zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Spotkanie Inauguracyjne Sieci Interim Managerów

W dniu 28.05.2009 r. w Warszawie odbyło się spotkanie inauguracyje Sieci Interim Managerów In-House Managers. Podczas spotkania poruszano kwestie zasadności wprowadzenia Interim managementu na rynek polski, korzyści z niego pł‚yną…cych dla firm oraz możliwoś›ci rozwoju zawodowego jakie niesie dla menedżerów.
Menedżerowie aktywnie uczestniczyli w spotkaniu Menedżerowie aktywnie uczestniczyli w spotkaniu Paweł‚ Szabelewski Partner IHM omawia nową… usługę™ Paweł‚ Szabelewski Partner IHM omawia nową… usługę™ Renata Potyrał‚a Partner IHM prezentuje strategię™ firmy Renata Potyrał‚a Partner IHM prezentuje strategię™ firmy

Na spotkaniu zjawiło się ponad 40 osób z 62, które podjęły współpracą™ z In-House Managers.

Organizatorzy mówili o szybko rozwijającym się rynku usług interim-managerów w Europie, przede wszystkim na przykł‚adzie Niemiec i prognozowali, że rynek ten bę™dzie się szybko rozwijać także w Polsce. Na razie cechuje go duże rozproszenie, niska świadomość wśród firm, że takie usługi są… dostę™pne i na czym polega ich wartość, brak firm specjalizujących się w dostarczaniu interim-managerów oraz brak jednolitych reguł. Natomiast potencjalny popyt i podaż są… duże.

Oceniamy, że usługi takie świadczy w Polsce 200-300 osób - powiedział‚ Paweł‚ Szabelewski, współ‚właściciel In-House Managers - Okoł‚o 2000 miał‚o już jakiś kontakt z interim managementem, a kolejne 3 000 - 5 000 to potencjalni managerowie tego typu. Uważa on, że wartość rynku interim-managerów w roku 2008 wyniosła 150-200 mln zł, a w roku 2015 się™gnie 600 mln. Dekoniunktura powoduje wzrost zapotrzebowania na "czasowych menedżerów". Bardzo zróżnicowane są… w Polsce stawki dla nich od 500 do 7 tys. złotych za dzień pracy.

Cele, jakie In-House Managers stawia przed sobą to obję™cie siecią… 300 managerów w 2010 roku, a docelowo 600.
Podstawowym warunkiem rozwoju interim managementu jest budowa sieci i dotarcie z informacjami o niej zarówno do klientów, jak i do potencjalnych managerów
- stwierdził‚a Renata Potyrał‚a, współ‚właścicielka In-House Managers.

Co to jest Interim Management?
Interim manager - czy inaczej manager czasowy - to osoba, która w celu wykonania określonych zadań w określonym czasie, przejmuje obowią…zki kierownicze w firmie. W przeciwień„stwie do konsultanta ponosi odpowiedzialność za wdrożenie i wynik swojej pracy. Opuszcza przedsiębiorstwo, gdy tylko problem zostanie rozwiązany, a firma prowadzona jest dalej przez stał‚e kierownictwo. Jest doświadczonym managerem.

Interim Manager podczas projektu pracuje w siedzibie Klienta i z jego ludźmi, jest członkiem zespoł‚u, natomiast nie jest zatrudniony na podstawie umowy o pracę. Zazwyczaj pracuje w firmie 6 - 9 miesię™cy. Skorzystanie z usług Interim Managera nie wymaga tworzenia pełnego stanowiska pracy, poza biurkiem i użyczonym na czas projektu komputerem.

Na zlecenie Klienta, zespół firmy In-House Managers dobiera managera ze swojej sieci dopasowanego do potrzeb Klienta pod wzglę™dem kompetencji oraz doświadczenia.

Zazwyczaj firmy poszukują… Interim Managera, gdy:
• Nie udał‚o im się zatrudnią‡ nikogo na stał‚e wystarczająco szybko.
• Potrzebują… do konkretnego projektu umieję™tnoś›ci, którymi nie dysponują… osoby zatrudnione na stał‚e.
• Wystąpił‚ nagł‚y wakat spowodowany np. urlopem macierzyń„skim.
• Potrzebują… wsparcia dla konkretnego managera.
• Przygotowują… restrukturyzację™, fuzję™, przeję™cie, integrację, restrukturyzację procesów. W szczególnie trudnych sytuacjach warto dokonać kontrowersyjnych zmian przy pomocy osoby z zewnątrz.
• Pragną… zbudować i wdroży㇠nowe struktury niezbędne do realizacji nowych zadań„ dotychczas nie realizowanych przez firmę™ i w organizacji brakuje potrzebnych kompetencji.
• Potrzebują nowej perspektywy rozwoju firmy, spojrzenia z zewnątrz.

Korzyś›ci
Najważniejsze, namacalne korzyści wynikające z usługi Interim Management to:
• Tempo - dzię™ki posiadaniu aktualizowanej na bieżą…co Sieci Interim Managerów, odpowiedni czł‚owiek może rozpocząć‡ współpracę™ z klientem w cią…gu 2 tygodni od zgł‚oszenia zapotrzebowania.
• Wyniki i doświadczenie - Interim Managerowie z naszej Sieci wyróżniaja się udokumentowanymi wdrożeniami różnorodnych projektów.
• Transfer wiedzy - dzię™ki stałej współpracy z pracownikami klienta Interim Managerowie dzielą… się swoim know - how.
• Niezależność oceny - Interim Manager jest osobą wolną od wewnę™trznych relacji w firmie.
• Optymalizacja kosztów - współpraca z Interim Managerem w praktyce oznacza pominięcie kosztów związanych z odprawami dla managera , ubezpieczeniem społ‚ecznym i zdrowotnym, benefitami, szkoleniami, pakietem socjalnym, kosztami rekrutacji, kosztami ewentualnego outaplacement’u, buyout'u itp.
• Zmniejszone ryzyko - In-House Managers w umowie współpracy z klientem gwarantuje wykonanie projektu, monitoruje go przez cał‚y czas jego trwania oraz w uzgodnieniu z klientem udziela Interim Managerowi wsparcia w postaci Shadow Managera, czyli osoby posiadającej zbliżone do Interim Managera kompetencje, służą…cej jako sparing partner oraz udzielającej wsparcia w razie niespodziewanych wydarzeń„, czy konfliktów w trakcie realizacji projektu.

In House Managers
spółka powstała w 2005 roku. Zajmuje się realizacją projektów doradczych w obszarze strategicznego HR, pracując dla mię™dzynarodowych korporacji i dla dużych polskich firm. Jej właściciele zbierali doświadczenie jako managerowie, dlatego rozumieją potrzeby firm z różnych branż. Od jesieni 2008 roku tworzą pierwszą w Polsce Sie㇠Interim Managerów. Należy do niej ok. 60 osób, wybranych z ponad 150, z którymi spółka nawią…zał‚a kontakt.
 


In House Managers

 

In House Managers
In House Managers


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.