zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Przyjazna atmosfera to podstawa – tak deklaruje 4 na 10 pracowników

Co dziesiąty Polak nie lubi swojej pracy, a co trzeci chce ją zmienić w ciągu najbliższego roku. Nie chodzi jednak tylko o pieniądze. Ten smutny obraz mogłyby zmienić ciekawe dodatki pozapłacowe, więcej dni wolnych i większa elastyczność w zakresie czasu i miejsca pracy.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Rynek pracy w motoryzacji: nowe technologie kontra brak specjalistów

Niepewność w globalnym handlu już dziś wpływa na rynek pracy w branży motoryzacyjnej. Aż 91% producentów przyznaje, że zmieniające się przepisy i rosnące koszty wymuszają na nich modyfikację strategii rekrutacyjnych. Jednocześnie postępująca transformacja technologiczna sprawia, że 65% firm planuje zwiększyć inwestycje w automatyzację. Mimo to aż 74% producentów samochodów ma trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników. 

Iluzja szefów: Pracownicy mniej zaangażowani, niż sądzą menedżerowie

Ponad połowa szefów uważa, że ich ludzie są w pełni zaangażowani, tymczasem tylko 32% pracowników to potwierdza, a 45% przyznaje się do braku motywacji – wynika z dziś opublikowanego raportu Right Management Talent Solutions „The Career Equation: What Attracts Talent Isn’t What Keeps Them”. Badanie pokazuje, że liderzy przeceniają poziom zaangażowania pracowników i nie dostrzegają prawdziwych czynników decydujących o ich lojalności. W Europie wciąż najważniejszym elementem przyciągającym talenty pozostają wynagrodzenie i benefity, ale tym, co ich najbardziej motywuje jest dopasowanie do zespołu i kultury organizacyjnej. Więcej w raporcie.

Przyszłość należy do tabletów?

 

Wiele osób zajmujących się nowymi technologiami twierdzi, że w miarę upływu czasu tablety będą towarzyszyć nam niemalże wszędzie, ułatwiając nam i pomagając w codziennym życiu. Tablety z drogich gadżetów dla nielicznych klientów, którym nie są obce najnowsze osiągnięcia technologii staną się przedmiotami codziennego użytku, na które będzie mógł pozwolić sobie "przeciętny Kowalski".

 

Tablet - nieodłączny kompan każdego człowieka?

Wszyscy pamiętamy, jak nie tak dawno temu w tablety zostali wyposażeni posłowie na Sejm RP. Papier coraz bardziej wypierany jest przez elektroniczne dokumenty. Papierowe wydania gazet odchodzą do lamusa. Coraz bardziej popularne są nie tylko na świecie, ale również w Polsce 'inteligentne' domy oraz mieszkania. Póki co sterowane za pomocą pilotów i telefonów komórkowych, ale to chyba tylko kwestia czasu, jak ich funkcję przejmą i połączą w sobie tablety. Modemy 3G czy też Bluetooth, to zaledwie preludium przed tym, co czeka nas w czasach szaleńczego postępu technologicznego. Wystarczy zajrzeć na specjalistyczne portale traktujące o nowych technologiach, np. tablety.pl, by przekonać się jak wiele funkcji już teraz posiadają te mobilne urządzenia, które mimo, iż nadal postrzegane są jako tzw. dobro luksusowe, to ich sprzedaż z roku na rok wzrasta. Tylko w ubiegłym roku sprzedaż tabletów z Androidem na świecie wzrosła niemal o 250 procent!

 

Świat przyspieszył

Nie trzeba być wizjonerem pokroju Stanisława Lema, by zaryzykować twierdzenie, że w niedalekiej przyszłości nasze dzieci i wnuki będą w szkole korzystać z tabletów, które zastąpią papierowe książki, zeszyty, mapy. Już teraz przecież nauczyciele wpisują oceny do komputerów, zamiast do tradycyjnych, papierowych dzienników. Nowe aplikacje tworzone na tablety coraz bardziej ułatwiają codzienne życie. Już teraz przecież możemy płacić rachunki będąc w dowolnym miejscu na świecie - wystarczy, że mamy połączenie z Internetem. Póki co, tablet traktowany jest jeszcze jako gadżet, dodatek do codzienności. Coraz większe grono użytkowników dostrzega jednak, że tablety pozwalają zaoszczędzić sporo czasu oraz pieniędzy. A to w dzisiejszych czasach mocne argumenty, by planując domowy budżet - zastanowić się nad zakupem takiego właśnie urządzenia. 

 

KarieraManagera.pl

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.