zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Przyjazna atmosfera to podstawa – tak deklaruje 4 na 10 pracowników

Co dziesiąty Polak nie lubi swojej pracy, a co trzeci chce ją zmienić w ciągu najbliższego roku. Nie chodzi jednak tylko o pieniądze. Ten smutny obraz mogłyby zmienić ciekawe dodatki pozapłacowe, więcej dni wolnych i większa elastyczność w zakresie czasu i miejsca pracy.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Rynek pracy w motoryzacji: nowe technologie kontra brak specjalistów

Niepewność w globalnym handlu już dziś wpływa na rynek pracy w branży motoryzacyjnej. Aż 91% producentów przyznaje, że zmieniające się przepisy i rosnące koszty wymuszają na nich modyfikację strategii rekrutacyjnych. Jednocześnie postępująca transformacja technologiczna sprawia, że 65% firm planuje zwiększyć inwestycje w automatyzację. Mimo to aż 74% producentów samochodów ma trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników. 

Iluzja szefów: Pracownicy mniej zaangażowani, niż sądzą menedżerowie

Ponad połowa szefów uważa, że ich ludzie są w pełni zaangażowani, tymczasem tylko 32% pracowników to potwierdza, a 45% przyznaje się do braku motywacji – wynika z dziś opublikowanego raportu Right Management Talent Solutions „The Career Equation: What Attracts Talent Isn’t What Keeps Them”. Badanie pokazuje, że liderzy przeceniają poziom zaangażowania pracowników i nie dostrzegają prawdziwych czynników decydujących o ich lojalności. W Europie wciąż najważniejszym elementem przyciągającym talenty pozostają wynagrodzenie i benefity, ale tym, co ich najbardziej motywuje jest dopasowanie do zespołu i kultury organizacyjnej. Więcej w raporcie.

Rodzaje kart kredytowych

 

Często błędnie używa się terminu "karty kredytowe" określając tym mianej wszelkie karty płatnicze. Innym jeszcze, dość często popełnianym błędem jest też przekonanie, że wszystkie karty z wypukłym numerem oraz danymi posiadacza są kartami kredytowymi, zaś te płaskie to debetowe. Forma zapisu tychże informacji na naszej karcie wcale nie decyduje właściwie o jej funkcjonalności.

Jak dzielimy karty kredytowe?

Otóż wszelkie karty kredytowe można podzielić na następujące kategorie. Są to mianowicie standardowe karty kredytowe, karty kredytowe premium, a także tak zwane partnerskie. Każda z nich ma odmienne funkcjonalności i trochę inne cechy charakterystyczne. Czym zatem wyróżniają się te poszczególne typy?

 

Karty kredytowe standardowe

Każda więc karta kredytowa, o której nie można powiedzieć, że jest ona kartą złotą, platynową bądź też czarną należeć najprawdopodobniej będzie właśnie do tej kategorii kart standardowych. Takie karty standardowe mogą być wydawane wszystkim osobom pełnoletnim, które dodatkowo posiadają zdolność kredytową. Wydawana jest ona po zaakceptowaniu specjalnego złożonego przez taką osobę wniosku dotyczącego wydania właśnie takiej karty.

 

Karty kredytowe Premium

Karty premium najczęściej oferują znacznie wyższe limity dostępnego kredytu oraz dużo niższe oprocentowanie. Mnóstwo z nich jeszcze posiada takie dodatkowe korzyści jak na przykład ubezpieczenie podróży, a także gwarancję przy zakupie pewnych towarów oraz preferencyjne oprocentowanie kredytu. Wśród kart premium można wymienić między innymi Visa Platinum czy Visa Gold. Wydawcy takich kart kredytowych kierują swoją ofertę premium głównie do osób o znacznie niższym ryzyku kredytowym. W związku z tym często udostępniane są tylko osobom posiadającym ściśle określone minimalne dochody, które ustalane są raczej na dość wysokim poziomie. Jeśli są to szczególnie ekskluzywne karty kredytowe, to naliczane są najczęściej opłaty roczne.

 

Karty partnerskie

Natomiast na części różnych kart kredytowych poza logiem banku, znaleźć też możemy nazwę jakiejś innej firmy bądź instytucji, również charytatywnej oraz innego typu organizacji jak na przykład klubu piłkarskiego bądź też jakiejś szkoły wyższej. Tutaj najczęstszym benefitem skorzystania z takiej karty co-brandowej, czyli partnerskiej jest pewna zniżka w wybranych chociażby sklepach lub też punktach usługowych bądź też inna forma pewnej gratyfikacji związanej właśnie z użytkowaniem takiego produktu lub też usługi. Standardem tutaj są przede wszystkim karty wydawane wraz z operatorami telekomunikacyjnymi, a także sieciami paliw lub różnymi sieciami sklepów czy galeriami handlowymi.

 

Często też pojawiają się linie lotnicze.

Olbrzymim bonusem związanym właśnie z płaceniem taką kartą co-branded może między innymi być nie tylko samo dobro materialne, ale także satysfakcja z tego, że mamy możliwość wspierania szlachetnego celu. Dla tego też partnerami banków podczas wydawania takich kart nazywanych kartami affinity coraz częściej są różnego rodzaju organizacje charytatywne. Wiadomo wtedy, że w przypadku takiego rodzaju kart, nasz bank wydający ową kartę przekazuje też darowiznę tego typu organizacji charytatywnej bądź klubowi nie tylko przy wydaniu karty, ale i również przy każdorazowy dokonaniu pewnej transakcji kartowej. Nie ma już w tym dodatkowych kosztów, które musi ponosić posiadacz, dla tego też klient ma świadomość, że płacąc kartą wspiera jakiś zacny cel.

 

KarieraManagera.pl

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.