zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

38 proc. przedstawicieli pokolenia Z pracuje w kilku miejscach jednocześnie. Co trzeci pracodawca ocenia to rozwiązanie negatywnie

Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.

Pierwszy profesjonalny system do zarządzania terminologią dostępny na rynku

Na rynku polskim pojawił się system GET IT TMS przeznaczony dla instytucji, które pracują w ś›rodowisku wieloję™zycznym, gdzie istotna jest nie tylko jakość, ale i spójność używanej - często specjalistycznej - terminologii.
Ksią…żka, fot. shutterstock Ksią…żka, fot. shutterstock

Praktycznie każda firma dział‚a w mię™dzynarodowym ś›rodowisku. Tłumaczone są… nie tylko oferty, informacje o produktach, ale przede wszystkim umowy i inne dokumenty prawne, zatem niebezpieczeń„stwo źle użytych zwrotów czy poję㇠stwarza poważne ryzyko. Nieporozumienia wynikające z błędów w komunikacji to strata czasu i pienię™dzy zainwestowanych wcześ›niej w ich opracowanie, edycją, tłumaczenie, poprawianie i publikowanie. Niezależnie od rodzaju tekstu: materiałów reklamowych, instrukcji obsługi, stron internetowych, artykułów pisanych dla celów PR-owych, lub, równie istotnych, komunikatów wewnątrzfirmowych, konsekwencje błę™dnych tłumaczeń„ mogą… by㇠trudne do odwrócenia. System do zarzą…dzania terminologią…, taki jak GET IT TMS, stworzony przez firmę™ GET IT, łączy zalety inteligentnej wyszukiwarki internetowej z zasobami specjalistycznej terminologii. W jednym miejscu gromadzi bogate zasoby terminologii z zakresu prawa, finansów i biznesu, a przede wszystkim słownictwo i zwroty które są… najczęściej używane w danej organizacji, wzbogacając je licznymi przykł‚adami praktycznego użycia. Dzięki temu stanowi cennę… pomoc dla autorów, tłumaczy i weryfikatorów a także usprawnia pracę™ oraz obniża koszty tłumaczeń„.

Zalety systemu już docenił‚a jedna z najwię™kszych instytucji finansowych w Polsce: "dzię™ki wdrożonym przez GET IT narzę™dziom znacznie obniżył‚y się koszty tłumaczeń„, krótsze są… też terminy ich wykonywania. Co szczególnie ważne w przypadku instytucji finansowej - stosowane w tłumaczeniach słownictwo został‚o uspójnione, a wszystkie opracowane dokumenty są… zabezpieczone w profesjonalnych bazach." - podsumowuje wdrożenie systemu Monika Kę™pska z Biura Zarządu BRE Bank S.A.

Dzięki wskazaniu praktycznych zastosowań„ poszukiwanych terminów system pomaga użytkownikom poszerzy㇠wiedzę™ i zasób słownictwa. połączenie baz terminologicznych, segmentowych i słowników wpł‚ywa na znaczne oszczę™dnoś›ci czasu i ujednolicenie terminologii stosowanej w firmie. Wartość narzę™dzia GET IT TMS podnosi stał‚e poszerzanie zasobów o słownictwo z kolejnych branż i specjalizacji dostosowanej do potrzeb każdego użytkownika.

Czy system TMS jest dla wszystkich ?
W mniejszych firmach, w których komunikacją zewnę™trzną… zajmują… się zazwyczaj jedna lub dwie osoby, a komunikacja wewnę™trzna to kwestia rozmowy z kimś› siedzącym przy biurku obok, zaawansowany system zarzą…dzania terminologią… nie jest artykułem pierwszej potrzeby- mówi Monika Sznajder, główny konsultant ds. tłumaczeń„ w firmie GET IT, gdzie opracowano system - natomiast przedsiębiorstwa o zł‚ożonej strukturze, często wielooddział‚owe, gdzie zdarzają się sytuacje, kiedy ten sam tekst tłumaczony jest przez różne osoby, mogą wykorzystać TMS do zmniejszenia prawdopodobień„stwa wystąpienia błędów i nieporozumień„ oraz wielokrotnego wykonywania tej samej pracy.

źródł‚o: GET IT

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.