zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Rodzaje kart płatniczych i różnice między nimi.

 

Są wygodne i funkcjonalne. Pozwalają na korzystanie ze swych środków finansowych na całym świecie, o każdej porze dnia i nocy. Dzięki nim można nie tylko wypłacać pieniądze z bankomatów, ale dokonywać płatności w sklepach. Można nimi również płacić przez Internet, a nowością są karty zbliżeniowe - szybkie i wygodne w użyciu. Cenią je ci, którzy nie lubią nosić przy sobie większej ilości gotówki, jak i ci, których często zaskakują nagłe wydatki. O jakim rozwiązaniu mowa? O kartach płatniczych, dzięki którym zarządzanie finansami stało się łatwiejsze i wygodniejsze. Jakie karty płatnicze można obecnie wykorzystać w trakcie transakcji? Poniżej przedstawiamy garść informacji o parze najchętniej wykorzystywanych w Polsce kart.

 

Karta debetowa

To najbardziej popularna karta płatnicza, którą otrzymuje każdy posiadacz konta bankowego. Wystarczy założyć ROR (rachunek oszczędnościowo-rachunkowy), na który wpływa wynagrodzenie, aby móc otrzymać taka kartę. Dzięki niej można pobierać gotówkę z bankomatów, można nią również płacić w sklepach lub punktach usługowych. Najczęściej można za ich pomocą pokrywać rachunki, które nie przekraczają swą wysokością stanu konta, choć w wielu bankach przyznawany jest do nich limit kredytowy lub debet. Oznacza to, że można zrobić zakupy "na kredyt", do kwoty ustalonej przez bank. Taka karta płatnicza jest wygodna i funkcjonalna, a większość banków za jej wydanie i utrzymanie nie pobiera opłat. Wszelkie transakcje dokonane kartą są wolne od dodatkowych obciążeń finansowych. Warto jednak zwrócić uwagę na bankomaty. O ile w "macierzystym" banku można z bankomatu pobierać gotówkę bez dodatkowych kosztów, to w przypadku bankomatów należących do konkurencji zazwyczaj pobierana jest już prowizja. Jej stawki są zróżnicowane. Szukając najlepszego banku warto zatem zwrócić uwagę na to, jaką siecią bankomatów on dysponuje.

 

Karta kredytowa - przykład Eurobanku

Zupełnie inny charakter ma już karta kredytowa. Wydają ją banki tym osobom, które posiadają zdolność kredytową i które złożą odpowiedni wniosek. Na podstawie zdolności kredytowej klienta ustalany jest limit kredytu, czyli maksymalna kwota zadłużenia. Świat kart kredytowych jest znacznie bardziej zróżnicowany niż ma to miejsce w przypadku kart debetowych. Banki mogą za jej wydanie pobierać opłaty, choć wiele kart przyznawanych jest bezpłatnie w ramach promocji. Zróżnicowane jest również oprocentowanie kredytu zaciąganego w taki sposób oraz terminy spłaty pożyczki. Wiele banków kusi dodatkowo okresem bezodsetkowym, dzięki czemu pożyczka staje się korzystniejsza dla klienta. Rekordzistą jest tu Eurobank, który daje swym klientom nawet 52 dni na spłatę długu bez dodatkowych odsetek. Ten bank wprowadził również wiele innowacyjnych rozwiązań związanych z kartami kredytowymi. Ci, którzy mają konto w Eurobanku mogą m.in. korzystać z bezpłatnych SMS-ów, które przypominają o terminach spłaty zadłużenia oraz o jego wysokości. Większość banków może się pochwalić szerokim asortymentem kart płatniczych. Karty klasyczne, zbliżeniowe oraz karty kredytowe dla posiadaczy kredytu hipotecznego - oto tylko kilka możliwych rozwiązań, jakie daje swym klientom Eurobank Opinie na temat oferowanych tu kart płatniczych są pozytywne, a ich elastyczność oraz możliwość dopasowania do indywidualnych potrzeb spotkała się z ciepłym przyjęciem na rynku.

 

KarieraManagera.pl

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.