardziej motywuje jest dopasowanie do zespołu i kultury organizacyjnej. Więcej w raporcie.

Ergonomiczne biuro? Nie w Polsce

Wypadkom przy pracy w biurach ulega 3% pracujących w nich osób. Większość urazów jest lekka i nie wymaga skomplikowanych zabiegów medycznych. W przypadku pracy biurowej najbardziej niebezpieczne, bo dotykające dużej liczby pracowników, są… schorzenia nabyte po latach pracy na nieprawidł‚owo zorganizowanym stanowisku.
fot. shutterstock fot. shutterstock

Można wyróżni㇠kilka czynników, które wpł‚ywają na komfort wykonywanej pracy w biurze. są… to przede wszystkim: organizacja stanowiska pracy, oś›wietlenie, hał‚as, temperatura i wilgotność pomieszczeń„. Zlekceważenie wydawałoby się trywialnych standardów, w dłuższej perspektywie czasu naraża nasz wzrok, krę™gosłup czy nadgarstki na ucią…żliwe schorzenia.

Komfort pracy uzależniony jest mię™dzy innymi od ciszy. Zgodnie z polskimi normami poziom hał‚asu dla osób pracujących umysłowo, zmuszonych utrzymywać silną… koncentrację™, nie powinien przekraczać 35 dB. Dla porównania, głośność szczekającego psa to 75-80dB, ruchliwej ulicy 90 dB, a szumiących liś›ci 20 dB. Rzadko zdarza się jednak, aby otwarcie okna w biurze skutkował‚o tylko ostatnim wymienionym źródł‚em hał‚asu. Kumulacja kilku odgłosów zmniejsza wydajność dział‚ań„, a na dłuższą… metę™ doprowadza pracujących do frustracji.

Jak się okazuje, zarówno pracodawcy, jak i pracownicy nie mają wiedzy na temat tego, jak powinno wyglądać prawidł‚owe ś›rodowisko pracy. Skala nieś›wiadomości jest ogromna, o czym świadczą wynika badania Ergotest, przeprowadzonego w 2009 roku przez Fellowes Polska oraz Polskie Stowarzyszenie Pracowników służby BHP. Tylko 1% stanowisk pracy w biurach spełnia wszystkie odgórne wymogi, ponad poł‚owa jest niemal cał‚kowicie nieprzystosowana do potrzeb pracowników.

Co sprawia, że praca umysł‚owa może by㇠szkodliwa dla naszego zdrowia? Czy polscy pracodawcy przestrzegają… przepisów i norm dotyczą…cych warunków pracy? Na jakie schorzenia są… narażeni pracownicy biurowi? Odpowiedzi na te pytania znajdą Pań„stwo w artykule "Z ergonomią na bakier - warunki pracy w polskich biurach" w portalu rynekpracy.pl.

 

rynekpracy.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.